אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיני-אופנה: בגדי ילדים של מעצבי העל צילום: אסף רייז

מיני-אופנה: בגדי ילדים של מעצבי העל

הרצון להיראות שונה ומיוחד משתלט גם על ארון הבגדים של הקטנים. "כלכליסט" סוקר את קולקציות הילדים החדשות של מעצבים בינלאומיים מובילים וממליץ על פריטים שווים

13.01.2011, 12:14 | לרה רוטר

בעולם שבו אנשים מוכנים להוציא הרבה כסף כדי להיראות שונה מהאחרים, סביר להניח שהם יהיו מוכנים להוציא סכומים לא מבוטלים גם כדי להלביש את ילדיהם באופן מיוחד ומקורי, או בקיצור: בשונה מהקו שמכתיבות הרשתות המקומיות והבינלאומיות. את הנישה הזו החלו למלא בתי אופנה מובילים רבים כמו דיור, פראדה, ארמאני, דולצ'ה וגבנה, ז'אן פול גוטייה, ג'ון גליאנו ואחרים, שאימצו את המוטו שגם לילדים מגיע להתלבש יפה. בחודשים האחרונים הצטרפו לבשורה גם גוצ'י, פנדי, סטלה מקרתני וליין חדש של ויוויאן ווסטווד לנעלי מליסה, שהעמידו גם הם קו יוקרתי במיוחד לילדים, וחלקם בחרו לחשוף את הקולקציות בתערוכת Pitti Immagine Bimbo בפירנצה - שנחשבת לחשובה בענף. "כלכליסט" סוקר את החידושים באופנת־העל לקטנים.

סטלה מקרתני

 

המראה: קולקציית הילדים של מקרתני משקפת את הערכים האתיים והאסתטיים של המעצבת, שמייחסת חשיבות רבה לנושא האקולוגי. העיצוב הנקי שלה, ששם דגש על פרטים, משתקף גם בגרסה המוקטנת, שניחנה בניקיון אלגנטי על־תקופתי, שכיף ונוח ללבוש אותו.

סטלה מקרתני. מחירים: 124-20 דולר סטלה מקרתני. מחירים: 124-20 דולר סטלה מקרתני. מחירים: 124-20 דולר

 

הדגמים בקולקציית הילדים מחויכים ונושאים כולם שמות של ילדים. לדברי מקרתני, הרצון היה לייצר בגדים נוחים במחירים נגישים. מעצבת: מקרתני היא אם לארבעה וצמחונית מושבעת, שלעולם לא תשלב בעיצוביה עורות או פרוות. היא השיקה את קולקציית בגדי הילדים לאחר שתי עונות שבהן עיצבה קולקציות ילדים ותינוקות לגאפ.

 

המלצת המערכת: תמי - מגפי גומי צבעוניות יוניסקס; סטפן - פיג'מה במראה מדי שריף שגם זוהרת בחושך; לי - מעיל צבאי בסגנון נפוליאון מעוטר בסמלים ורקמות; מיה - חצאית טוטו תכלכלה בשלוש שכבות; פיי - מעיל צמר אדום בגזרת A. קהל היעד: מלידה ועד גיל 12. פרטים: 19–150 ליש"ט, בחנויות המעצבת בעולם ובאתר: stellamaccartneykids.com.

פנדי

המראה: נראה שאין ממש קשר בין קולקציית הילדים לבין הקו למבוגרים. הניסיון לתרגם גזרות מסוימות לגרסת ה־Mini-Me (גרסה מוקטנת של קו המבוגרים) ולצבוע אותן בגוונים רכים וילדותיים הוליד קולקציה די חיוורת ושגרתית. המראה הכללי שמתקבל הוא בנוסח "הולי הובי יוצאת למסע באפריקה עם בן זוגה", או במילים אחרות: מראה ספארי מרוכך ומתובל ברומנטיות תמימה. השיק של המותג, שמתבטא לרוב בצבעוניות בולטת, בבדים עשירים ובגזרות מחושבות, לא בא לידי ביטוי בבגדי הקטנטנים. מעצבת: סילביה ונטוריני פנדי, נכדתם של אדוארדו ואדל פנדי, מקימי המותג. הקולקציה נוצרה בשיתוף סימונטה, יצרנית הבגדים האיטלקית שבעבר שיתפה פעולה עם רוברטו קוואלי בקו הילדים שלו.

פנדי. מחירים: 280-30 דולר, צילום: אי פי אי פנדי. מחירים: 280-30 דולר | צילום: אי פי אי פנדי. מחירים: 280-30 דולר, צילום: אי פי אי

המלצת המערכת: שמלה משובצת ותפוחת שרוולים בגוני קרם, מעוטרת בסינר מאויר, וז'קט יוניסקס מחויט עם שישה כפתורים - בגרסה עם טלאי מרפק או בלעדיהם. קהל היעד: מלידה ועד גיל 12. פרטים: 280–30 דולר, בחנויות המותג ברחבי העולם.

גוצ'י

הקולקציה הגיעה לחנויות ב־20 בנובמבר, יום הילד הבינלאומי - ולא בכדי. המותג תרם מיליון דולר לארגון יוניצ"ף, ובמודעת הקמפיין הראשונה של הקולקציה כיכבו ג'ניפר לופז ותאומיה מקס ואמה בחופי מליבו. המראה: האייקונים הקלאסיים של גוצ'י, כמו מונוגרמת ה־G הכפול, הלוגו של גוצ'י והפסים הירוקים־אדומים מוטמעים בקולקציה המתאפיינת בני שני קווים: האחד אלגנטי, מחמיא לצללית הגוף ומתכתב עם אלמנטים של בגדי מלחים, והשני אופנת בגדי הרכיבה. הסמל שנבחר למתג את הקולקציה הוא דובון מוזהב. בקולקציית התינוקות בולטים הצבעים הקלאסיים, ורוד ותכלת, ואליהם מתווספים ורוד פודרה, לבן אופטי (בוהק), כחול כהה ונגיעות של אדום וירוק. הבדים המאפיינים את הקולקציה: כותנת ג'רסי, פיקה וקשמיר מודפס. מעצבת: פרידה ג'אניני, שהצטרפה לגוצ'י ב־2002 אחרי חמש שנים בפנדי. ג'אניני מכהנת כיום כמנהלת קריאייטיבית של המותג כולו.

גוצ גוצ'י. מחירים: 495-165 דולר | צילום: AndrŽs Sarlosi גוצ

המלצת המערכת: לבן: ז'קט עור חום במראה Biker וסוודר קשמיר מודפס כולו במונוגרמת ה־G הכפול; לתינוק: סניקרס, אוברול וקרדיגן בעל מפתח V, מודפסים ב־G הכפול; לבת: שמלת כפלים בצבע תכלת, עשויה 100% כותנה עם חגורת פפיון בכחול־אדום; אקססוריז: תכשיטים מעוטרים בתליוני לוגו הדובון המוזהב. קהל היעד: מלידה ועד גיל שמונה. פרטים: 80–1,600 דולר, בחנויות המותג במילאנו, בלונדון ובניו יורק, ובאתר gucci.com. בעוד כשישה חודשים תגיע הקולקציה גם לישראל, ה' באייר 26 ת"א.

מיני מליסה

המראה: קולקציית הילדים, שנולדה מתוך שיתוף הפעולה בין יצרנית הנעליים הברזילאית מליסה לבין המעצבת ויוויאן ווסטווד העמידה ליין Mini-Me, המתאפיין בעיטורים ובצבעים ילדותיים. בקולקציה שלושה דגמים והיא מתכתבת עם הקו הבוגר. מעצבת: שיתוף הפעולה עם ווסטווד, שכבר מלאו לו שנתיים, המשיך פרויקטים משותפים קודמים של מליסה עם מעצבים כמו כארים ראשיד, ז'אן פול גוטייה ועוד.

מיני מליסה. מחירים: 303 שקל, צילום: אסף רייז מיני מליסה. מחירים: 303 שקל | צילום: אסף רייז מיני מליסה. מחירים: 303 שקל, צילום: אסף רייז

המלצת המערכת: שלושת דגמים בקולקציה המוצעת בגוני פסטל, אדום, צהוב ושחור. האחד מעוטר בלב, השני בשורת פפיונים והשלישי בכוכב. הדגמים עשויים מפלסטיק Melfex לא רעיל ומיוצרים בתנאים ידידותיים לסביבה. קהל היעד: מגיל שנה ועד גיל שלוש. פרטים: 303 שקל, ב־Story: דיזנגוף 246, שינקין 60, ת"א, ובאתר: www.melissaaustralia.com.au.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות