אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": HP הציעה לאחים זיסאפל 250 מיליון דולר על רדויז'ן צילום: עמית שעל

בלעדי ל"כלכליסט": HP הציעה לאחים זיסאפל 250 מיליון דולר על רדויז'ן

ההצעה הועברה לרדויז'ן שבשליטת זהר ויהודה זיסאפל, אולם לפי שעה היא נדחתה. גם סמסונג ואוואיה התעניינו ברכישת חברת ההייטק מרמת החייל ואף ניהלו עמה שיחות ראשוניות בנושא

20.01.2011, 07:01 | גולן חזני ושניר הנדלר

באוקטובר 2009 הופתע מנכ"ל רדויז'ן בועז רביב לגלות שסיסקו, הלקוחה הגדולה שלו, תרכוש את ספקית ציוד שיחות הוועידה טנדברג. סיסקו שהיתה אחראית אז על 39% מהכנסותיה של רדויז'ן, הורידה בהדרגה את הזמנותיה מהחברה ועשתה סוף לשמועות בדבר מיזוג אפשרי בין השתיים. יותר משנה אחרי, גם רדויז'ן זוכה למחזרים מקרב ענקיות ההייטק בעולם.

ל"כלכליסט" נודע כי באחרונה הציעה ענקית המחשוב האמריקאית HP לרכוש את רדויז'ן תמורת 250 מיליון דולר. ההצעה הועברה לדירקטוריון רדויז'ן בראשות היו"ר זהר זיסאפל, אולם לפי שעה היא נדחתה, כיוון שזיסאפל ואחיו יהודה, המחזיקים יחדיו בכ־31% ממניות החברה, מאמינים שהיא שווה יותר.

עוד נודע ל"כלכליסט" כי שתי חברות נוספות, ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית סמסונג וספקית מערכות התקשורת אוואיה (AVAYA), התעניינו גם הן ברכישת רדויז'ן ואף ניהלו שיחות ראשוניות בנושא, אולם בשלב זה החברה אינה נמכרת.

מניית רדויז'ן נסחרת בבורסת נאסד"ק במחיר של 8.8 דולרים המשקף לחברה שווי של 168 מיליון דולר, כך שההצעה של HP משקפת פרמיה של כ־50% על שווי החברה בשוק.

רדויז'ן פועלת באמצעות שתי חטיבות: החטיבה האחת היא NBU המפתחת מוצרי תשתית לארגונים ולספקיות שירותי תקשורת המציעות שירותי שיחות ועידה. החטיבה השנייה, VBU, מתמחה בפיתוח פרוטוקולים להעברת תקשורת על גבי רשת האינטרנט ומפתחת תוכנות סימולציה לאפליקציות וידיאו על גבי הסלולר.

שוק שיחות הוועידה עבר טלטלה לפני כשנתיים כאשר יצרנית ציוד התקשורת הגדולה בעולם סיסקו הציעה לרכוש את טנדברג הנורבגית תמורת 3 מיליארד דולר. בכך, למעשה, סיסקו אותתה לעולם שתקשורת בווידיאו היא לא רק נחלתן של טנדברג, פוליקום או רדויז'ן, אלא גם של שחקניות בהיקף של עשרות מיליארדים כמו סמסונג, מיקרוסופט ויבמ.

למרות העובדה שעסקת הענק של סיסקו וטנדברג נתנה לגיטימציה וערך לשוק שבו פועלת רדויז'ן, הצעת הרכש שהגישה סיסקו הביאה לצניחה של 37% במניית רדויז'ן בתוך יומיים בשל חוסר הוודאות לגבי העתיד הצפוי לחברה שרק חצי שנה קודם נאלצה לפטר 20 עובדים ולקצץ בשכר העובדים הנותרים כדי לשרוד את המשבר הכלכלי העמוק שפקד את העולם.

אובדן ההכנסות מסיסקו אילץ את רדויז'ן להפוך מחברה התלויה בהסכמי OEM (שיווק המוצר תחת המותג של הלקוח) לספקית עצמאית של פתרונות וידיאו מקצה לקצה. המהלך הראשון שעשתה היה לרכוש את הקניין הרוחני והטכנולוגיה של חברת את'רה (Aethra) האיטלקית תמורת כ־10 מיליון דולר במזומן.

רכישת החברה שהיתה מהמובילות בתחום המצלמות לחדרי ישיבות, הוסיפה לרדויז'ן פתרונות וידיאו ב־HD והכניסה אותה לשוק של 2 מיליארד דולר. השוק ראה ברכישת את'רה יתרון טכנולוגי על פני המתחרות טנדברג ופוליקום, עובדה הממצבת את רדויז'ן כיעד לרכישה מצד חברות שיבחרו להיכנס לשוק שיחות הווידיאו.

בפן העסקי נראה היה שרדויז'ן ביצעה מהלך נבון. את הרבעון השלישי של 2010 היא סיימה עם הכנסות של 24.5 מיליון דולר ועם רווח נקי של 301 אלף דולר. התחזית לרבעון הרביעי כללה הכנסות של 26 מיליון דולר ורווח נקי של 1.2 מיליון דולר.

תגיות