אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המראה הנקי מנצח

המראה הנקי מנצח

ביטויים של הסגנון המינימליסטי רווחים לא רק באדריכלות ועיצוב הפנים, אלא גם בעולם המחשבים והאינטרנט, כדוגמת עמוד הבית של גוגל

31.01.2011, 10:33 | רוני דורי

ביטויים של הסגנון המינימליסטי רווחים לא רק בתחומי האדריכלות ועיצוב הפנים. עזרי טרזי מונה לצד העיצוב פורץ הדרך של אפל גם את מנוע החיפוש גוגל כדוגמה מובהקת למינימליזם: "העובדה שגוגל בחרה להציג בדף הבית שלה את שורת החיפוש בלי שום תוספות ובלי שום פרסומות הצליחה לבדל אותה מכל המתחרים. גוגל הצליחה באמצעות עיצוב מאוד מרוכז ונקי למקד את האנשים במה שהם צריכים באותו הרגע, וזה החיפוש".

טרזי מוסיף כי גם האתר Craigslist הוא דוגמה טובה למינימליזם באינטרנט: "זהו מנוע חיפוש שאין בו בכלל עיצוב, רק רשימה. וזה כל היופי שבו".

גם בעולם האופנה המינימליזם שולט ביד רמה. לאחר כמה שנים של פריטים פרחוניים, רומנטיים ומרובי קישוטים, שטף גל מונוכרומטי של קולקציות חמורות סבר בעלות גזרות נוקשות ולעתים פיסוליות את מסלולי התצוגה. בין בתי האופנה נושאי הדגל: ז'יל סנדר, קלווין קליין, וסלין בראשות המעצבת פיבי פילו, שהפכה למושא חיקוי בקולקציות המופתיות שעיצבה לבית האופנה הוותיק. היסטוריונית האופנה האמריקאית אליסה דימנט מדגימה בספר שיצא לאחרונה בשם "Minimalism and Fashion: Reduction in the Postmodern Era" את ההשפעות ההדדיות בין תחומי הארכיטקטורה, האמנות והאופנה. היא מוצאת שהעיתוי לפריחתו של המינימליזם הוא קריטי: "אין זה מקרה שהכל מתרחש בעשור הראשון של מאה חדשה, תקופה שבה מעצבים נושאים את עיניהם אל העתיד - פוטוריזם ומינימליזם קשורים זה לזה באופן מהותי".

תגיות