אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הסיבה העיקרית לעיכובי המראות בנתב"ג היא חוסר באנשי בידוק ביטחוני"

"הסיבה העיקרית לעיכובי המראות בנתב"ג היא חוסר באנשי בידוק ביטחוני"

כך אמר מנכ"ל יאט"א-ישראל, קובי זוסמן, בדיון בוועדת הכלכלה בהצעת חוק פיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה. ח"כ טיבי, מיוזמי ההצעה: "חברות התעופה מנסות לרוקן החוק מתוכן"

17.01.2011, 15:56 | יסמין גיל

"יש ניסיון ברור של חברות התעופה לרוקן את החוק מתוכן", כך אמר היום (ב') ח"כ אחמד טיבי, במהלך דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא הצעת חוק פיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה, שהוא אחד מיוזמיו. "שלוש שנים אנו מריצים את הנושא ונציגי החברות מתנהגים כאילו הם גילו רק היום את החוק. חייבת להיות סנקציה על חברות תעופה שמעכבות טיסות".

ההצעה מבקשת להסדיר כללי פיצוי ברורים על חברות התעופה כלפי נוסעיהן שטיסותיהם בוטלו או עוכבו. למשל: לאחר כמה שעות שבהן הנוסעים מעוכבים הם יהיו זכאים לקבל מחברת התעופה מזון, משקאות, אפשרות לבצע שיחת טלפון, מעבר ללינה בבית מלון או אף פיצוי כספי. אלא שכצפוי, סעיפים מסוימים בהצעה מעוררים את התנגדותם של נציגי חברות התעופה וגורמי התיירות בארץ, שטוענים כי ההצעה כוללת פיצויים מורחבים ולעתים אף כפולים מאלו המקובלים בחוקים האירופיים, הנחשבים למתקדמים יותר מאשר בישראל.

התפרצות הר הגעש באיסלנד, צילום: אי פי אי התפרצות הר הגעש באיסלנד | צילום: אי פי אי התפרצות הר הגעש באיסלנד, צילום: אי פי אי

מנכ"ל ארגון התובלה האווירית הבינלאומי (IATA) בישראל, קובי זוסמן, אמר כי מרבית העיכובים בהמראות של טיסות חלים בחברות השכר ולא בחברות הסדירות. הוא הוסיף כי הסיבות המרכזיות לעיכובים כלל לא קשורות לחברות התעופה: "הסיבה העיקרית לעיכובים בנתב"ג היא חוסר באנשי בידוק ביטחוני בנמל", אמר זוסמן, "איך חברת תעופה יכולה לשלוט בזה?". הוא הוסיף כי הסיבות לעיכובים ב-2010 היו: "שביתת פקחי טיסה בניקוסיה, שביתת עובדים בנתב"ג, מזג אוויר בארה"ב והתפרצות הר געש באיסלנד".

"הוועדה לא מבינה שאנו מתעסקים בתעשייה גלובלית", אמר מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, שתהה מדוע נציגי חברות התעופה הזרות - שאם וכאשר החוק יעבור הוא יחול גם עליהן - כלל לא הגיעו לדיון: "איפה נציגי החברות הזרות? אני בהלם שהם לא פה. חברות טסות ממדינות למדינות בהסכמים בילטרליים שווים. ברגע שהכללים יחולו על החברות הישראליות, הן יחולו גם על חברות בינלאומיות שטסות לארץ, וחלק מהחוקים האלה לא קיימים אצלן. זה ישבש את כל העניין. אני לא מטעם חברות התעופה הזרות, שישלמו כמה שישלמו, אבל ייגרם פה נזק תדמיתי ועסקי למדינת ישראל. זה דבר שהוא לא ייאמן. אי אפשר לעשות כזה חוק ולא להתחשב במערכת היחסים הבינלאומית של המדינה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות