אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסימני ההתאוששות: עלייה במכירות משקאות אלכוהוליים יוקריים בארה"ב

מסימני ההתאוששות: עלייה במכירות משקאות אלכוהוליים יוקריים בארה"ב

מכירות מותגי ה"סופר-פרימיום" של משקאות אלכוהוליים עלו ב-1% ל-3.1 מיליארד ב-2010 לאחר שצנחו ב-4.1% בשנה הקודמת

24.01.2011, 22:49 | בלומברג
צרכני האלכוהול האמריקאים מרגישים עשירים מספיק על מנת להוציא כסף על משקאות אלכוהוליים יקרים כמו וודקה גרייגוס או וודפורד ריזרב, כך מסרה מועצת המשקאות החריפים של ארה"ב.

מכירות היצרנים לקמעונאים של מותגי ה"סופר-פרימיום" של משקאות אלכוהוליים עלו ב-1% ל-3.1 מיליארד ב-2010 לאחר שצנחו ב-4.1% בשנה הקודמת, כך הודיעה היום המועצה בדו"ח השנתי שלה בניו יורק. סך כל המכירות של משקאות אלכוהוליים על ידי יצרנים עלו ב-2.3% ל-19.2 מיליארד דולר.

העלייה במכירות של משקאות אלכוהוליים יוקרתיים משקפת את העובדה שאמריקאים אמידים, שמחוזקים מעליות בשוק ההון, עוזרים להניע את הכלכלה האמריקאית. מדד ה-S&P 500 זינק ב-91% מאז השפל במרץ 2009, למרות התמודדות המדינה עם נתוני אבטלה של מעל ל-9% בתקופה הארוכה ביותר מאז שהחלו למדוד את הנתונים.

"אנשים חוזרים לחנויות, יש להם קצת יותר כסף לבזבז והם מרגישים רגועים יותר לגבי מצב הכלכלה", אמר דום סימאו, בעל חנות משקאות בג'ורגיה לבלומברג.

מכירות המשקאות האלכוהוליים המוזלים ירדו בשנה שעבר ב-1.8% ל-4 מיליארד, כך מסרה המועצה, מכיוון שהצרכנים חזרו לרכוש משקאות איכותיים וטעימים יותר. צרכני האלכוהול האמריקאים לא חזרו לעצמם לגמרי. ב-2007, לפני המיתון הכלכלי בארה"ב, עלו מכירות המשקאות האלכוהוליים ב-5.8%.

לעלייה במכירות מוצרי הפרימיום סייעו חוקים חדשים שאיפשרו מכירת אלכוהול בימי ראשון בחלק מהמדינות. משקאות הפרימיום מהווים 16% מסך כל מכירות האלכוהול, כשהוויסקי והוודקה מובילים את המכירות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות