אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": סמנכ"ל משרד התחבורה יצחק זוכמן נבחר לתפקיד מנכ"ל נת"ע צילום: אלכס קולומויסקי

בלעדי ל"כלכליסט": סמנכ"ל משרד התחבורה יצחק זוכמן נבחר לתפקיד מנכ"ל נת"ע

מנכ"ל נת"ע הקודם, ישי דותן, פרש מתפקידו ביוני האחרון, ומאז לא מונה לתפקיד מחליף קבוע. יו"ר נת"ע מיכאל רצון: "על החברה לפעול להשבת אמונו של הציבור בפרויקט שכה מייחלים לו ועד כה הסב אך ורק מפח נפש"

27.01.2011, 15:02 | ליאור גוטמן

יצחק זוכמן נבחר לשמש כמנכ"ל חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים). כך נודע ל"כלכליסט". נת"ע נבחרה לאחרונה להקים את פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, לאחר שהמדינה ביטלה את ההסכם שנחתם עוד בדצמבר 2006 עם חברת MTS, שלא הצליחה להרים את הפרויקט.

זוכמן (63) גבר על כשמונה מועמדים שנבחנו לאחרונה על ידי ועדת האיתור שהוקמה, לאחר שיותר מ-40 איש ניגשו לתפקיד במקור. המלצת ועדת האיתור תובא היום (ה') לאישור דירקטוריון נת"ע, ולאחריה היא תועבר לאישור סופי של רשות החברות הממשלתיות ומשרד התחבורה. 

מנכ"ל נת"ע הקודם, ישי דותן, פרש מתפקידו ביוני האחרון, ומאז לא מונה לתפקיד מחליף קבוע. איוש משרת המנכ"ל היא אחד השלבים הראשונים לקידום הקמת המסילה הראשונה ("הקו האדום") של הרכבת בתל אביב, שאמורה לחברה בין פ"ת, מרכז העיר ובת-ים בעלות תקציבית של כ-11 מיליארד שקל. פתיחת הקו מתוכננת ל-2017.

יו"ר נ.ת.ע, מיכאל רצון,  ציין כי מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית אסטרטגית העתיד להשפיע השפעה מכרעת על עתידה הכלכלי של מדינת ישראל. לדברי רצון, המנכ"ל החדש יידרש ליישם את תוכנית העבודה המורכבת, המצויה כעת בשלבי גיבושה האחרונים, תוך שהוא מגייס את כלל המערכות וכן את כח האדם הראוי לטובת מימושה של המשימה.

חובת ההוכחה היא על חברת נ.ת.ע., הדגיש רצון, וכעת מוטל על החברה לפעול להשבת אמונו של הציבור בפרויקט שכה מייחלים לו ועד כה הסב אך ורק מפח נפש.

תגיות