אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חוזרים לכביש המהיר

חוזרים לכביש המהיר

תערוכת הרכב החשובה ביותר בארה"ב תיפתח מחרתיים בדטרויט, אך הפעם מדובר בגרסה מפוכחת של תעשיית הרכב האמריקאית, שעדיין מלקקת את הפצעים מהמשבר. הדגמים הבולטים: מיני למשבר גיל ה־40, משפחתית של ביואיק שמסתירה בפנים שברולט קרוז ומכונית מנהלים של קרייזלר שמשתדלת מאוד לא להתבלט

10.01.2011, 14:25 | תומר הדר

מיני פייסמן: למשבר גיל ה־40

לאנשי מיני יש בעיה: כשהמכונית הקטנה הוצגה בשנת 2000, היא כוונה ישירות ללקוחות בני 20 ומשהו, לכל היותר בני 30. היו לה שלוש דלתות, מנוע עצבני ועיצוב שובה לב. ואז הלקחות התבגרו וקנו בית. עבורם הוצגה גרסת הסטיישן, קלאבמן, שמסוגלת לשאת בקרביה ארון בלי להתלונן. ואז הגיעו הילדים, בשבילם הוצגה הקאנטרימן, גרסת שטח עם ארבע דלתות. ומה עושים כשמשבר גיל ה־40 מגיע? התשובה של מיני היא מכונית התצוגה פייסמן - גרסת שטח קרבית של המיני שמצוידת בשלוש דלתות בלבד, אך במרכב מוארך שמבוסס על זה של גרסת השטח. כדי שלא יטענו חלילה לעודף "משפחתיות", הפייסמן נמוכה יותר מהקאנטרימן ומצוידת במנוע טורבו מחוזק.

מיני פייסמן מיני פייסמן מיני פייסמן

 

מרצדס C קלאס: עכשיו רוצים ירוק

עבור מרצדס, שוק הרכב האמריקאי הוא מקור בלתי אכזב להכנסות, אך עיקר ההכנסות מגיעות מדגמי השטח של מרצדס שמיוצרים בארה"ב וממכוניות המנהלים הגדולות. אך שוק הרכב האמריקאי עובר לאחרונה סוג של תמורה, כאשר יותר ויותר לקוחות מעדיפים רכב קטן. מסיבה זו נבחרה דווקא תערוכת דטרויט להצגת הגרסה המחודשת של מרצדס C קלאס המשפחתית, שתגיע השנה גם לישראל. הפעם, הדגש מושם בעיקר על מה שחשוב לאמריקאים - המראה, הכוח, ובסוף כמובן איכות הסביבה. בסעיף המראה, ה־C קלאס קיבלה פגושים חדשים ועיצוב מחודש לחלקה הקדמי והאחורי. את הכוח מספקים מנועי בנזין בנפח 1.8 ו־3.5 ליטרים, ומנועי טורבו דיזל שכוחם "שודרג באופן ניכר". כדי שהירוקים יהיו מרוצים, כל המנועים מצוידים במערכות הזרקה ישירה, שיהיה נקי.

מרצדס C קלאס מרצדס C קלאס מרצדס C קלאס

קרייזלר C300: המוחצנת המופנמת

קשה להתעלם מהקרייזלר C300, לפחות עד ההצגה של הדור החדש. הדגם הראשון שהוצג ב־2005 היה מחווה למכוניות השרירים האמריקאיות של שנות השישים והתהדר בגריל אדיר, בפנסים קדמיים מובלטים ובישבן מפוסל. מתחת למעטה החיצוני נחו רכיבים מבית מרצדס, שותפתה של קרייזלר באותה העת.

אך הדור החדש, בן גאה לשותפות בין קריזלר לפיאט, עושה ככל יכולתו כדי למחוק את הרושם שהשאיר הדור הקודם והמוחצן. הפנסים המרשימים של הדור הקודם הוחלפו ביחידות תאורה מודרניות, הקווים הזוויתיים עוגלו והמכונית קיבלה מראה משפחתי יותר. תחת מכסה המנוע המוארך שוכן מנוע בנפח 3.7 ליטרים המפיק 292 כוחות סוס. גם גרסה זו תגיע לישראל השנה.

קרייזלר C300 קרייזלר C300 קרייזלר C300

 

ביואיק ווראנו: לא לאנשי הצווארון הכחול

ג'נרל מוטורס עברה בשנים האחרונות קריסה כואבת, אך היו גם יצרני רכב שהרוויחו מהקריסה, והכוונה אינה ליצרנים היפנים אלא דווקא לחטיבת ביואיק. החטיבה נהפכה, בהוראת הנהלת ג'נרל מוטורס, מיצרנית של מכוניות משעממות למדי עבור אנשי הצווארון הכחול האמריקאים ליצרנית של מכוניות מעניינות שמוצבו ישירות מול התוצרת הגרמנית.

עם זאת, תחום המשפחתיות הקטנות עדיין לא טופל על ידי אנשי ביואיק, לפחות עד הצגתה של הווראנו שתגיע לישראל השנה. הווראנו מבוססת על פלטפורמה משותפת לשברולט קרוז, מצוידת במנוע בנפח 2.4 ליטרים המפיק 177 כוחות סוס ובכל הגאדג'טים שהאמריקאים אוהבים, החל במערכת רדיו לווייני וכלה, כמובן, בעשר כריות אוויר.

ביואיק וראנו ביואיק וראנו ביואיק וראנו

אאודי A6: למנהלים ותיקים

 

אאודי A6 נחשבת למכונית ותיקה למדי בקרב דגמי המנהלים. למעשה, הדור הנוכחי של אאודי A6 כבר הוצג לפני שבע שנים, וגם מתיחת הפנים שעבר ב־2008 לא תמיד הספיקה כדי לכסות את קמטי הזמן. באאודי מודעים היטב לעובדה זו ומציגים כעת את הדור החדש של ה־A6. הדגם החדש ארוך יותר מהדגם היוצא בכ־8 ס"מ ורחב ממנו בכ־2 ס"מ. היצע המנועים מבוסס על המנועים הקיימים של אאודי, בנפח 2.8 ו־3.0 ליטרים, אך כנהוג בקרב יצרני הרכב, באאודי מדגישים שמדובר במנועים חזקים יותר מהמנועים המוחלפים, וכמובן נקיים יותר.

אאודי A6 אאודי A6 אאודי A6

תגיות