אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרשות להגנת הצרכן למנו ספנות: "להסיר פרסום מטעה בפייסבוק"

הרשות להגנת הצרכן למנו ספנות: "להסיר פרסום מטעה בפייסבוק"

לטענת הרשות הגיעו אליה פניות צרכנים על פרסום מחיר הפלגה ב-199 דולר, "כשבפועל לא ניתן היה לרכוש כרטיס במחיר זה". מנו ספנות: "הטענות מתייחסות לעבר. עונת ההפלגות הסתיימה"

16.01.2011, 15:55 | יסמין גיל

הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, הורתה לחברת מנו ספנות, המציעה הפלגות נופש ליעדים באגן הים התיכון, "להסיר באופן מיידי כל פרסום מטעה המופיע בפייסבוק ובאתר האינטרנט של החברה, בניגוד לחוק הגנת הצרכן", כך על פי הודעת הרשות להגנת הצרכן מהיום (א').

על פי ההודעה, לרשות הגיעו פניות מצרכנים על פרסום מחיר הפלגה ב-199 דולר, "כאשר בפועל לא ניתן היה לרכוש את כרטיס ההפלגה במחיר שפורסם, המחיר שנדרש היה מעל 199 דולר". לדברי עו"ד פינקוס: "פרסום מחיר הפלגה היוצר מצג כי המחיר זול מכפי שהוא בפועל, מהווה עבירה לכאורה של הטעיה בניגוד לחוק הגנת הצרכן".

עוד נמסר, כי הרשות מצאה שבתקנון החברה אין מידע לגבי זכות הביטול של הצרכן, מועד הביטול ואופן הביטול, כפי שנדרש על פי חוק. מנו ספנות נדרשה להסיר מהאתר את הסעיפים המפרים, או לחילופין לתקנם לאלתר, "שכן אי-מילוי ההוראה תהווה עבירה נמשכת ואף תגרור נקיטת הליכים", דבר ההודעה,

"באוגוסט 2010 שלחה הממונה על הגנת הצרכן הנחיות להתאחדות סוכני הנסיעות, שמנו ספנות חברה בה, לגבי פרסום מבצעים, ומנו ספנות התעלמה מהנחיות אלה. על כן הממונה דרשה כי החברה תעביר לידיה תוך שבעה ימים את התיקונים בפרסומים ובתקנון".

בדוברות מנו ספנות הכחישו את הטענות על פרסומים לא נכונים: "חברת מנו ספנות קיבלה את הפנייה רק לפני שלושה ימים. הטענות המדוברות מתייחסות לעבר, שכן עונת ההפלגות הסתיימה. בדף הפייסבוק של החברה אין כלל פרסומים, ואילו הפרסום בעיתונות בסוף השבוע נעשה בהתאם לכללים. לגבי התקנון באתר: הכל בטיפול ובתיקון לקראת עונת ההפלגות החדשה". עוד מסרו מהחברה כי ניסיונות של היועץ המשפטי של מנו ספנות ליצור קשר טלפוני עם עו"ד פינקוס, לא צלחו מסוף השבוע שעבר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות