אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ישראל כץ: ישראל תשקיע כ-107 מיליארד שקל בתחבורה צילום: ששון תירם

ישראל כץ: ישראל תשקיע כ-107 מיליארד שקל בתחבורה

שר התחבורה והבטיחות בדרכים פירט כי התקציב יושקע בכבישים, רכבות ותחבורה ציבורית, לרבות סיום הרכבות הקלות בירושלים ותל אביב

19.01.2011, 11:07 | ליאור גוטמן

"החברה הלאומית לדרכים תקים כבישים ומסילות בהיקף של 38 מיליארד שקל בחמש השנים הקרובות. כל כביש חדש זה פחות פקקים, פחות סבל של נהגים ויותר בטיחות", כך סיכם היום (ד') שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, את תכני העבודה הקרובה של החברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר).

התקציב מיוחס לתוכנית לשדרוג תשתית הרכבות והכבישים לחמש השנים (2011 עד 2016) הקרובות כפי שהיא הוצגה הבוקר בתל אביב. לדברי כץ, התוכנית החדשה עומדת בקריטריונים של חיבור הפריפריה ועיר הבירה למרכז.

לתפיסתו של כץ ישנם לא מעט פרויקטים שמתעכבים בשל בעיות משפטיות או סטטוטוריות ולכן הוא הנחה את החברה הלאומית לדרכים להגדיל את טווח התוכנית מחמש לשש שנים. "מדינת ישראל תשקיע בשנים הקרובות בכבישים, רכבות ותחבורה ציבורית כ-107 מיליארד שקל, לרבות סיום הרכבות הקלות בירושלים ותל אביב. זה לא מספיק. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה מסילה בודדת בתוך תל אביב ויש להוסיף אליה עוד שתיים. אם אנחנו רוצים להיות מדינה שניתן לנוע בה בצורה סבירה בגוש דן, כל התוכניות הן רק תשובה חלקית והפיתוח דורש תקצוב נוסף, אולי באמצעות המגזר הציבורי", אמר.

כץ התחייב שכל התוכניות שכבר מתוקצבות יצאו לדרכן. "יש מספיק דוח"ות של מבקר המדינה שהצביעו על תוכניות שלא יושמו. ההחלטה על נתיבי ישראל, שם תרושת המדינה ברשת רכבות וכבישים עד סוף העשור, לא תמיד התבצעה לפי קריטריונים כלכליים גרידא. זה לא היה עובר כי אין במקומות מרוחקים מספיק תנועת כלי רכב שמצדיקה סלילת כביש ואין מספיק תאונות במקום מסוים שיצדיקו שדרוג של כביש".

מנכ"ל משרד התחבורה הנכנס, אלוף (מיל.) דן הראל, הצטרף לשר בהופעה ראשונה לתקשורת ואמר ש"מדובר בפרוייקטים מאוד גדולים ואנחנו נבחנים ביכולת הביצוע וביכולת להעביר את התוכניות בועדות התכנון. זו מטלה קשה, לפעמים מתסכלת, אבל בקצה המדינה הזאת תהיה מדינה שונה שיותר טוב לחיות בה".

עיקרי התוכנית, שנחשפו לפני כחודשיים ב"כלכליסט", כוללים השקעה של 1.7 מיליארד שקל במוקדי סיכון בכביש, השקעה של כמיליארד שקל בשנה באחזקת הכבישים, פיתוח זוג מסילות רכבת (עכו-כרמיאל וחיפה-בית שאן), ושדרוג כבישים חדשים לרבות 531 (הרצליה - כביש 6), כניסה חדשה לירושלים, זרוע כביש משרחית מצומת תל קשיש בואכה עמיעד, שדרוג הכביש שיורד לערד, הוספת נתיבים בכביש 4 (כביש חיפה הישן) ופיתוח צומת מורשה.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, שי ברס, הוסיף שכל פרויקט שהחברה מבצעה הוא קודם כל פרויקט בטיחותי עם ערכי שמירת נוף וסביבה. לדבריו, תוכנית הפיתוח כוללת 61 מחלפים חדשים, הרחבת 191 ק"מ של כביש קיים וסלילה של 52 ק"מ של כביש חדש. תוכנית הפיתוח כוללת השקעה של 22 פרויקטים חדשים בעלות של כ-14 מילארד שקל והשלמת 35 פרויקטים בעלות של כ-9.7 מיליארד שקל.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
מה עם רכבת לאילת + רכבת לטבריה וקריית שמונה/מטולה ? זה הכי חשב !!!!!!!!!
ברגע שהמסילות לאילת וק.שמונה יבנו - למעשה, כל הארץ תהיה מרושתת מצפון עד דרום, ובעתיד יהיה קל לחבר עוד מסילות ותחנות פנימיות בין המסגרת המסילתית הנ"ל (כמו בתווייה של קורי עכביש.....). חוץ מזה יש משמעות אדירה לפיתוח התיירתי בערבה, ואילת - בדרום, וטבריה, צפת, וראש-פינה - בצפון.
משה יעקבי , תל אביב  |  22.01.11
6.
הרבה כסף שנזרק לריק
שימו לב מה אומר מנכל של לשעבר - מחסור עולמי בדלק בגלל שיא תפוקת הנפט בעשור הקרוב. כבר היום חבית נפט מעל 90 דולר. הביקוש לנפט עולה, אבל שיא גילויי הנפט היה לפני 30 שנה. כבר 5 שנים שהפקת הנפט לא עולה - כי קשה יותר ויותר להפיק את הנפט הקיים. אנחנו צריכים שינוי מחשבתי - פיתוח BRT, אופניים ורכבות במקום עוד כבישים ועוד מחלפים. בנוסף הכבישים החדשים יוצרים שכונות צמודות קרקע, שגורמות לקניית עוד מכוניות ועוד פקקים. בתל אביב, לא יוסיפו עוד כבישים בתוך העיר, וגם לא בירושלים או בחיפה. מה שאומר שעוד כבישים למכוניות = עוד פקקים. לא מאמינים - תסכלו על 10 השנים האחרונות - בנו המון כבישים ומחלפים ואתם עדיין תקועים יותר יותר שעות בפקק. בקוריטיבה , בוגוטה ופורטלנד מצאו דרך לעשות דברים בצורה אחרת. אפשר גם אצלנו.
האזרח דרור , גבעתיים  |  20.01.11
4.
מה עם הכביש שלנו- כביש 40, הכביש הכי ארוך בארץ, הכי איטי ומיושן.
הגיע הזמן לעשות בכביש הזה מחלפים/ הפרדות מפלסיות. בחייאת ישראל כץ - מי זה שממליץ לך על סדר הפיתוחים......... יש כבישים שמגרדים אותם וסוללים בחזרה 10 פעמים ( שכבה של מטר אספלט ) ויש כבישים שכל מטר יש בור ורמזור משנות הארבעים. וכן אני לא מתלוצץ וקטנוני - אני פשוט כל היום בכבישים. איך ייתכן שבדרך 40 צומת בילו לכיוון באר שבע ( אין ולו מחלף אחד ), איך לעזאזל לא יהיו תאונות ( זה כביש שמגיע מאילת ). תחשבו נהג שנוסע כל כך הרבה שעות ולא בזין שלו לעצור באדום. האמת - הרמזור גם מיותר לחלוטין, בסה"כ נותן ל5 מושבים לעבור - אז למה לעצור כביש ראשי. הפרדה מפלסית ומחלפים זה שם המשחק - בכל העולם רואים את זה. רמזורים OUT מחלפים IN.
עידן , באר טוביה  |  19.01.11
לכל התגובות