אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום 2010: הנדל"ן זינק, הסלולר צנח צילום: יובל חן

פרסום 2010: הנדל"ן זינק, הסלולר צנח

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, חברות הנדל"ן הגדילו תקציב הפרסום ב-108% ל-77.3 מיליון שקל; לעומתן, חברות הסלולר הקטינו את ההוצאות ב-31%. המפרסמת הגדולה במשק - שטראוס

19.01.2011, 14:02 | שלי פריצקר

בועת הנדל"ן חלחלה ב-2010 גם לתחום הפרסום: היקף ההוצאה של חברות הנדל"ן על פרסום זינק ב-108% ל-77.3 מיליון שקל - כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום. בכך הגיע הנדל"ן למקום ה-14 בדירוג הענפים.

המפרסמת הגדולה בענף הנדל"ן היא גינדי - שבלטה עם הקמפיין לפרויקט בתל אביב - עם 23 מיליון שקל.

רשתות השיווק עדיין מובילות את דירוג הענפים מבחינת היקפי הפרסום, עם עלייה קלה של 6% ל-340.3 מיליון שקל. זאת, לאחר הקיפאון שאפיין אותן בשנה שעברה.

ההוצאות על פרסום בענף הסלולר צנחו ב-31% ב-2010 ל-131.6 מיליון שקל. הדבר נבע מההיערכות לפגיעה בהכנסות בעקבות הפחתת דמי הקישוריות וכניסת שחקנים וירטואליים לשוק. ענף הסלולר דורג במקום הרביעי, אחרי החשמל (שלישי, עם ירידה של 4%) והרכב (שני, עם זינוק של 23%).

שטראוס היא עדיין המפרסמת הגדולה במשק - אך רשמה בשנה שחלפה ירידה של 7% לעומת 2009 ל-100.2 מיליון שקל. משרד האינטראקטיב הבולט של שטראוס השנה הוא סאצ'י, השייך לבאומן בר ריבנאי, שטיפל בקמפיין  ה"וופלים/בפלות".

המפרסמת השנייה בדירוג היא אסם, שהגדילה את תקציב הפרסום שלה ב-45% ל-91.2 מיליון שקל.

במקום השלישי נמצאת פרוקטר אנד גמבל, שהגדילה את התקציב ב-40% ל-88.1 מיליון שקל.

רביעית נמצאת סופר פארם - הרשת הקמעונאית המדורגת במקום הגבוה ביותר - עם גידול של 9% בהיקף הפרסום ל-81.8 מיליון שקל.

שופרסל סוגרת את החמישייה הראשונה ומובילה בקטגורית רשתות השיווק עם גידול מרשים בהוצאה לפרסום של כ- 23% ל-77.9 מיליון שקל. שופרסל בלטה עם קמפיין לשופרסל ביג, תת רשת שנמחקה בסוף השנה לטובת הרחבת המותג שופרסל דיל.

חברת הכבלים הוט הגדילה את הוצאות הפרסום שלה בשיעור הגבוה ביותר, 58%, ל-65.3 מיליון שקל. היא ממוקמת במקום העשירי יחד עם פרטנר, שרשמה ירידה של 10%.

סלקום, שהתקציב שלה מחולק בין מקאן לגיתם, המשיכה גם השנה לצמצם את היקפי הפרסום, הפעם ב-38%,  ויצאה בכך מרשימת 20 המפרסמות הגדולות במשק. גם בנק הפועלים נדחק מחוץ לרשימה. הבנק היחיד שנמצא ברשימת המפרסמים הגדולים הוא לאומי במקום ה-14, עם צמיחה של 18% ל-50.8 מיליון שקל.

יהושע בצמיחה

בדירוג עשרת משרדי הפרסום הגדולים לא חל שינוי משמעותי. מקאן אריקסון ממשיך להוביל עם גידול של כ-9% להיקף תקציבים של 524.5 מיליון שקל. מקאן בלט עם קמפיינים לתנובה, המשביר החדש לצרכן שרכש לאחרונה את אופיס דיפו ובנק לאומי עם התמקדות בדיגיטל.

במקום השני, בדומה לשנה שעברה, ממוקם אדלר חומסקי & ורשבסקי - שרשם ירידה של כ-6% ל-387.5 מיליון שקל. המשרד הציג את הצמיחה הגבוהה ביותר בעשירייה הראשונה ב-2009 עם השקת הרשת החדשה של פלאפון, הלוטו החדש, טורנדו ותמי 4, ולכן יש להסתכל על 2010 כעל תיקון. המשרד בלט השנה עם פרסום לבזק ולמפעל הפיס.

באומן בר ריבנאי, שדורג שלישי, בלט בחמישייה הראשונה עם צמיחה של 10% ל-350.1 מיליון שקל. המשרד מפרסם את רשת סופר פארם - שהיא המובילה ב-2010 מבחינת השקעה במותג עם גידול של 17% ל- 67.6 מיליון שקל. מלבד זאת יש לו לקוחות גדולים כמו הוט, שטראוס ופרוקטר אנד גמבל.

שלמור אבנון עמיחי ממוקם רביעי עם גידול של 1%. המשרד, שהשנה כמעט שלא עבד עם פרטנר וגם נפרד מהחברה בתחילת 2011, פיצה על כך בקמפיין מאסיבי של גינדי תל אביב.

יהושע TBWA רשם ב-2010 זינוק של 34% ל-220.8 מיליון שקל, ונמצא במרחק נגיעה מחמשת הגדולים.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "אסם בלטה השנה גם בשיתופי פעולה מסחריים עם זכייניות הטלוויזיה באמצעות משרד התוכן שלה BBDO CONTENT, במיוחד בתוכנית "מאסטר שף", שבסופה אף מסחרה קו רטבים שנמכרו ברשתות השיווק עם קישור לסדרה".

תגיות