אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בועז סופר: חברי ועדת הכספים לקו בשיכחה צילום: מאיר פרטוש

בועז סופר: חברי ועדת הכספים לקו בשיכחה

סמנכ"ל רשות המיסים הקודם יוצא בביקורת נגד דבריו של ח"כ משה גפני בנושא הצמדת שווי השימוש לרכב צמוד; לפי סופר, ישנן הוכחות כי ועדת הכספים לא הביעה התנגדות לנושא הצמדת שווי השימוש הליניארי למדד

11.01.2011, 17:12 | תומר הדר

"חברי ועדת הכספים לקו ככל הנראה במקרה של שיכחה", כך מסר היום ל"כלכליסט" בועז סופר, סמנכ"ל רשות המיסים הקודם, המכהן כיום כמנכ"ל חברת תקשוב. סופר התייחס לדבריו של חבר הכנסת משה גפני אשר נאמרו היום, לפיהם אנשי רשות המיסים לא סיכמו עם אנשי ועדת הכספים את נושא הצמדת שווי השימוש לרכב צמוד למדד המחירים לצרכן. ואכן, מבחינת נוסח תקנות שווי השימוש לרכב צמוד עולה ששווי השימוש לרכב צמוד הוא אכן צמוד מדד.

יתרה מזאת, מבחינת הפרוטוקולים של הדיון, אשר נערך בוועדת הכספים בנובמבר אשתקד בנושא שווי השימוש ובו נקבע סופית המעבר לשווי השימוש הליניארי, עולה שחברי ועדת הכספים לא הביעו כל התנגדות לנושא הצמדתו של שווי השימוש הליניארי למדד. כמו כן, מבחינת הפרוטוקולים של אותה ועדה עולה כי נושא הצמדתו של שווי השימוש למדד כן הועלה בפני הוועדה דווקא על ידי נציגי העובדים אך למרות זאת, ועדת הכספים אישרה בשעתו את נוסח התקנות.

"מישהו בוועדת הכספים חושב שהעובדה שבועז סופר עזב את רשות המיסים הופכת את הרשות למטרה למתקפה נוחה", מסרו היום ל"כלכליסט" גורמים המקורבים לנושא. "הם טועים טעות חמורה ביותר. הנתונים שהוצגו על ידי רשות המיסים בוועדת הכספים בשנת 2009 לא השתנו. היה מדובר בחבילה אשר כללה בין היתר גם הורדה של מס הכנסה. ישנם גורמים פוליטיים אשר נתפסים בנושא מעמד הביניים ולא מבינים שמעמד הביניים הוא למעשה מיליוני אנשים החיים במדינת ישראל, ולא אנשי היי טק אשר מחזיקים ברכב צמוד. אותם חברי כנסת לא מבינים שמעמד הביניים האמיתי, שגדול במאות אחוזים ממספר מחזיקי הרכב הצמוד, מסתכל מהצד על מאמציהם לשנות את שווי השימוש ותוהה מדוע הם לא עושים את אותו הדבר בכל הנוגע למחירי הדיור, לעלויות הדלק ולקידום התחבורה הציבורית".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
שכח תפקידו
שחחכת סופר שחלק מתפקידי האוצר זה להקצות כסף לתחלופה של נהיגה ברכבים פרטיים. כל המודלים מיסוי שלקחת מהם רעיונות הם מקמות בעולם שיש תחבורה ציבורית הולמת ממקום ישובם. תזכיר לי מתי תהיה רכבת נורמלית מעיר הבירה שלך ושלי לשאר ערי ישראל. להשכירך מונטיפיורי בנה את התוואי הישן ב 1903 ללא שוי שימוש. אנא לך תשקיע מאמץ בעיקר ולא בצרות עיין שאין להם ברירה. (לאיזה רכב החליפו לך ?) כלומר בטפל. היום ב 2011 עדיין אף אחד לא מתחייב לתאריך הפעלת הקו החדש בין ירושלים לתל אביב. לאנשים שגרים בדרך כדי להגיע לתחנת רכבת אמורים לסוע כ 30 דקות ברכבם הפרטי במקרה הטוב אז מדוע שלא ימשיכו עד למקום עבודתם. אתה לא חייב לענות אני יודע שאין לך תשובות עניניות
תושב , מבשרת ציון  |  12.01.11
4.
שקול לשכיחה -ובועז סופר לא ספר והתעלם מדעות מקצועיות -גם הוא שכח אנחנו נזכיר !
לידיעתו של סמנכ"ל רשות המסים הקודם מר בועז סופר ההתעלמות שלך מטענות מקצועיות היא הבעיה האמתית שאנו כיום עוסקים בשינוי ושיפור הקיים - הדגל האדום בו נופף בכל פעם החל בזה שהוא מבקש להפסיק את הסבסוד הצולב מהווה דוגמא לכשלון ! בועז שכח שהוא כלכלן בכיר ומאוד מעורך אבל ממש לא סוחר ממולח בקיצור יבואני הרכב עשו לו בית ספר - גם לגבי משנתו לצמצם את מצבת הרכב בישראל - גם פה נחל מפלה למעשה השנה האחרונה גרמה לשנת שיא במכירות האם רצונו להקטין את מצבת הרכב בישראל צלחה ? ! לכן אנו חוזרים ומדגשים ומזכירים שיש כללי שוק והשוק תמיד ינצח כל מגמה שעלולה לפגוע בו לא יתכן שצד אחד ירוויח והשני יפסיד אבל במציאות תמיד זה יקרה בכל דבר - את זה נערי האוצר לא למדו .... בכל מקרה אנו חרדים מדבר אחד שהמדינה לא תעמוד במבחן הכעס של מעמד הביניים , ואת זה חברי ועדת הכספים הבינו כי הפעם הם היו קשובים לנושאים ואת הממצאים הם יקבלו הן מרשות המסים וגם מאיתנו על מנת להשוות את הפערים .
ארגוני התחבורה בישראל  |  12.01.11