אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יהיה צפוף: 16.9 מיליון טיסות במרחב האווירי האירופי ב-2030 צילום: shutterstock

יהיה צפוף: 16.9 מיליון טיסות במרחב האווירי האירופי ב-2030

פי 1.8 ממספר הטיסות ב-2009, כך על פי תחזית של ארגון הבקרה האווירית האירופי. התוצאה: נמלי תעופה לא יאשרו עשרות אלפי טיסות בשל קיבולת מצומצמת ויהיו עיכובים רבים

24.01.2011, 15:30 | יסמין גיל

התנועה האווירית באירופה עתידה לגדול לממוצע של כ-16.9 מיליון טיסות ב-2030, פי 1.8 מהמספר שנרשם ב-2009, כך עולה מתחזית ארוכת טווח שפרסם היום (ב') ארגון הבקרה האווירית האירופי (EUROCONTROL). מתכנני התנועה האווירית בחברות התעופה, בנמלי התעופה ובגופים נוספים, בוחנים התפתחות זאת במטרה לבנות את רשת הנתיבים העתידית שלהם.

על פי הודעת הארגון, הגידול השנתי הממוצע במספר התנועות האוויריות צפוי להיות בין 1.6% ל-3.9%, שיוביל לבין 13.1 ל-20.9 מיליון טיסות ב-2030. התחזית כוללת, לראשונה, תסריט לגבי התפתחות התנועה האווירית כשאספקת הנפט תגיע לשיא. הגידול יהיה מהיר יותר בשנים המוקדמות, חזק יותר במזרח אירופה ומשמעותי יותר לטיסות שמגיעות מחוץ לאירופה, לעומת טיסות פנים היבשת. בטורקיה צפוי להתחולל הגידול המשמעותי בהוספת טיסות של אירופאים, וגרמניה תראה את תוספת הטיסות הגדולה יותר במרחבה האווירי.

הגידול במספר הטיסות יהיה מוגבל על ידי הקיבולת של נמלי התעופה ביבשת. על פי ההודעה, בין 0.7 לחמישה מיליון טיסות לא יאושרו ב-2030 והן מייצגות 5%-19% מהביקוש. הדבר כמובן ישפיע על זרימת התנועה ברשת הנתיבים. ירידת תנועת הטיסות בשנים 2008 ו-2009 הקלה על לחץ הקיבולת בנמלי התעופה, אולם בטווח הארוך הביקוש יגדל ונמלי התעופה לא יוכלו תמיד להגיב לכך. בשל כך, רשת הנתיבים צפויה להיות פגיעה יותר לעיכובים.

תגיות