אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מו"ל ה"ניו יורק טיימס" משוכנע שהגולשים ישלמו על כתבות צילום: בלומברג

מו"ל ה"ניו יורק טיימס" משוכנע שהגולשים ישלמו על כתבות

בכנס DLD הנערך במינכן הסביר ארתור סולצברגר מדוע, להערכתו, שיטת התמחור שהוא מנהיג תצליח: "אנשים רוצים לצייץ סיפורים טובים בטוויטר"

24.01.2011, 11:47 | סוכנויות הידיעות

"הניו יורק טיימס" מקדם ברבעון הנוכחי את תוכניתו להנהיג שיטת תמחור בנוגע לכתבותיו המתפרסמות ברשת - כך אמר אמש (ב') מו"ל העיתון, ארתור סולצברגר, בכנס DLD הנערך במינכן. שיטת התמחור המדוברת צפויה לאפשר למשתמשים לחפש מספר מוגבל של כתבות בכל חודש, ולאלץ אותם לשלם אם יחרגו מהמספר הזה.

להערכת סולצברגר, עדיין לא מאוחר מדי להתחיל לגבות כסף עבור תכנים שהמשתמשים היו רגילים לקבל עד כה בחינם, בכפוף לצפייה בפרסומות. "אנשים רוצים לצייץ בטוויטר סיפורים טובים, וסיפור של הניו יורק טיימס מצויץ אחת לכל 4 שניות", ציין.

לדברי סולצברגר, "ניו יורק טיימס" תמשיך לשגשג ולהשתנות במהירות בעידן הדיגיטלי, ותשרת את הקוראים בכל הכלים שבהם הם רוצים לקרוא חדשות. "עלינו להיות בכל מקום שבו אנשים רוצים אותנו, עלינו להיות שם", הוסיף.

עוד ציין מו"ל העיתון כי 80% מהמפרסמים שלו עברו לפרסום דיגיטלי באתר, בנוסף לזה המודפס. "הניו יורק טיימס" הקים את אתר החדשות שלו כבר לפני 15 שנים ומתכנן להתחיל לגבות תשלום עבור התכנים כבר ברבעון הנוכחי.

סולצברגר הדגיש כי הוא אופטימי לגבי עתיד העיתון, מאחר שמספר הקוראים הנאמנים, שרכשו מנוי לשנה או שנתיים, עלה מ-650 אלף ל-800 אלף. "הדפוס יישאר פה יותר ממה שאנשים חושבים", אמר, וציין כי בעבר היו גם תחזיות שלפיהן הרדיו יעלים את הדפוס - שכידוע, לא התממשו.

עם זאת, סולצברגר אמר שהוא ממשיך להיות מוטרד מכך שהחדשות הפכו להיות מצרך, והאשים: "שקרים עוברים מהר יותר דרך האינטרנט מאשר אמת". הוא הדגיש כי התפקיד של "הניו יורק טיימס" הוא לסנן את האמת ולייצר חדשות שיעברו גם כן במהירות.

"הניו יורק טיימס" הוא אינו העיתון הראשון שעובר מתוכן חינמי ברשת לתוכן בתשלום: קדם לו "הטיימס" של רופרט מרדוק, שאף פירסם נתונים המעידים כי מודל התשלום שלו מצליח למשוך גולשים.

תגיות