אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טויוטה מציגה: מנוע שלא תלוי במינרלים נדירים

טויוטה מציגה: מנוע שלא תלוי במינרלים נדירים

לאחר שסין צמצמה לאחרונה את מכסת ייצוא המינרלים הנדירים, טויוטה הודיעה כי היא מפתחת מנוע אלטרנטיבי להיברידיות ולחשמליות

14.01.2011, 11:45 | בלומברג

טויוטה, יצרנית רכבי ההיבריד הגדולה בעולם, מפתחת מנוע אלטרנטיבי להיברידיות ולמכוניות החשמליות העתידיות שאינו זקוק למינרלים נדירים, שאספקתם סבלה לאחרונה מהפרעות.

דובר החברה ג'ון הנסון מסר כי מהנדסי טויוטה ביפן ובארצות הברית עובדים על מנוע השראתי שיהיה קל ויעיל יותר מהמנועים שבשימוש כיום במכוניות הפריוס. הוא הוסיף כי המחקר נמצא "בשלבים מתקדמים", אולם לא ציין מתי יצאו לשוק המכוניות עם המנוע החדש.

"זוהי גישה לטווח הארוך", אומר הנסון. "כשבוחנים סוגיה גיאופוליטית כמו אספקת המינרלים הנדירים, ניתן להגיע להתפתחויות שיובילו לפתרונות טובים".

המנוע החדש אמור לסייע לטויוטה להפחית את התלות שלה במינרלים הנדירים שמקורם בסין, ששולטת על למעלה מ-90% מהשוק העולמי של המתכות. ממשלת סין הורידה בחודש שעבר את מכסת הייצוא עבור המחצית הראשונה של 2011 ב-35%, זאת לאחר הפחתה של 72% במחצית השנייה של 2010, שהובילה להכפלת המחיר של כמה מהמתכות.

מינרלים נדירים מסוג נאודימיום ודיספרוסיום, נמצאים לא רק במנועי הפריוס אלא גם במנועים של המכוניות החשמליות שמייצרות ניסאן, ג'נרל מוטורס והונדה, וכן גם בטלפונים סלולריים ובסוללות נטענות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
לא מהדס אבל..
בלונים גדולים וגם קטנים, כאשר דוחסים אליהם גז, מתחממים. ז"א, יש לדחוס גז או בקירור, או לאורך זמן ארוך. היתה רוצא שמתחת לבית שלך יעבדו שורה של מדחסים כל הלילה? פרט לכך, צריך חשמל להמון מערכות ברכב, רובם מערכות בטיחות. לא הגיוני גם לשים מצבר גדול שיש לטעון אותו מהשקע וגם מדחס. פרט לכל זה, אין שום בעיה, אני די בטוח שכבר יש מכוניות כאלה, במיוחד במפעלים גדולים שם לא חסר מדחסים גדולים ושקט לא הצד החזק שלהם.
יעקב , רחובות  |  16.01.11
2.
לדן- החיסרון העיקרי של השיטה-המצוינת הוא שע"מ שהיה שמישה -
צריך לאכסן את האויר במיכל/ בלון שמסוגל לספק לחץ פשוט אדיר (ע"מ לצמצם את נפח האויר למינימום).כמובן שזה גורם סיכון גבוה -אם הרכב נקלע לתאונה או חבלה זה מסוכן מאוד.גם הטכנולוגיה כזו שצריך המון אויר כדי לקבל טווח נסיעה סביר מה שמחזיר אותנו לאילוץ של מיכל עם לחץ אדיר ע"מ לצמצם את נפח האויר הכלוא. אבל-משערים שיימצאו פתרונות סבירים לעניין. מעבר לזה הרעיון עצמו הוא אדיר האויר זמין אללא זיהום. יש למה לצפות ..
יואב , חיפה  |  15.01.11