אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אודי שני בהתייחסות ראשונה למיזוג תעש לרפאל: "גופים שונים מנסים להשפיע לרעה על ההליך"

אודי שני בהתייחסות ראשונה למיזוג תעש לרפאל: "גופים שונים מנסים להשפיע לרעה על ההליך"

מנכ"ל משרד הבטחון יצא הערב נגד הלחצים הפוליטיים שמפעילות המתחרות האחרות על תעש ואמר כי "רק שיקולי בטחון ישראל, כלכלת ישראל ועתיד העובדים יקבעו את עתיד תעש"

17.01.2011, 18:04 | נעמה סיקולר

מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני, התייחס הערב (ב') לראשונה לעתיד תעש ולחשיפת "כלכליסט" הבוקר כי זו צפויה להתמזג עם רפאל.  שני אמר כי "רק שיקולי ביטחון ישראל, כלכלת ישראל ועתיד העובדים יקבעו את עתיד תעש".

שני יצא נגד הלחצים הפוליטיים הכבדים שמפעילות המתחרות האחרות על תעש, ובראשן התעשייה האווירית, ואמר "אנשי המקצוע במשרד הביטחון ובמשרדי הממשלה הרלוונטיים לא יושפעו מהספינים השונים". לדבריו, מאבקי היוקרה המתנהלים בתקשורת, הן מצד התעשיות והן מצד גורמים נוספים, לא תקינים ומהווים ניסיון חמור להשפיע על הליך המתנהל על פי אמות מידה מקצועיות: "אני מצפה מכלל הגורמים המעורבים או הקשורים, גורמים ממשלתיים מחד וגורמים בתעשייה מאידך, לכבד את הליך קבלת ההחלטות, שכאמור מתבצע על בסיס ענייני ומקצועי בלבד".

לפני כשלושה שבועות, בתום פגישה של שר האוצר יובל שטייניץ, שר הביטחון אהוד ברק ויו"ר ההסתדרות עופר עיני, החליטו השלושה להקים צוותים מקצועיים שיבחנו בתוך כ-30 יום האם מיזוג תעש אל תוך אחת מהחברות הביטחוניות הממשלתיות - תע"א או רפאל, אפשרי. כפי שנחשף הבוקר ב"כלכליסט", הבדיקה העלתה כי רפאל היא המועמדת העדיפה לקליטת תעש. אלא שלא בתע"א ולא באלביט מערכות, שרואה אף היא את עצמה כמועמדת ראויה לרכישה, מתכוונים לוותר. מנכ"לי אלביט ותע"א כבר שלחו מכתבים לשר האוצר ולשר הביטחון בעניין ומנכ"ל תע"א אף נפגש בשבוע שעבר עם מנכ"ל רשות החברות, דורון כהן.

מחר יוצגו בפני מנכ"ל משרד הביטחון עיקרי ההמלצות של הצוות הבין-משרדי ובהן ההמלצה על מיזוג תעש ורפאל. בהמשך יובאו ההמלצות בפני מנהל רשות החברות, מנכ"ל האוצר, שר הביטחון ושר האוצר ולאחר מכן יעלו להצבעה בממשלה ויובאו לאישור ועדת הכספים.

שני מנהל מדיניות חריפה נגד המלחמות הנהוגות בין התעשיות הביטחוניות, עד כה בדרך כלל בכל הנוגע לעסקאות שונות. לאחרונה אף הודיע כי ינתב את הפעילות של החברות הללו בעולם בהתאם להתנהלותן ואם יפרו קודים של התנהלות עסקית ראויה אף ישקול לשלול מהן רישיונות ייצוא.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
תע"ש תמוזג לתוך רפאל ומדינת ישראל תמנף את יכולותיה הבטחוניות עשרות מונים
בניגוד למיזוג אם תעש"א או רכישה ע"י אלביט שמסתכלים על העניין אך ורק דרך החור בגרוש , מיזוג עם רפאל יצור גוף מדהים ופורץ גבולות הדימיון ביכולותיו , שלאף תעשייה בטחונית או מדינה לא יהיוי שיכולות ברמה ובמיזוג שכזה, מה שלא ניתן לומר זאת על אלביט שמסתכלים על האנשים כבדך זכוכית ועל הצורך במינוף היכולות של מערכת הביטחון כקליפת השום, שם זה רק כסף כסף ועוד פעם רק כסף ,אם יתרחש מהלך של רכית התעש ע"י קבוצה כמו אלביט ביטחון ישראל יפגע בעשרות אחוזים ,כיוון שבמהלך איטי ומתוכחם הם ימחקו את כל הקווים האסטרטגים של התעש שאומנם /אולי אינם ריווחיים אבל חיוניים לביטחון ישראל ,ממי נרכוש פגזים מתוחכמים שאין כדוגמתם בעולם במהלך אימות כלשהוא בזירה המקומית הקרובה והרחוקה ,מימי המדינה תקבל טילים מתוחכמים בעת אימות , מהכושי בארה"ב ? הרי הוא יכופף אותנו עד דק שנעשה את החלטותיו ויהי יהיה אשר יהי , ובאי מחיקת היכולות של התעש אנחנו מקטינים את התלות הנוראית הזאת לטובת עצמאות ביטחונית , מדינת ישראל נמצאת בצומת דרכים ביטחונית קריטית הן בזירה הקרובה והן בזירה הרחוקה , וכולי תיקווה שמובילי המדיניות רואים זאת כך ואך ורק כך ושלא יפתה אותם איזה שהוא גרוש של אקרמן כיוון שלמחיר ביטחון מדינת ישראל אין מ ח י ר "הבטיחות והביטחון היא הדרך בא אנו עובדים כאן" וד"ש לכל החברה ממלט"ם
דודו מתאיילנד , תע"ש מלט"ם  |  17.01.11
2.
להבטיח את עתיד עובדי התע"ש
בכל עסקה יש להבטיח את עתיד עובדי התע"ש,שלא קיבלו כבר 10 שנים דרגה,תוספת שכר,עובדי התע"ש מקופחים מכל עודי תעשיות הבטחון,עובדי התע"ש הם הנאמנים ביותר למען המדינה מכל עובדי ישראל,קודם כל עובדים למען המדינה,יש לצפר אותם מיד. שמוליק בת-ים
שמוליק , בת-ים  |  17.01.11