אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורשה מציגה: כך ייראו בעתיד מכוניות המירוץ

פורשה מציגה: כך ייראו בעתיד מכוניות המירוץ

החברה הציגה בתערוכת הרכב בדטרויט את ה-918 RSR - מכונית מירוץ המשמשת לניסוי בלבד, ומשלבת מנוע בנזין עם מנוע חשמלי

10.01.2011, 15:11 | תומר הדר

פורשה הציגה היום בתערוכת הרכב הבינלאומית בדטרויט את ה-918 RSR, מכונית מירוץ שהיא גם כר ניסוי לטכנולוגיה של פורשה, שעושה שימוש הן במנוע בנזין והן במנוע עזר חשמלי. למעשה, מדובר במכונית מירוץ היברידית.

באשר למנוע הבנזין, מדובר במנוע בעל שמונה בוכנות המפיק 563 כוחות סוס ב-10,300 סל"ד, המועברים אל גלגליה האחוריים של ה-RSR. על הנעת הגלגלים הקדמיים אחראים צמד מנועים חשמליים המפיקים 204 כוחות סוס נוספים, מה שמביא את מספר כוחות הסוס הסופי ל-767 כוחות סוס.

המנועים החשמליים במכונית מצוידים במנגנון שמאפשר הפחתה של הכוח המועבר לגלגל הימני, או השמאלי, כדי להגדיל את מידת אחיזתה של המכונית. על נושא אספקת הכוח החשמלי אחראי שנאי המותקן על גלגל התנופה של ה-RSR. השנאי, שמסתובב במהירויות של עד 36 אלף סיבובים לדקה, מסוגל להעביר את אנרגיית הסיבוב של גלגל התנופה, ואת האנרגיה הנוצרת בעת בלימה,בחזרה אל המנועים החשמליים בלחיצת כפתור, כל אימת שהנהג זקוק לכוח נוסף, לפרקי זמן של שמונה שניות. כצפוי, ה-RSR משמשת רק לצורכי ניסוי.

תגיות