אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצ'רטריסטים חוששים: "הגבלת שעות פעילות נתב"ג גם בקיץ תפגע בנו קשה" צילום: בלומברג

הצ'רטריסטים חוששים: "הגבלת שעות פעילות נתב"ג גם בקיץ תפגע בנו קשה"

ביהמ"ש העליון המליץ להמשיך את צו הביניים האוסר המראות בין 2:00 ל-5:00 בבוקר עד סוף השיפוצים בנמל. מפעילי טיסות השכר: "הגבלת הפעילות - תפגע בציבור החלש שצורך טיסות שכר"

27.01.2011, 12:14 | יסמין גיל

הצ'רטריסטים חוששים מפגיעה בפעילותם בקיץ בעקבות סגירת נתב"ג להמראות בין השעות 2:00 ל-5:00 - בהמשך לצו ביניים שהוציאה שופטת בית המשפט העליון, מרים נאור בנובמבר 2010, שאסר המראות בשעות אלה, למעט במקרים מיוחדים.

לפני כחודש, בדיון נוסף בעתירת עיריית חולון, בין היתר נגד משרד התחבורה ורשות שדות התעופה, בעניין פעילות נתב"ג בלילה בזמן שיפוץ המסלולים - המליצו שופטי העליון: אליקים רובינשטיין, אסתר חיות ועוזי פוגלמן, כי צו הביניים יישאר עד תום תקופת השיפוצים, כשלוש שנים. הצדדים השונים בעתירה התבקשו להביע עמדותיהם בנושא בתוך 30 יום, קרי, עד ימים אלה. הדיון הבא יתקיים בפברואר.

אחד הצדדים בעתירה הן החברות KTAnt (קיבריש טורקיש איירליינס) וקלאסיק אייר, שמייצגות בארץ חברות תעופה זרות שמפעילות טיסות שכר לאגן הים התיכון ולאירופה. הן הצטרפו לפני מספר חודשים כמשיבות לעתירה. בתגובתן שהוגשה השבוע הן טוענות כי השארת צו הביניים עד תום השיפוצים יפגע בפעילותן בעונת הקיץ.

"הותרת צו הביניים על כנו ובפרט החלתו על עונת הקיץ, תביא לפגיעה ישירה וקשה בנו ובחברות המיוצגות על ידנו, וכן בציבור הנוסעים הרחב הרוכש טיסות שכר", כתב בא כוחן, עו"ד גדי אלבז. לטענתן, צו הביניים ניתן בעונת החורף שבה כמות טיסות השכר קטנה יותר, ואינו תואם את נפח פעילות הקיץ: "היחס בין כמות הנוסעים וכמות טיסות השכר בין עונות הקיץ והחורף, מראה כי אין מקום ולא סביר לגזור גזירה שווה בין העונות". כדוגמה ציינו כי בעונת החורף 2009-2010 הטיסות שתי החברות הללו כ-48.5 אלף נוסעים, לעומת 201 אלף נוסעים בקיץ.

"שיפוץ המסלול בנתב"ג יצר מצב חדש בו צומצמו מספר התנועות - המראות ונחיתות - האפשריות בנתב"ג", נכתב בהודעתן לבית המשפט. לכן, לטענתן, הן לא זוכות לקבל "סלוטים" (אישורי המראה ונחיתה) בשעות מוקדמות בבוקר, כפי שקיבלו בעבר, בשל העדפה - המקובלת אגב, בענף התעופה - למתן "סלוטים" בשעות אלה לחברות התעופה הסדירות.

שי פרדו, סמנכ"ל חברת KTAnt, הסביר: "בגלל השיפוצים צומצמה כמות הטיסות שנמל התעופה יכול לאשר בשעות הבוקר, סביב 5:00-6:00. כשאני מבקש אישור להמריא סביב השעה 5:00 ומקבל אישור להמריא ב-10:00 או ב-12:00, אז קצת קשה לתפקד ככה. לא תמיד יש מטוסים פנויים בשעות האלה. זה משבש שרשרת שלמה של פעילות של המטוסים האלה. לשם השוואה, בקיץ הקודם נתנו לנו להמריא לפני 4:50. בנוסף, לקוחות מעדיפים טיסות שיוצאות מוקדם בבוקר, ובהתאם נוחתות פה בלילה - ואי אפשר להתעלם מזה. למה צריך לגרום לנוסעים להתפשר על מוצר שהם רוצים לצרוך? ובמי פוגעים - בציבור החלש יותר, שכן טיסות השכר הן זולות יותר".

לגבי טענת עיריית חולון כי המראות בשעות הלילה פוגעות באיכות חייהם של התושבים, אמר פרדו: "בתור מי שגר בחולון 15 שנה, עד לפני שנה, אני יודע טוב שמתוך כלל העיר על מאות אלפי תושביה, בסך הכל שתי שכונות נמצאות בסמוך לנתיבי ההמראה. זה בטח לא מגיע למיליון איש, כפי שטוענים בעיריית חולון".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
פתרון כללי
בקרוב יוקם נמל תעופה חדש צפונית לאילת בתמנע יש להעביר את כל טיסות הלילה בנתבג לאילת הנוסעים יגיעו לשדה דב יטוסו לאילת ומשם לחו"ל ובמקביל וטוסו לחיפה ומשם יטוסו לח"ל יש טיסות לחיפה ולאילת משדה דב ויש טיסות מחיפה ואילת לאירופה אז ניתן ליישם זאת כבר היום
אלימלך  |  27.01.11
2.
עזרה לחלשים עלאק
שלא תתבלבלו, החלשים לא מענינים אותם וגם לא תושבי חולון, רק הכיס שלהם. באירופה לא נותנים להם לטוס ולהמריא בשעות המוזרות האלה, אז הם שולחים את המטוסים לישראלים ומצפים שהישראלים הפראיירים יתנו להם לטוס בשם חופש הטיסה והתחרות והשמיים הפתוחים וכל הבבל"ת הזה.
אחד שמבין  |  27.01.11