אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היקף ההעסקה לרכישת לחמי ע"י ויסוצקי - 6.5 מיליון דולר צילום: ג'רמי פלדמן

היקף ההעסקה לרכישת לחמי ע"י ויסוצקי - 6.5 מיליון דולר

הבעלים שלום זידלר: נמשיך למנף את המוניטין של ויסוצקי - אבל לפני שנמשיך ברכישות, ניקח פסק זמן לבניית המותג

26.01.2011, 07:38 | גיל קליאן

קבוצת ויסוצקי, בבעלות שלום זידלר, רוכשת את מלוא הבעלות על חברת לחמי, שהיתה עד כה בבעלות סטף ורטהיימר ומשפחת זוהר. ל"כלכליסט" נודע כי ויסוצקי רוכשת את החברה תמורת 6.5 מיליון דולר, והרכישה תמומן ממקורות עצמיים. לחמי עוסקת בייצור עוגות ועוגיות, והיקף פעילותה עומד על כ־50 מיליון שקל בשנה.

הרכישה היא שלב נוסף בהתרחבות ויסוצקי בענף המזון: לפני כשנתיים רכשה קבוצת ויסוצקי את השליטה בבית הבד זיתא. במקביל מפיצה החברה את מוצרי רוטב הסויה קיקומן, עוגיות עבאדי, טחינה בארכה, מלח הארץ, ופלים מנעמים ועוד.

"ויסוצקי הוא מותג חזק שנתפס כשם של מוצרים איכותיים הן בשוק הקמעונאי והן בקרב הצרכנים, ואנחנו מחפשים דרכים למנף את השם הזה", אמר זידלר. "בשלב הראשון בחרנו בנושא ההפצות, שהמשיך לרכישות. עכשיו ניקח פסק זמן לפני שנמשיך ברכישות, כי צריך לבנות את המותג, להשביח אותו ולהביא אותו למקום שבו הוא צריך להיות.

"האסטרטגיה שלנו היא להתמקד במוצרים איכותיים. לא ניכנס למוצרי יסוד כמו קמח וסוכר, למשל. אני מקווה שבשנים הקרובות נמצא ונרכוש מותגים שיתאימו לתפיסת העולם הזו".

לחמי פעילה בשוק מאז 1986 ומעסיקה כ־70 עובדים. החברה מייצאת את תוצרתה תחת המותג Elsa's Story בארה"ב, קנדה, אוסטרליה, רוסיה, גרמניה, בריטניה ומדינות נוספות באירופה. עם לקוחותיה בעולם נמנות רשתות כמו קוסקו, טסקו, טארגט, סאמ'ס קלאב, הול פודס ועוד.

"ויסוצקי תמשיך את פעילות לחמי בגליל", אמר רוני ויינשטיין, מנכ"ל ויסוצקי. "נעבוד עם הצוות הניהולי של לחמי בראשות המנכ"ל מיכאל אהרונסון, ונשקיע בקווי הייצור במפעל לחמי".

תגיות