אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
2010: הוכפל מספר אירועי כיוון לייזר על מטוסים בארה"ב צילום: shutterstock

2010: הוכפל מספר אירועי כיוון לייזר על מטוסים בארה"ב

על פי ה-FAA, בשנה החולפת דווחו 2,836 אירועים לעומת 1,527 ב-2009. "אנו מתריעים בפני אנשים שלא לכוון לייזרים על מטוסים, מכוון שאלו יכולים לגרום לעיוורון זמני של הטייסים"

19.01.2011, 21:39 | יסמין גיל

ב-2010 הוכפל מספר האירועים שבהם כוונו קרני לייזר על מטוסים בארה"ב, כך על פי הודעת מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA) מהיום (ד'). מדובר בכ-2,800 אירועים שדווח עליהם בשנה החולפת, המספר הגבוה ביותר מאז החל ה-FAA לעקוב אחר אירועים כאלה ב-2005.

בנמל התעופה הבינלאומי בלוס אנג'לס נרשם המספר הגבוה ביותר של אירועי לייזר בשנה החולפת, 102 אירועים מדווחים. באזור לוס אנג'לס רבתי נרשם מספר כמעט כפול, 201 אירועים. בנמל התעופה או'הייר בשיקגו נרשמו 98 אירועים, ואילו בנמלי התעופה בפיניקס ובסן חוזה נרשמו 80 אירועים בכל אחד.

"זהו נושא בטיחות חמור", מסר בהודעה שר התחבורה האמריקאי, ריי ל'הוד, "לייזרים יכולים להפריע ולפגוע בטייסים, אשר עסוקים בהבאת הנוסעים בבטחה ליעדיהם".

הדיווחים על אירועי לייזר גדלו מאז שה-FAA יצר ב-2005 מערכת דיווח רשמית לאיסוף מידע מטייסים. אם ב-2005 נרשמו כ-300 דיווחים, הרי שב-2009 המספר גדל ל-1,527 וב-2010 הסתכם ב-2,836.

"ה-FAA מתריע בפני אנשים שלא לכוון לייזרים על מטוסים, מכוון שאלו יכולים להזיק לעיניי הטייסים ולגרום לעיוורון זמני", מסר מנהל ה-FAA, רנדי בביט, "אנו מבקשים מטייסים לדווח מידית לפקחי הטיסה על אירועי לייזר, על מנת שנוכל ליצור קשר עם כוחות אכיפת החוק המקומיים". בכמה ערים ומדינות בארה"ב ישנם חוקים האוסרים לכוון לייזר על מטוסים, ובמקרים רבים אנשים שעושים זאת עומדים בפני העמדה לדין.

ב-FAA מייחסים את העלייה במספר הדיווחים, בין היתר, לנגישות רבה יותר של אמצעי לייזר זולים שניתן לרכוש באינטרנט; עוצמות חזקות של המכשירים המאפשרות ללייזר לפגוע במטוס בגובה רב יותר; עלייה במספר הדיווחים; ולייזר ירוק שקל יותר להבחין בו, לעומת הלייזר האדום.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות