אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"90% מהשכירים אינם מחזיקים רכב צמוד ומופלים לרעה מבחינת הטבות שכר" צילום: shutterstock

"90% מהשכירים אינם מחזיקים רכב צמוד ומופלים לרעה מבחינת הטבות שכר"

סמנכ"ל רשות המסים "המיסוי הירוק הוא מיסוי אפקטיבי שמוריד במקרים מסוימים את שיעור המס המוטל על הרכב ב-30%"

24.01.2011, 12:18 | תומר הדר

"רק 10% מהשכירים בישראל מחזיקים רכב צמוד", כך אמר היום ערן יעקב, סמנכ"ל רשות המסים במהלך ועידת הרכב השנתית מבית מוטו תקשורת. לדבריו, "90% נוספים אינם מחזיקים רכב צמוד ומשמעותו של הדבר היא שמדובר בשכירים אשר מופלים לרעה מבחינת הטבת שכר".

עוד הוסיף יעקב שמבין אנשי מעמד הביניים, מבחינה סטטיסטית, רק 12% מחזיקים ברכב צמוד, כאשר בקרב העשירונים הגבוהים אחוז מחזיקי הרכב הצמוד גבוה משמעותית. עוד ציין יעקב ש"כיום השוק הישראלי מאופיין בתחרותיות רבה, אך במספר קטן של יבואני רכב וסבסוד צולב גבוה (כלומר מצב בו המחיר המלא שבו הצרכן הפרטי רוכש את המכונית מסבסד את ההנחות לחברות הליסינג) .

בכל הנוגע למיסוי הירוק ציין יעקב, "המיסוי הירוק הוא מיסוי אפקטיבי שמוריד במקרים מסוימים את שיעור המס המוטל על הרכב ב-30%. עובדתית בשנה שעברה יובאו ארצה מכוניות מסגמנטים חדשים שלא היו קיימים כד כה בשוק הרכב הישראלי, כמו זה של מכוניות המיני". עוד הדגיש יעקב שבקרוב תושק חבילת הטבות מס לאביזרי בטיחות בעלות של כחצי מיליארד שקלים.

כפי שפורסם ב"כלכליסט", נוסחת המיסוי הירוק נמצאת בימים אלה בתהליך בחינה מחודש ונוסחת המיסוי הירוק המעודכנת תתפרסם באפריל הקרוב. לדברי יקי אנוך, יו"ר איגוד יבואני הרכב, המס אשר משולם כיום על רכב חדש משמש מקור איתן למימון תקציב המדינה, אשר מקפידה שהכנסותיה ממיסוי רכב לא יפגעו. עם זאת, היקף שוק הרכב בישראל גדל, לדברי אנוך, עקב היעדר תחבורה ציבורית רואיה.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
בארצות הדומות לנו 90% מהשכירים פשוט רוכבים לעבודה .
אם אפשר לקחת דוגמה מאיטליה,יוון ,צרפת או אנגליה אפשר לראות ששם המשוואה שונה לחלוטין מכיוון שהציבור פשוט רוכב לעבודה על אופניים או אופנוע.לא כל עובד זכאי להטבת רכב ואותם 90% מהשכירים מוצאים פתרון זול ונוח במקום לחכות למחוקק שממילא לא ידאג להם.אם בארץ היו פועלים באותה צורה ומעודדים רכיבה על ידי פטור ממיסים והוזלות בביטוח אז גם כל המשק היה מתחיל לטוס לעבודה ולא מבזבז שעות בפקקים.זה ממש לא משנה אם המס הירוק עודד אנשים לקנות מכוניות מיני ,הן עדיין נתקעות בפקקים כמו כל מכונית אחרת.
שמעון , ארץ ישראל  |  25.01.11
7.
חוצפה שלא תתואר!
לשקר לאנשים בפומבי? להסוות את המסחרה שהם עשו עם המיסוי הירוק? מכרו לוקשים לציבור, הציבור חשב א' - בסוף עשו ב'. מר סמנכ"ל, רד מהעץ הגבוה שאתה יושב עליו - וסתכל לי בעיניים. אתה מרוויח משכורת ממני. אני צריך לעבוד בשביל זה. איך אתה מצפה שאני אגיע לעבודה, כאשר אין תחבורה ציבורית נורמלית שאפשר לסמוך עליה? האם נראה לך הגיוני לנסוע שעתיים כל כיוון, רכבות מתבטלות, עיכובים וצפיפות, שלא לדבר על חוסר שירות באיזורים מסויימים? רכב היום אינו מותרות, הוא כלי עבודה לכל דבר. המיסוי שאתם מטילים עליו מכל כיוון, הוא מסחטת מיץ אחת גדולה. גם מס קנייה, גם בלו וגם אגרות על הכבישים??? תראה לי איך אתה מגיע למשרד, ואז נדבר. והשאלה הנשאלת - למה לא באוטובוס? כי תאחר לפגישות? ומה איתי?
בוריס , שפלה  |  25.01.11
6.
עלבון לאינטלגנציה
אלו בדיוק אותם אנשים שמעלים את מחירי הדלק מסיבות לא סיבות... אלו בדיוק אותם אנשים שממציאים מיסוי ירוק שלא באמת תורם לאיש ... אלו בדיוק אותם אנשים שמתעמרים במגזר הביניים שמשלם מיסים יותר מכולם... אלו בדיוק אותם אנשים שלא ממהרים להילחם במחירי הדירות כי הם מרויחים מהמיסים הון עתק... למה להגיד ש 90% מופלים לרעה .. אולי להגיד ש 10% "מופלים" לטובה כי הם משלמים מיסים יותר מכולם ומחזיקים את המשק על כתיפיהם. ביבי הצבעתי לך , אבל נכשלת כישלון חרוץ במדיניות הכלכלית שלך. הצמיחה הכלכלית היא לא בזכות המדיניות שלך אלא מהנסיבות שנוצרו בשטח...
24.01.11
4.
הוא לא יודע על מה הוא מדבר !שרשות המיסים תתעורר ולא תציג מצגות שוא.
איזה 90% הם מדברים,תמיד חייבים להזכיר שמחזיקי רכב חברה משלמים עבור שכירות הרכב ובסוף התקופה הרכב אינו שלהם.בקרוב רשות המיסים תתנפל על בעלי רכב פרטיים ותגבה מהם מס על הרכוש. משכורות עובדי ההיטק אינם צמודים למדד ואינם משיגים תוספות שכר בדומה למגזר הציבורי כגון עובדי מדינה או כל עובד שתחת חסות ההסתדרות. תפסיקו להטעות את הציבור! לכו הביתה ותעשו שעורי בית,אתם פוגעים במגזר הבינים שהוא המגזר היצרני ביותר שמכניס לקופת המדינה מיליוני דולרים בשנה.
אזרח , ישראל  |  24.01.11
לכל התגובות