אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ברוניצקי מזהיר: הגז הוא לא במקום אנרגיה ירוקה צילום: בועז אופנהיים

ברוניצקי מזהיר: הגז הוא לא במקום אנרגיה ירוקה

יו"ר אורמת בכנס כלכלי בירושלים: "אם הציבור יחשוב והפוליטיקאים ירגישו שיש לנו גז - אז אף אחד לא ישקיע באנרגיה בת קיימא"

12.01.2011, 13:20 | מיקי פלד

"אם הציבור יחשוב והפוליטיקאים ירגישו שיש לנו גז, אז אף אחד לא ישקיע באנרגיה בת קיימא", כך הזהיר היום (ד') מייסד ויו"ר חברת האנרגיה החלופית אורמת, יהודה ברוניצקי. בפאנל בנושא הגנת הסביבה, בכנס כלכלי בירושלים.

עוד אמר ברוניצקי: "החסם הראשי שמונע את ההתפתחות של תחום האנרגיה החלופית הוא זה הפסיכולוגי, שמצריך אותנו גם לזכור כי צריך לתאם ציפיות מהשאיפות הכלכליות שלנו מהאנרגיה הירוקה".

ברוניצקי הוסיף, כי "בגדול, צריך להסתכל על מה שאחרים עשו ולא חייבים להמציא את זה. 40% מחשמל סין הולך למיזוג אוויר. צריך לבודד בתים במקום לייבא תחנות כח ודלק. בידוד בתים גם נותן הרבה עבודה. למה מותר להשקיע ל-20 שנה בתחנות כח וכאשר שמישהו רוצה לבנות בית הוא מסתכל אם תוך שנה זה ישתלם". עם זאת, הדגיש ברוניצקי, כי "בטווח הארוך, העניין פה זה חינוך ומחקר מדעי".

"ירוק צריך לבוא מאהבה"

רוני קוברובסקי, נשיא החברה המרכזית למשקאות קלים, אמר כי "יצא לי להשתתף בסיור שעשינו לפני חוק האריזות בין בלגיה, הולנד וגרמניה. היו בו נציגי תעשייה, המשרד להגנת הסביבה, הרשויות המקומיות, ארגונים סביבתיים ועוד. אז גילינו שאנחנו לא שונים בדעות וזו היתה ההתחלה של דיאלוג.

"התעשייה נתפסת כמי שמנסה למנוע את הירוק, אבל זה לא נכון. דווקא בחברות בינלאומיות יש הרבה נתונים לראות מי עושה איפה וכמה. אני חושב שדיאלוג בין כל הגופים שהזכרתי יכול להרים את העניין קדימה". לגבי חוק האריזות אמר קוברובסקי כי התעשייה מכירה באחריות שלה לטפל באריזות שאנחנו מכניסים פנימה וכך נטפל במוצר עד סוף חייו".

קוברובסקי אמר עוד, כי "ירוק צריך להיות כלכלי ונוח. לצערי, חלק מהתפיסה עובדת בשיטת הנבוט - כלומר יעד גבוה וקנסות גבוהים. אף אחד לא אוהב נבוט, אז אני חושב שירוק צריך לבוא מאהבה. הרגולציה עדיין אוחזת בנבוט יותר ממה שהיא צריכה".

אילנה שור, ראש מטה השר להגנת הסביבה, הגיבה לדברי קוברובסקי ואמרה כי "אכיפה נחושה לא מזיקה, עם כל הכבוד לירוק מאהבה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות