אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיריית ת"א: פינוי שדה דב ייקח לפחות עוד 15 שנה צילום: גלעד קוולרציק

עיריית ת"א: פינוי שדה דב ייקח לפחות עוד 15 שנה

ראשי העיריות אילת ות"א נפגשו בשבוע שעבר ודנו בנושא, הגם שתכניות ממשיות לפינוי אינן נראות באופק. ראש עיריית אילת: "משמעות סגירת שדה דב, היא הכנסת תושבי העיר להסגר"

25.01.2011, 21:17 | יסמין גיל

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, וראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, נפגשו בשבוע שעבר בתל אביב ודנו בכוונה העתידית לפנות את שדה התעופה דב הוז. מעיריית אילת נמסר כי הפגישה בין השניים התקיימה בהמשך לחלופת מכתבים ביניהם, וכן פניות שנעשו לשר התחבורה ישראל כץ, למנכ"ל משרד התחבורה לשעבר, יעקב גנות, למנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת), קובי מור, ולמנכ"לי חברות התעופה הפועלות בשדה. מעיריית תל אביב נמסר כי הפינוי ייקח לפחות עוד 15 שנה.

על פי נתוני משרד התחבורה, מתחם שדה דב משתרע על שטח של כ-1,300 דונם, כ-800 דונם מתוכם הם שטח צבאי והשאר אזרחי. פינוי המתחם יאפשר הקמת כ-12 אלף יחידות דיור באחד האזורים המבוקשים של תל אביב, וכן יכניס למדינה ולחיל האוויר מיליוני דולרים מהפשרת הקרקעות. מנגד, מעבר של הטיסות הפנים-ארציות משדה דב לנתב"ג, עלול להאריך את הנסיעה של תושבי אילת שמגיעים לאזור גוש דן, וכן של תיירים שמשלבים נופש באילת לצד ביקור בתל אביב.

"על אף שהביצוע נמצא רק בשלבי בדיקת היתכנות, ואם וכאשר יחל, זה יקרה בעוד מספר שנים", נמסר מעיריית אילת, "התריע יצחק הלוי על ההשלכות הצפויות מסגירת השדה. הוא ציין כי שדה דב משמש 'עורק חיים' חיוני עבור תושבי אילת ועבור התיירים המגיעים לעיר". לדבריו, "אין המדובר במסעות שעשועים, אלא בהתנהלות הנוגעת בחיי היום יום. תושבי אילת מתייחסים לשדה דב כמרכז עיקרי לצרכי בריאות, חינוך, פרנסה, איחוד משפחות ועוד. משמעות סגירת שדה דב, היא להכניס את תושבי אילת להסגר".

על פי הודעת עיריית אילת, יצחק הלוי וחולדאי, "ציינו בפגישה כי לדעתם ניתן להגיע להבנות מבלי להעתיק את השדה, על ידי שינויים בחלק המזרחי והעתקת הטרמינל לחלקו הצפוני של השדה, באופן שישאיר את המסלול כפי שהוא ובכך ימשיך לספק שירותים לנוסעים".

מעיריית תל־אביב-יפו, נמסר בתגובה: "בהכירו את המציאות הקיימת, ראש העירייה אינו צופה כי שדה דב יפונה עד שנת 2018, כפי שהמליצה הוועדה הבין-משרדית (של משרדי התחבורה והבינוי והשיכון, שהוקמה לפני כשנה לבחינת חלופות לפינוי שדה דב, י"ג) ולדעתו יעברו עוד הרבה שנים עד לפינוי בפועל. חטיבת הקרקע עליה יושבים כיום שדה דב ותחנת הכח רדינג היא אכן חטיבה חשובה וראויה להתפתחותה של העיר בעתיד, ולכן עיריית תל-אביב-יפו אף קידמה רעיונות והצעות לתכנון עתידי של המקום לאחר פינוי השדה, אך הדבר בוודאי ייקח עוד לפחות 15 שנה".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
שיקימו אי מלאכותי מול חופי גוש דן ויעבירו את השדה אליו:
שווי קרקע שיכולות להיבנות עליה 12,000 יחידות דיור הוא לפחות 6 מיליארד ש"ח. כדאי לציין גם שמתוכננת בנייה של אלפי יחידות דיור צפונית לשדה דב- אך גובה המבנים מוגבל בגלל השדה. אם יפנו את השדה יוכלו להקים עוד אלפי יחידות דיור בשטח הזה- מה שיעלה את מחיר הקרקע במיליארדי שקלים. בקיצור, מדובר ברווח פוטנציאלי שיכול להגיע ל-10 מיליארד ש"ח וצפונה, הקמה של אי מלאכותי תעלה רק חלק קטן- ויהיה אפשר להשלים אותה עד 2018 אם יתחילו כבר עכשיו לתכנן את כל העניין. אם יחשבו אפילו קצת יותר קדימה יוכלו לתכנן גם אופציה להרחבת האי ולהעביר אליו בעתיד את נתב"ג, שיושב על עתודת קרקע של מעל 10,000 דונם, 10 ק"מ בלבד מתל אביב. עשו את זה בהונג-קונג, עשו את זה בשנגחאי, עשו את זה בסיאול, בטוקיו ואפילו בדובאי. אפשר לעשות את זה גם בישראל- לא מדובר במדע בדיוני אלא במציאות.
מישהו , ישראל  |  25.01.11