אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פריביז משיקה גרסה ישראלית: "קל לנו כאן ברמת הקשרים" צילום מסך: fribiz.com

פריביז משיקה גרסה ישראלית: "קל לנו כאן ברמת הקשרים"

האתר שייסדו אפי פוקס ויניב שמעוני, המאפשר לקנות מוצרים באמצעות הזמנת חברים ופעילויות וירטואליות אחרות, מנסה להפוך למקומי יותר

24.01.2011, 17:16 | עומר כביר

אתר המכירות הפומביות החינמיות, fribiz, מרחיב את פעילותו ומשיק גרסה מקומית בעברית, אחרי שהגיע לאחרונה ל-100 אלף משתמשים רשומים ברחבי העולם.

את האתר הקימו ביוני שעבר אפי פוקס ויניב שמעוני. האתר מעמיד למכירה פומבית מוצרים שונים, שבניגוד לאתר כמו eBay לא נרכשים בכסף, אלא תמורת נקודות וירטואליות (המכונות פריביז). את הנקודות צוברים הגולשים כשהם מזמינים חברים לאתר ומבצעים פעילויות שונות. מי שמציע את מספר הנקודות המירבי תמורת מוצר מסוים - מקבל אותו ללא צורך בתשלום נוסף.

עד כה פעל האתר בגרסה באנגלית, שלא מוקדה לפעילות במדינה כלשהי. מבחינת המייסדים, ההשקה של הגרסה הישראלית מהווה שלב ראשון בדרך ליישום מודל של גרסאות מקומיות רבות לאתר. "התלבטנו לאיזו מדינה ללכת קודם - ארה"ב, ישראל, טורקיה, ברזיל, הודו", אומר שמעוני ל"כלכליסט". "בחרנו לבוא לישראל כי קל לנו ברמת הקשרים, ומספיק להרים טלפון אחד כדי להגיע לשכבה העליונה ביותר".

מוצרים ישראליים לצד גלובליים

בפעילות האתר הישראלי יושם דגש על מוצרים של עסקים מקומיים, כמו מכרזים לרכישת מנות במסעדות תל-אביביות, לצד מוצרים בינלאומיים הקיימים גם בגרסה הגלובלית של האתר וזמינים גם לגולשים ישראלים. אם בתוך חודשיים יזכה מודל זה להצלחה, מתכננים שמעוני ופוקס לשכפלו למדינות ולאזורים נוספים, כאשר המטרה היא להשיק במדינה אחת מספר גרסאות מקומיות של האתר (למשל, גרסאות נפרדות לניו-יורק ושיקגו).

פריביז בעברית. "חוויה שונה מגרופון", צילום מסך: fribiz.com פריביז בעברית. "חוויה שונה מגרופון" | צילום מסך: fribiz.com פריביז בעברית. "חוויה שונה מגרופון", צילום מסך: fribiz.com

מודל זה מזכיר מעט אתרי קניות חברתיות כמו גרופון, אך פוקס ממהר לבדל את פריביז מאתרים אלו. "אנחנו מציגים חוויה אחרת, עם ערך שונה. במקום לחלק 1,000 או 2,000 מוצרים של חברה ב-50% הנחה, כאשר הערך היחידי מבחינת החברה הוא החשיפה, אנחנו אומרים לבעל העסק: 'באמצעות כמות הרבה יותר נמוכה של מוצרים שתפרסמו בפריביז, אנחנו יכולים לייצר לכם חווייה יותר אינטנסיבית, להגיע לקהל רחב יותר, ולייצר יותר פעילות סביב המותג'. העסקים לא צריכים לחתוך מחירים".

אם הפעילות של האתר המקומי תזכה להצלחה, מתכוונים פוקס ושמעוני לגייס עובדים נוספות לצורך הרחבת פעילות האתר. בנוסף, השניים גם מקיימים מגעים עם כמה חברות על מנת שנקודות פריביז יחליפו את הנקודות בתוכניות הנאמנות שלהם, וכן מנהלים מו"מ להכנסת משקיעים חיצוניים לאתר.

המטרה: איזון כלכלי בתוך שלושה חודשים

לדברי שמעוני ופוקס, מאז ההשקה זכה האתר להצלחה רבה. "הגענו ל-100 אלף משתמשים בלי השקעה בשיווק", טוען שמעוני. "פעילויות בפייסבוק סביב המוצרים זרקו גחל רציני למדורה, ומהר מאוד הגענו למצב שאנחנו מוצפים בגולשים. הצמיחה הייתה יחסית מהירה וגדולה, ונאלצנו למתן אותה באמצעות הגבלת מספר המשתמשים שיכולים להירשם דרך פייסבוק. כדי שלא יהיה מצב שלא נוכל להיענות לביקוש".

פוקס מציין כי הוא הופתע מההתעניינות של חברות מסחריות באתר: "אחד הדברים שלא צפינו זה פניות של חברות מקומיות - בבריטניה, הודו, ארה"ב וישראל. החברות התלהבו מהרעיון וביקשו לעשות דברים עם פריביז". פניות אלו, אומר פוקס, התבטאו בשיתופי פעולה, כמו תחרויות ומשחקים שונים סביב מוצרי החברות בפייסבוק, על-מנת לקדם את המכירות הפומביות של אותם מוצרים בפריביז.

בחודשים האחרונים כבר החל פריביז לרשום הכנסות, שהגיעו בעיקר מחברות ששילמו על מנת שמוצריהן יוצעו במכרזים באתר - אם כי בחלק ניכר מהמקרים החברות "משלמות" רק באמצעות מתן המוצרים. שמעוני ופוקס צופים שהכנסות אלו יגדלו, ומקווים שגופים שונים "ירכשו" מהם נקודות ויחלקו אותן ללקוחותיהם. בתוך שלושה חודשים מקווים המייסדים שהאתר יגיע לאיזון כלכלי.

תגיות