אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'יימס מרדוק: "השקת The Daily? מקווה שבשבועות הקרובים" צילום: בלומברג

ג'יימס מרדוק: "השקת The Daily? מקווה שבשבועות הקרובים"

בכיר ניוזקורפ ובנו של איל העיתונות מתייחס לעתיד מגזין האייפד, ואומר כי הקריאה בו תעלה 99 סנט לשבוע: "רוצים לצאת מוקדם ככל האפשר"

25.01.2011, 15:31 | שי ענבל

"העיתון 'The Daily' יושק בשבועות הקרובים, אני מקווה" - כך אומר היום (ג') ג'יימס מרדוק, בנו של איל העיתונות רופרט מרדוק ומנכ"ל ניוזקורפ באסיה ובאירופה. ניוזקורפ עובדת כבר חודשים רבים על המגזין המיועד לאייפד, ולפי הדיווחים השקתו מתעכבת, כיוון שמודל המנויים של אפל עדיין אינו מוכן. The Daily אמור להיות כלי התקשורת הראשון שיציג את המודל, שיכלול חיוב אוטומטי על אפליקציות של עיתוני אייפד.

בראיון בכנס DLD הנערך במינכן, אמר ג'יימס מרדוק כי עלות העיתון תעמוד על 99 סנט לשבוע. "זה הולך סוג חדש של עיתונות, ואנחנו רוצים לצאת מוקדם ככל האפשר, עם מחיר שווה לכל נפש. למרות הכל, אני חושב שההצלחה של The Daily תיקבע על ידי התוכן שלו, לא מה שמסביב".

מרדוק נשאל בנוסף לגבי ההשקעה של החברה ב"מוצרי נייר" - ספרים ועיתונים. לדבריו, החברה עדיין משקיעה במוצרים אלה ותמשיך לעשות זאת, משום ש"הקוראים והמפרסמים מגיבים טוב". עם זאת, הוא הודה כי להערכתו, רק 15% מההכנסות של ניוזקורפ מגיעות מעיתונים וספרים, ורובן - מטלוויזיה ומתוכן דיגיטלי. "באירופה, למשל, 70 אחוז מההכנסות הן מהטלוויזיה", ציין.

מרדוק בכנס. "עדיף לגבות כסף - גם אם התוצאה היא פחות לקוחות", צילום: בלומברג מרדוק בכנס. "עדיף לגבות כסף - גם אם התוצאה היא פחות לקוחות" | צילום: בלומברג מרדוק בכנס. "עדיף לגבות כסף - גם אם התוצאה היא פחות לקוחות", צילום: בלומברג

ניוזקורפ היא אחת מהחברות המובילות את המודל שלפיו על הגולשים לשלם תמורת תוכן: בחודשים האחרונים הגלישה בגרסה המקוונת של ה"טיימס" מותנית בתשלום, וכך הגלישה ב"וול סטריט ג'ורנל" מאפליקציות ייעודיות. מרדוק אמר כי עד כה הניסוי זוכה להצלחה, אך הודה כי המודל של ה"ג'ורנל" מצליח כרגע יותר מזה של "הטיימס". "עדיף לגבות כסף - גם אם התוצאה היא פחות לקוחות", הוסיף.

לדבריו, 70% מההכנסות באירופה מגיעות ישירות מהלקוחות, ולא מהמפרסמים. בתשובה לשאלה האם גם אתר "הסאן" עתיד לעמוד מאחורי חומת תשלום, השיב מרדוק כי הם בוחנים את העניין. "קהל הלקוחות של העיתון שונה מהשאר, ולכן צריך להתנהל בחוכמה", הסביר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות