אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": המדינה תגיש כתב אישום נגד בכיר לשעבר בדלק רכב צילום: יריב כץ

בלעדי ל"כלכליסט": המדינה תגיש כתב אישום נגד בכיר לשעבר בדלק רכב

הגשת כתב האישום כפופה לתוצאות שימוע שנערך לחשוד ג'קי בן־אסייג וחברת נכסי ד.מ.ר. כתב אישום יוגש גם נגד המהנדס צבי שיינזינגר

12.01.2011, 06:55 | איתי הר אור

אחרי שפרקליטות מחוז מרכז הודיעה לאחרונה כי סגרה את התיק נגד מנכ"ל דלק רכב גיל אגמון, כעת מתברר כי היא תגיש כתבי אישום נגד אנשים אחרים המעורבים בפרשת השוחד לכאורה שנקשרה לדלק רכב. ל"כלכליסט" נודע כי בחשודים ג'קי בן־אסייג וחברת נכסי ד.מ.ר - שהיא חברה־בת של דלק רכב - שאותה ניהל בן־אסייג.

הגשת כתב האישום כפופה לתוצאות שימוע שכבר נערך לחשודים. בן־אסייג, רואה חשבון במקצועו, כיהן כמשנה לענייני כספים למנכ"ל דלק מוטורס (חברה־בת של דלק רכב), גיל אגמון, וזכה להערכה רבה בתפקידו. הוא גם כיהן כמנכ"ל חברת הדלק דלק. לגבי חשוד נוסף בפרשה, המהנדס צבי שיינזינגר, הוחלט גם כן על הגשת כתב אישום והוא זומן לשימוע - אך בחר שלא לעשות כן.

בניגוד לרושם הראשוני שלפיו פרשת השוחד שנקשרה לדלק רכב הסתיימה בלא כלום, כעת מתברר כי הפרשה רחוקה מסיום. לאחר חודשים של דיונים בפרקליטות והשלמות חקירה, זומנו לשימוע כמה מעורבים ובהם בן־אסייג, חברת ד.מ.ר והמהנדס שיינזינגר. השימועים התקיימו באוקטובר האחרון, ובפרקליטות החליטו לבצע השלמת חקירה משטרתית, שכן בשימוע השמיעו החשודים טענה שהוגדרה על ידי מקורבים לחקירה כ"טכנית אך מהותית", כדי שיהיה אפשר להחליט אם להגיש כתבי אישום בפרשה.

התיק נפתח ב־2006 בחשד למתן שוחד בעת בניית המרכז הלוגיסטי של דלק מוטורס באזור התעשייה הסמוך למושב ניר צבי שליד רמלה. בשנה זו הקימה דלק רכב, יבואנית מאזדה ופורד, מרכז לוגיסטי בהשקעה של כ־60 מיליון שקל. כשנה לאחר מכן תושאל גיל אגמון בחשד כי מהנדס הוועדה לתכנון ובנייה קיבל שוחד כדי שיאשר היתרי בנייה למרכז הלוגיסטי של דלק רכב. על פי החשדות, בכירים בדלק מוטורס שילמו שוחד שהוערך במיליונים למהנדס הוועדה לתכנון ובנייה (אשר ניסה להימלט מן הארץ) כדי לקבל אישורים לחריגות בנייה. בספטמבר 2007 נעצר אגמון לשלושה ימים ונחקר במשך שעות ארוכות ביחידה הארצית למלחמה בפשיעה כלכלית (יאל"כ).

גיל אגמון, צילום: אביגיל עוזי גיל אגמון | צילום: אביגיל עוזי גיל אגמון, צילום: אביגיל עוזי

המהנדס שיינזינגר, מצדו, הגיש ב־2007 לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה כספית בסך 2.7 מיליון. שיינזינגר טען כי נכסי ד.מ.ר שכרה את שירותיו בשנת 2000 לשם קידום פרויקט של תכנון והקמת המרכז הלוגיסטי. לדבריו, סוכם כי נוסף על השכר הרגיל ישולם לו בונוס בשיעור של 1% משווי תקציב הפרויקט, אולם נכסי ד.מ.ר הפרה את ההסכם איתו וסירבה לשלם לו את הבונוס. שיינזינגר טען כי אגמון והחברה גרמו למשטרה לעצור ולחקור אותו בחשד למעורבות במתן שוחד ליו"ר הוועדה לתכנון ובנייה במטרה לקדם את הפרויקט.

לפני כחודש, יותר משלוש שנים לאחר שגיל אגמון נעצר ונחקר בחשד למתן שוחד, החליטה פרקליטות מחוז המרכז לסגור את תיק החקירה נגדו - בעילה של היעדר ראיות מספיקות. במקביל נסגר גם תיק החקירה נגד המשנה למנכ"ל דלק רכב, יורם מזרחי - גם כאן בשל היעדר ראיות מספיקות.

גיל אגמון, המכהן כמנכ"ל דלק רכב יותר מ־12 שנים, השלים בחודש ספטמבר האחרון את רכישת השליטה (38%) בחברה מידי קבוצת דלק של יצחק תשובה. הוא רכש 22% מדלק רכב במחיר של 50 שקל למניה ובשווי כולל של כמיליארד שקל. אחיו של גיל אגמון, עורך הדין הירושלמי צבי אגמון, שותף עמו בשליטה בדלק רכב.

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר בתגובה: "לאור שימוע שהתקיים וטענות שהועלו, נתבקשה בדיקה נוספת על ידי המשטרה בעניינם של חלק מהחשודים". סנגוריהם של בן־אסייג וחברת נכסי ד.מ.ר, עורכי הדין גיורא אדרת ונתי שמחוני, מסרו בתגובה: "אכן היה שימוע, ואנחנו ביקשנו לשכנע את הפרקליטות שאין מקום להגשת כתב אישום נגד החברה ונגד בן־אסייג. בעקבות טענותינו הודיעו לנו מהפרקליטות שהם מבקשים לבצע השלמת חקירה. נתנו את הסכמתנו לכך. לאחר אותה פעולה תתקבל החלטה אם לסגור את התיק ואנו ממתינים לכך".

את תגובתו של שיינזינגר לא ניתן היה להשיג.

תגיות