אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יבואן פיאט בישראל ישווק 10 מותגי רכב ברומניה

יבואן פיאט בישראל ישווק 10 מותגי רכב ברומניה

ל"כלכליסט" נודע כי מיכאל לוי ירכוש בעסקה המוערכת בעשרות מיליוני יורו קבוצה המשווקת ברומניה מותגים ובהם פיאט ואינפיניטי

26.01.2011, 07:06 | תומר הדר

מיכאל לוי, הבעלים של סוכנות מכוניות לים התיכון, יבואנית פיאט בישראל  צפוי לשווק ברומניה עשרה מותגי רכב שונים, ביניהן אינפיניטי היפאנית, שזיכיון היבוא שלה מוחזק בישראל בידי קבוצת קרסו, סאנגיונג הקוריאנית המשווקת בישראל על ידי טלקאר שבבעלות רמי אונגר, מזראטי שאינה משווקת כיום בישראל, הונדה היפנית אשר מיוצגת בישראל על ידי חברת מאיר ורכבי קבוצת פיאט, כמו גם רכבי סגוויי, כך נודע ל"כלכליסט".

בחודשים האחרונים ניהל לוי מגעים לרכישתה של קבוצת "אוטו איטליה" הרומנית, הנמצאת בשליטת הרברט שטיין, איש עסקים רומני ממוצא יהודי. לדברי מקורבים ללוי, העסקה צפויה לצאת לפועל בקרוב. לדברי גורמים בענף הרכב, שווי העסקה מוערך בעשרות מיליוני יורו. בניגוד להערכות קודמות, לפיהן לוי, אשר משווק בישראל את מכוניות קבוצת פיאט ישווק ברומניה רק את מכוניות פיאט, בפועל כאמור יכלול הזיכיון מספר מותגים גדול.

קבוצת אוטו איטליה הוקמה בשנת 1993 כזיכיון ליבוא של מכוניות פיאט פרטיות ורכבי פיאט מסחריים לרומניה. בסוף 1993 מנתה רשת אוטו איטליה 44 סוכנויות מכירה ברחבי רומניה. בשנת 1998 נוספה אלפא רומיאו למערך הדגמים. בשנת 2002 התווספו מכוניות הספורט של מזראטי להיצע הדגמים של אוטו איטליה. באותה שנה נוסף גם זיכיון ראשון לשיווק של אופנועים, מתוצרת הונדה ושל רכבי שטח מתוצרת סאנגיונג הקוריאנית. באפריל 2006 החלה אוטו איטליה לשווק את הסגוויי ("רכינוע") ובסוף אותה שנה הפכה למפיצה הגדולה ביותר של רכבי סגוויי ברומניה, לאחר שמכרה מעל 1,000 יחידות סגוויי. בשנת 2009, עם חדירתה של אינפיניטי היפאנית, חטיבת היוקרה של ניסאן, לאירופה, הפכה אוטו איטליה למפיצה של אינפיניטי. פעילותה של אוטו איטליה בשוק הרכב הרומני אינה מוגבלת רק למכירת מכוניות חדשות. החברה מחזיקה גם ברשת סניפי טרייד אין, רשת מוסכים וחנויות אביזרים. בנוסף לאלה, בשנת 1998, הקים שטיין חברת ליסינג תפעולי – "אוטו איטליה איזי ליסינג". לדברי מקורבים לעסקה, ניהולה של אוטו איטליה יהיה כפוף למנכ"ל סוכנות מכוניות לים התיכון.

שוק הרכב הרומני, יש לציין, אינו זר לענף הרכב הישראלי. כיום פעילות ברומניה מספר יבואניות רכב ביניהן ניתן למנות את קבוצת שלמה, המחזיקה בזיכיון לשיווקן של מכוניות סוזוקי ואופל בבוקרשט וקמור רכב, יבואנית ב.מ.וו המחזיקה בזיכיון שיווק ב.מ.וו בסופיה, רומניה. בנוסף לפעילותה של "אוטו איטליה" בשוק הרכב הרומני, להחזקת זיכיון היבוא של מספר כה גדול של מותגים יכולה להיות השפעה מכרעת גם באפיקים אחרים - שוק הרכב הישראלי פתוח כיום ליבוא מקביל של מכוניות, אך יבואנים חדשים טרם נכנסו למשחק. הסיבה העיקרית היא חוסר יכולת להשיג מחירים תחרותיים על מכוניות אשר נמכרות בחו"ל.

עם זאת, בניגוד ליבואנים מקבילים אשר צריכים לפנות אל סוכנים אשר כבר "חתכו עמלה" ממחיר העסקה, מי שמחזיק כבר בזיכיון לשיווק של מכוניות בחו"ל יכול לרכוש אותן במחיר זול ישירות מן היצרן ולשווקן בישראל. בנוסף לכך, בשנת 2006 צורפה רומניה באופן רשמי לאיחוד האירופי, עובדה אשר מקלה על גופים רומניים לקיים קשרי מסחר עם כל מדינה אירופית. עובדה זו תוכל בבוא הזמן לאפשר ללוי להרחיב את עסקי הרכב שלו מחוץ לרומניה.

מיכאל לוי, בנם של אניו ולאה לוי, תעשיינים איטלקיים, עלה ארצה בשנת 1979, לאחר שמשפחתו הקימה בשנת 1971 את חברת נילית המתמחה ביצור סיבי טקסטיל. בשנת 1989 רכב לוי את סוכנות מכוניות לים התיכון, יבואנית פיאט בישראל.

מסוכנות מכוניות לים התיכון נמסר: "אנו מאשרים את המו"מ מול נציגי אוטו איטליה, העוסקת בשיווק אינפיניטי, סאנגיונג, אופנועי הונדה,מזראטי, פיאט, פיאט פרופשיונאל (חטיבת מסחריות פיאט), אלפא רומיאו, לנצ'יה, אבארט וסגוויי. אין בכוונתנו להיכנס לשוק היבוא המקביל".

תגיות