אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקדונלד'ס מגדילה ליפנים את ההמבורגר צילום: בלומברג

מקדונלד'ס מגדילה ליפנים את ההמבורגר

למרות הפנמת הביקורת על תרומת החברה לתופעת ההשמנה, בחרה מקדונלד'ס יפן דווקא להגדיל את מנות ההמבורגר ואת מספר הקלוריות

13.01.2011, 09:07 | סוכנויות הידיעות

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס נאבקת בביקורת בארה"ב ופועלת ליצירת מוצרים בריאים יותר, אולם ביפן היא פצחה באסטרטגיה הפוכה ולא אופיינית במדינה הידועה בתזונה הבריאה שלה - הוספת מנות עתירות קלוריות.

"הוול סטריט ג'ורנל" מדווח שרשת המסעדות הגדולה ביותר ביפן על פי מספר הסניפים, מקדונלד'ס הולדינגס, השיקה בשבוע שעבר קמפיין חדש שבמרכזו ארבעה המבורגרים חדשים הקרויים על שם ערים מפורסמות בארה"ב. המבורגר איידהו, לדוגמה, יושק בסוף החודש וכולל קציצת בקר, גבינה מומסת, תפוחי אדמה מטוגנים, רצועות בייקון, בצלים ורוטב חרדל־פלפלים. כמות הקלוריות: 713.

לעומת זאת, המבורגר טקסס, שכולל צ'ילי, שלוש לחמניות, גבינה ובייקון, מסתכם ב־645 קלוריות. המבורגר מיאמי מכיל 557 קלוריות של רצועות טורטייה ומתחתיהן קציצת בקר. לשם השוואה, מנות הדגל של הקווטר פאונדר (Quarter Pounder) והביג מאק ביפן מכילות 556 קלוריות כל אחת.

ממקדונלד'ס בארה"ב מסרו כי אין בכוונתם ללכת בדרכי החברה־הבת היפנית ולהוסיף המבורגרים גדולים יותר לתפריט. דובר של החברה כינה את הקמפיין היפני "עוד דוגמה יצירתית לאופן שבו השווקים של מקדונלד'ס מתאמצים לספק את הטעם המקומי של הלקוחות".

מתקפת ההמבורגרים הגדולה של מקדונלד'ס מלווה את העלייה בשנים האחרונות שנרשמה במשקל היפנים, שנחשבו תמיד כבעלי גזרה דקיקה יחסית הנובעת מתזונה המבוססת על דגים ואורז. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, אחוז המבוגרים היפנים שנחשבים כסובלים מהשמנה עלה ב־4% ל־23.2% בין השנים 1999 ל־2004. יפן אמנם רחוקה כמה מידות מכנסיים

מהממוצע האמריקאי - 66.9% מהמבוגרים האמריקאים סובלים מהשמנת יתר - אך בעיות בריאות גרמו לממשלה היפנית ליישם צעדים שאמורים להפחית את ההשמנה. ב־2008 אישרה הממשלה חוק שמחייב את מדידת קו המותניים כחלק חובה מהבדיקות הרפואיות השנתיות בגיל 40–74.

בניגוד למתרחש בארה"ב, סניפי מקדונלד'ס ביפן עדיין לא הוכתרו כסיבה הרשמית להשמנה. עם זאת, בחברה מציינים שגברים בני 18–30 מהווים את רוב הקהל של "הסנדוויצ’ים הגדולים".

אחת הסיבות להצלחה ביפן נובעת מאסטרטגיה השיווקית: החברה נוטה להעמיד פריטים מסוימים למכירה לתקופה מוגבלת. המבורגר טקסס, למשל, נמכר מאז יום שישי האחרון, אך בקרוב הוא יוחלף בהמבורגר איידהו. "ליפנים יש חולשה למוצרים שזמינים לתקופת זמן מוגבלת בלבד", מסביר תושב טוקיו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות