אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת הכספים: יש צורך בבדיקה מחודשת של מנגנון שווי השימוש

ועדת הכספים: יש צורך בבדיקה מחודשת של מנגנון שווי השימוש

במהלך דיון על הצמדת שווי השימוש למדד אמר משה גפני: "הוא עלה משמעותית בשנה האחרונה, מדובר בפגיעה קשה במעמד הביניים"

11.01.2011, 11:09 | תומר הדר

שווי השימוש לרכב צמוד עלה משמעותית בשנה האחרונה", כך אמר לפני דקות ספורות יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, במהלך הדיון בנושא הצמדתו של שווי השימוש לרכב צמוד למדד. "מדובר בפגיעה קשה במעמד הביניים. המנגנון אשר נקבע לחישוב שווי השימוש דורש חישוב מחדש", אמר גפני. 

הדיון בנושא שווי השימוש, אותו יזמה חברת הכנסת אורית זוארץ שייצגה את ארגוני התחבורה בישראל, היה אמור להתקיים כבר לפני כשבועיים אך נדחה פעמיים מסיבות שונות.

כזכור, בתחילת שנת 2010 נכנסה לתוקף שיטת חישוב שווי השימוש הליניארית. שיטה זו תקפה לגבי כל מי שבחר במכונית צמודה החל מינואר 2010. על פי עיקרי שיטה זו, בשנה שעברה נקבע לכל המכוניות שמחירן הוא פחות מ-130 אלף שקל שווי שימוש בסך של 2.04%. שווי שימוש זה עלה באופן אוטומטי ל2.48% בינואר האחרון.

במסגרת כל אותם שינויים נותר נושא אחד בלתי פתור - הצמדתו של שווי השימוש למדד. על פי ההסכמים שנסגרו בשנת 2009 בין רשות המסים וועדת הכספים הוצמד שווי השימוש למדד המחירים לצרכן, עם החרגה אחת: בשנה הראשונה יהיה מחזיק הרכב פטור מתשלום ההצמדה למדד.

ההצמדה למדד תתבטא בתוספת של כמה עשרות שקלים בתלוש השכר. כך למשל, עובד אשר בחר בשנה שעברה מכונית ליסינג שמחירה 119 אלף שקל, משלם השנה מדי חודש שווי שימוש בסך של 2,851 שקל. ההצמדה למדד תתבטא בתוספת של כ-70 שקל בלבד לשווי השימוש. לעת עתה, המצב נותר בעינו, כלומר שווי השימוש יוצמד למדד. עם זאת, בעוד מספר שבועות תחויב רשות המסים להגיש לוועדת הכספים ממצאים בנושא שווי השימוש.

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
תגובה ל-10: \ה ממש נכון.
רוב עובדי ההיי טק לא משלמים על הרכב מכיסם, התשלום יורד להם מהברוטו - כלומר חלק גדול מהתשלום הוא בעצם כסף שהיה הולך למיסים. אין (עדיין) הרבה אנשים שהלכו על ליסינג במסלול פרטי, שבו הם משלמים לבדם על הרכב (מהנטו שלהם בבנק), אבל הם באמת לא משלמים שווי למס. כמובן.
עודד , מרכז  |  11.01.11
לכל התגובות