אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דייהטסו בסיבוב פרסה: תפסיק בעוד שנתיים את שיווק המכוניות באירופה

דייהטסו בסיבוב פרסה: תפסיק בעוד שנתיים את שיווק המכוניות באירופה

הסיבה העיקרית למהלך היא חולשת היורו. לנסיגתה של דייהטסו מהשוק האירופי עלולות להיות השלכות קשות על השיווק בישראל

16.01.2011, 13:25 | תומר הדר

חברת דייהטסו הודיעה בסוף השבוע כי תפסיק לשווק מכוניות באירופה בינואר 2013. מההודעה עולה, כי החברה תפסיק לשווק את מכוניותיה באירופה ב-31 בינואר 2013, אך תמשיך להעניק שירות ללקוחות שמחזיקים במכוניות המותג.

הסיבה העיקרית לנסיגה מאירופה, על פי הודעתה של דייהטסו, הנמצאת בשליטת טויוטה, היא היחלשותו של היורו, הפוגעת ברווחיותה של החברה. עוד עולה מדיווחי החברה, כי מכירותיה באירופה ירדו משמעותית בשנים האחרונות, מ-59 אלף מכוניות בשנת 2007 ל-19 אלף מכוניות בשנת 2010. ביפן דייהטסו נחשבת ליצרנית נישה, המתמחה בייצור מכוניות שפונות למגזרי שוק מיוחדים, כגון המטריה, מיניוואן זעיר בעל עיצוב רטרו, והטריוס, רכב כביש שטח זעיר המשווק גם בישראל.

לנסיגתה של דייהטסו מן השוק האירופי עלולות להיות השלכות קשות על השיווק בישראל, שפועלת על פי התקינה האירופית. כיום נאלצות יצרניות רכב יפאניות להשקיע מיליוני יין בהתאמת המכוניות לתקינה זו. כשדייהטסו תפסיק לשווק את מכוניותיה באירופה תופסק התאמתן לתקינה האירופית, מה שימנע את שיווקן בישראל.

בניגוד לאירופה, דייהטסו המשווקת על ידי טלקאר נהנית מהצלחה מסוימת בשוק המקומי ונמצאת במקום ה-16 בטבלת מסירות הרכב, עם 4,956 מסירות. בטלקאר, יבואנית דייהטסו, טרם הגיבו לדברים

תגיות