אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כמה שווה ההשקעה של בונו בפייסבוק? צילום: בלומברג

כמה שווה ההשקעה של בונו בפייסבוק?

סולן להקת U2 השקיע בשנה שעברה יותר מ-200 מיליון דולר ברשת החברתית - והשיג תשואה פנטסטית. על הנייר כמובן

15.01.2011, 19:14 | סוכנויות הידיעות

בונו, סולן להקת U2 ופילנתרופ ידוע, הגדיל את הונו כמעט פי ארבעה בזכות השקעה נבונה בפייסבוק. על פי דיווחים, הזמר האירי השקיע בשנה שעברה כ־206 מיליון דולר ברשת החברתית המצליחה בעולם, המהווים כ־1.5% מערך האתר בזמנו.

עם זאת, שווי ההשקעה המריא לכ־730 מיליון דולר, לאחר ההשקעה הנאה שביצעו גולדמן זאקס ודיג'יטל סקאי טכנולוג'יס בפייסבוק, שהעלתה את ערכה בתחילת החודש מ־12 מיליארד דולר ל־50 מיליארד דולר.

בונו, פעיל למען זכויות אדם ואיכות הסביבה, הוא אחד מאנשים רבים שהגדילו את הונם משמעותית בזכות הצלחתה של פייסבוק. ואולם, למרות המהומה התקשורתית הרבה פייסבוק עדיין לא יצאה בהנפקה לציבור, ואנליסטים סבורים כי סיבוב הגיוס האחרון רק ידחה את מועד ההנפקה, אם זו אכן תקרה בשלב כלשהו.

בונו ביצע את ההשקעה באמצעות חברת ההשקעות הפרטית אלביישן פרטנרס, שהוא אחד המייסדים והמנהלים שלה. החברה, שבה שותפים בין היתר גם בכירים לשעבר באפל וב־eBay, מגדירה את היעד המרכזי שלה "עזרה לחברות מדיה ובידוק להתפתח ולשווק תוכן איכותי, לדעת לנצל פלטפורמות וערוצים חדשים, ולענות על הביקושים באזורים שונים בעולם". עם זאת, אלביישן פרטנרס כונתה במספר הזדמנויות "המשקיעה הגרועה ביותר בארה"ב", לאחר שרכשה 25% מחברת התקשורת הסלולרית פאלם שערכה צנח משמעותית בהמשך.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
8 ו-6 אני אסביר לכם למה 1 צודק
בעולם המדיה, משלמים פר חשיפה, אם על חשיפה של 100000 איש חברות היו משלמות 10 מליון דולר (100 דולר לראש) הם מזמן היו פושטות את הרגל. הטעות של 1 היא בהבנה מה זה שווי חברה, שווי חברה זה לא מה שהיא מרוויחה בשנה, אלא במספר שנים מסוים (שנקרא מכפלת שווי) כיום פייסבוק מרוויחה 500 מליון דולר בשנה (שזה דולר לראש דרך אגב) כך שכדי להחזיר את ההשקעה של משקיע היפוטתי שמשקיע 50 מליארד דולר, זה ייקח זמן קצר של 100 שנה... גם אם הרווח של פייסבוק יעלה פי 4 (300%) עדיין יקח 25 שנה כדי להחזיר את ההשקעה. לכן זו באמת השקעה לא טובה. בטח לא אם לוקחים 2 גורמים בחשבון: 1. ירידה בפופולריות פייסבוק ומעבר לרשת טובה יותר (כמו שקורה כמעט מידי 4 שנים ברשת) תביא לכמעט מחיקה של ההשקעה. 2. 500 מליון משתמשים, כאשר לכל משתמש יש לפחות 2 שמות שונים וחשבונות שונים זה בערך 200 מליון משתמשים שונים בהערכה נדיבה.
אורי  |  17.01.11
לכל התגובות