אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועד עובדי רש"ת מאיים להפסיק עבודת הפקחים בעובדה: "הם לא יהפכו לש.ג." צילום: בלומברג

ועד עובדי רש"ת מאיים להפסיק עבודת הפקחים בעובדה: "הם לא יהפכו לש.ג."

הוועד ואגודת פקחי הטיסה טוענים כי במגדל הפיקוח בנמל התעופה בעובדה קיימים "ליקויי בטיחות חמורים", בין היתר בשל הפעילות המשותפת לטיסות צבאיות ואזרחיות

16.01.2011, 13:34 | יסמין גיל

ועד עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) ואגודת פקחי הטיסה, מאיימים להפסיק את העבודה במגדל הפיקוח בנמל התעופה בעובדה, לטענתם בשל "ליקויי בטיחות חמורים".

"אי אפשר להמשיך ולהטיל את כל האחריות על הפקחים", מסר בהודעה יו"ר ועד עובדי רש"ת, פנחס עידן, "הכתובת על הקיר והנורות האדומות מהבהבות. המצב בעובדה גובל ברשלנות ואנחנו לא מוכנים שהפקחים ימשיכו לשאת בעול הזה לבדם. לא ייתכן שיהפכו את פקחי הטיסה לש.ג.". יו"ר אגודת פקחי הטיסה, עמרי אבני, הוסיף: "אנחנו מתריעים כבר שנים על ליקויי הבטיחות בעובדה. לא נוכל להמשיך לסכן את בטיחות הנוסעים".

נמל התעופה בעובדה משמש, לצד הפעילות הצבאית שלו, גם כנמל אזרחי עבור טיסות שכר בינלאומיות של תיירים שמגיעים לאילת. עד לפני למעלה מחצי שנה הוא שימש גם כאלטרנטיבי לנתב"ג - נמל שמופנות אליו טיסות שאמורות היו בתוכנית המקורית לנחות בנתב"ג, אולם מסיבות שונות כמו תנאי מזג האוויר, הופנו לנמל חלופי.

ברשות התעופה האזרחית (רת"א) הפסיקו את פעילותו כאלטרנטיבי, בין היתר בטענה להיעדר מערכת נחיתת מכשירים ILS במקום. הנמלים האלטרנטיביים כיום עבור חברות שפועלות בישראל הם לרנקה-קפריסין או עמאן-ירדן.

הפעילות המשותפת של פקחי הטיסה הצבאיים והאזרחיים באותו מגדל פיקוח בעובדה הינה ארוכת שנים, אולם היום טוענים בוועד עובדי רש"ת ובאגודת הפקחים, כי לאחר שהתריעו למעלה משנתיים על ליקויים בתפעול הנמל לטיסות אזרחיות, ובהיעדר טיפול בליקויים הללו, "ייאלצו הפקחים לשקול את המשך צעדיהם עד כדי הפסקת עבודתם במגדל הפיקוח בעובדה".

בהודעה מסרו כי לפני כשבוע הועבר למנכ"ל רש"ת, קובי מור, מסמך המפרט את הליקויים, ביניהם: קונפיליקטים בחלוקת הסמכות והאחריות בין הפקח האזרחי לפקח הצבאי, שניהם ממוקמים כאמור באותו מגדל פיקוח; 'הבדלי תרבות' בין פיקוח טיסה צבאי לאזרחי "שיוצרים מצבים בעייתיים עקב הבדלי שפה, סטנדרטים, הבנה, דפוסי עבודה ועוד"; מחסור בגיבוי בסיסי למכשירי הקשר ופעילות על תדר אחד שמועבר בין הפקחים בהתאם לסוג המטוס - אזרחי או צבאי: "דבר הגורם לתקלות ואובדן קשר לעתים תכופות"; ותאורת מסלול שרוב הזמן חלק ממנורותיה אינן עובדות.

בהודעה נמסר עוד כי בישיבה שהתקיימה לאחרונה בין מנכ"ל רש"ת ליו"ר ועד העובדים ויו"ר אגודת הפקחים, "הובהר כי פקחי הטיסה לא יוכלו להמשיך לעבוד בסביבת בטיחות לקויה שכזו והציגו המלצות לפעולות אופרטיביות מיידיות לטיפול בליקויים, כדי שלוח הטיסות המתוכנן לא ייפגע". בין המלצות פקחי הטיסה: יצירת מרחב טיסה "סטרילי", כך שיהיה תיאום בין הפקחים הצבאיים לאזרחיים, כך שלמשל מטוס אזרחי לא ימריא בשעה שכלי רכב צבאיים נעים במסלול. וכן, שיפור התשתיות במקום.

בשיחה עם "כלכליסט" הוסיף יו"ר אגודת הפקחים, אבני: "ב-2009 מבקר המדינה כבר נקרא לטפל בנושא הזה. בחודשיים האחרונים נעשות הידברויות מול רת"א, רש"ת וחיל האוויר, וזה לוקח זמן. הם מציגים תכנית עבודה, דיונים, מכתבים, אני יודע שנעשים דברים - אבל זה לא הקצב הנכון. עכשיו זאת עונת הצ'רטרים, ואנו רואים עלייה במספר האירועים בנמל. בחודשיים האחרונים היו כבר 24 אירועים".

מרש"ת נמסר בתגובה:"הרשות עושה כל שביכולתה לפתור את בעיית הפיקוח בעובדה מול חיל האוויר ובשיתוף מלא של רשות התעופה האזרחית".

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות