אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צ'כיה איירליינס מבטלת עמלות הבסיס לסוכני הנסיעות בישראל צילום: shutterstock

צ'כיה איירליינס מבטלת עמלות הבסיס לסוכני הנסיעות בישראל

עד כה שילמה החברה לסוכנים 7% עבור מכירת כל כרטיס טיסה, וכעת היא מבקשת מהם לגבות דמי שירות בעצמם. בשנתיים האחרונות כשבע חברות זרות ביטלו תשלום העמלות לסוכנים

19.01.2011, 12:30 | יסמין גיל

עוד חברת תעופה זרה הפועלת בישראל מצטרפת למהלך ביטול עמלות הבסיס המשולמות לסוכני הנסיעות עבור מכירת כרטיסי טיסה: צ'כיה איירליינס (CSA) הודיעה אתמול (ג') לסוכנים כי החל מ-1 באפריל היא תפסיק לשלם להם עמלות בסיס בשיעור של 7% עבור מכירת כרטיסים. הסוכנים יתוגמלו בהתאם לתוכנית התמריצים של חברת התעופה, בהתאם לעמידה ביעדי מכירות.

"בהתאם למדיניותנו הגלובלית ובהמשך למהלכים שננקטו בשוק הישראלי על ידי חברות תעופה מובילות אחרות", כתב מנכ"ל CSA בישראל, מרק פלשיל, לסוכנים, "החלטנו לשנות את המתכונת הנוכחית של תשלום העמלה לסוכני הנסיעות". החברה תפסיק, כאמור, לשלם לסוכנים את עמלת הבסיס ששולמה להם אוטומטית עבור מכירה של כל כרטיס. מנגד, יוכלו הסוכנים לגבות דמי שירות מהלקוחות לפי שיקול דעתם. "הוכח שסוכני נסיעות כבר קיבלו הסדר זה כמתאים ומשביע רצון ויישמו אותו בהצלחה", נכתב בהודעה.

צ'כיה איירליינס מפעילה שבע טיסות שבועיות בין תל אביב לפראג. על פי נתוני רשות שדות התעופה, הטיסה החברה ב-2010 כ-149 אלף נוסעים יוצאים ונכנסים בין נתב"ג לנמל התעופה של פראג, ירידה של כ-2% לעומת 2009. נתח השוק שלה מבחינת הפעילות הבינלאומית בנתב"ג עומד על 1.3%, בדומה לנתח השוק של יו.אס. איירווייס או של אגיאן איירליינס היוונית.

מהלך ביטול עמלות הבסיס שמשלמות חברות התעופה לסוכני הנסיעות עבור מכירת כרטיסי טיסה עורר בעבר את זעמה של התאחדות סוכני הנסיעות, וזו אף מנהלת מאבק משפטי ממושך מול חלק מהחברות שביצעו את המהלך. בשנתיים האחרונות ביטלו את תשלום עמלות הבסיס בישראל לופטהנזה, סוויס, בריטיש איירווייס, אייר פראנס, ק.ל.מ, אליטליה ואוסטריאן איירליינס. אייר קנדה ירדה מתשלום עמלה בשיעור של 7% ל-1%. גם bmi הבריטית שלא מפעילה טיסות ישירות לישראל, הודיעה השבוע על ביטול העמלות לסוכנים שיזמינו כרטיסי המשך ללקוחותיהם.

נציגי חברות התעופה הזרות טענו לא אחת כי ביטול תשלום עמלת הבסיס האוטומטית לסוכנים הינו חלק ממדיניות גלובלית של החברות, וכי הסוכנים יכולים לגבות דמי שירות באופן עצמאי עבור מכירה של כל כרטיס. חלק מהחברות, אגב, אף החלו לגבות עמלה במכירת כרטיסי טיסה באתרי האינטרנט שלהן. התאחדות סוכני הנסיעות טענה מנגד כי על הסוכנים להיות מתוגמלים על ידי חברות התעופה עבור מכירת כרטיסים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות