אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סלטיק מגייסת 8 מיליון דולר לטובת גיוס 100 עובדים צילום: וסי צבקר

סלטיק מגייסת 8 מיליון דולר לטובת גיוס 100 עובדים

החברה, המפתחת מערכת להפצת תכנים ופרסומות בטלפונים סלולריים המוטמעת ב-SIM, הוקמה בשנת 2000, אולם רק לאחרונה החלה לצבור הכנסות משמעותיות. סך ההון שגייסה עד כה נאמד ב-36 מיליון דולר

23.01.2011, 12:11 | אסף גלעד
סלטיק, אחת מחברות הסטארט-אפ הותיקות בישראל, יוצאת לסבב גיוס הון נוסף. הבוקר (א') הודיעה החברה על גיוס 8 מיליון דולר נוספים, מה שמביא את סך ההון שגייסה מאז הקמתה בשנת 2000 לכ- 36 מיליון דולר. על פי אתר המחקר IVC, מדובר בסבב גיוס חמישי בתוך עשר שנים. ההון גוייס בהובלת קרן JVP של אראל מרגלית, שזה לה סבב הגיוס השני בו משתתפת בחברה, ובהשתתפות המשקיעה הקיימת קרן אמדאוס.

סלטיק, שפיתחה מערכת להפצת תכנים ופרסומות בטלפונים סלולריים, היא אמנם חברה בוגרת יחסית, אך לטענת גורמים בה היא החלה לצבור הכנסות של עשרות מיליוני דולרים ועברה לרווחיות רק בשלוש השנים האחרונות, עם שינוי המודל העסקי מחברת הייטק לחברת מדיה.

בשנה האחרונה זכתה סלטיק בקמפייני פרסום של יוניליבר, פולקסוואגן, פיאט וקוקה קולה. בנוסף, היא חתומה על כ-50 הסכמי חלוקת רווחים עם מפעילים סלולאריים כגון וודאפון, אמריקה מוביל, צ'יינה יוניקום, ספקית הסלולר השניה בגודלה בסין וקבוצת סינגטל הסינגפורית. "המודל העסקי החדש מרבע את הכנסות החברה זו השנה השלישית ברציפות", אומר רונן דניאל, מנכ"ל החברה שמתכוון לגייס 100 עובדים נוספים על 120 עובדי החברה כיום לפיתוח הדור הבא של המוצר.

מערכת הפצת התכנים של סלטיק מוטמעת על שבב ה-SIM של הטלפון הסלולרי, והיא מאפשרת למשתמש לקבל שורת הודעה בתחתית המסך על נושאים המעניינים אותו: מדיווחי תנועה וחדשות ועד הזמנות לצפייה בסרטונים. ההודעה מתקבלת בחינם, אך גלישה הלאה בהמשך לידיעה שהתקבלה, בין אם לצפייה בסרטונים או קריאת תכנים נוספים - היא בתשלום. הטכנולוגיה חוסכת למפעיל הסלולרי רוחב פס, היות ואת התכנים הסלולרים משדרת סלטיק ללא צריכה של תדרים.

תגיות