איך ייראו מטוסי העתיד?
שקטים יותר, יעילים יותר וירוקים יותר - נאס"א וחברות שונות בעולם מתכנות כבר עכשיו את כלי התעופה בהם נשתמש בעתיד הקרוב והרחוק
בעל הכנף הסולארי של נאס"א
בעל הכנף הסולארי הוא מטוס בקונספט לא-שגרתי אשר משתמש באנרגיה סולרית ובחבטות כנפיים על מנת להטיס את עצמו. באחד הבלוגים נכתב כי "כלי התעופה הזה ישלב בין אווירודינמיקה, דחיפה, ייצור אנרגיה, צבירת אנרגיה ושליטה - הכל לעיצוב אחד רציף ללא חלקים מכניים אשר נעים בצורה המקובלת".
העיצוב של ג'פאן איירליינס
עיצוב קונספט של חברת התעופה היפנית, ג'פאן איירליינס, שהוכן על ידי המעצב המסחרי לואיג'י קולאני.
"פופין" - המטוס הפרטי של נאס"א
העיצוב השאפתני של המטוס הפרטי הזה נועד להגיד למהירויות של מעל 240 קמ"ש בטווח של כ-80 קילומטר. הפופין, אשר נקרא על שם ציפור, אמור להיות בעל יכולות ריחוף, שקט במיוחד, בעל הנאה חשמלית ומסוגל להמריא ולנחות אנכית.
"העתיד" מאת איירבאס
יוצרי העיצוב הזה של מטוס האיירבאס, אשר נחשף באמצע יולי, אומרים שהוא יכול להפוך לכלי טיס מסחרי סטנדרטי עד שנת 2050. מדובר במטוס בעל כנפיים ארוכות וצרות במיוחד, זנב בצורת האות האנגלית U וגוף "אינטליגנטי" יותר שנועד להגביר את הביצועים ואת היעילות של המטוס.
לדברי החברה, המטוס אמור להיות מהפכני וידידותי לסביבה גם מבפנים: "בעיצוב העתיד של איירבאס החברה מתכוונת לכלול מושבים העשויים מחומרים אקולוגיים המנקים את עצמם ומשנים את צורתם בהתאם לגופו של היושב עליהם. הקירות יהפכו לשקופים בלחיצת כפתור ויאפשרו מבט של 360 מעלות על העולם שבחוץ. כמו כן, יכלול המטוס הקרנות הולוגרפיות של קישוטים וירטואליים, אשר יאפשרו לנוסעים להפוך את התא הפרטי שלהם למשרד, חדר שינה או גינת זן בקלות".הצלחת המעופפת
כלי התעופה העתידני הזה נראה כאילו נלקח הישר מתוך סרט מדע בדיוני. אך עם זאת, הצלחת המעופפת היא לא רק עתידנית, היא גם ידידותית לסביבה. הדגם עוצב על ידי פרויקט "קלין-ארה" בראשות אטנל שטראטסמה מהאוניברסיטה הטכנולוגית דלפט בהולנד. מטרתה של "קלין-ארה" היא ליצור מטוס ידידותי לסביבה אשר פולט 50% פחות דו-תחמוצת הפחמן לנוסע מהמטוסים של ימינו.
אייקון A5
אייקון A5, המכונה גם ה"אולטימייט ג'וירייד", יכול להמריא ולנחות גם במים וגם ביבשה, וכאשר כנפיו שאורכן כ-10 מטר מקופלות, הוא יכול להיכנס בקלות לחניה סגורה. יוצרי הדגם מקווים "להפוך מטוסים קטנים לספורט היוקרה המוטורי של המאה ה-21", ועל כן עיצבו את האייקון A5 עם עיצוב פנים המזכיר מכונית ספורט ו"סקס אפיל". מחיר המטוס נע סביב 140 אלף דולר.
Terrafugia Transition
הדגם הזה, המכונה גם "המכונית המעופפת הראשונה בעולם", קיבל כבר את אישורי רשות התעופה האמריקנית. הדגם יכול לטוס במהירות של 240 קמ"ש, הוא בעל טווח של כ-740 קילומטר ויכול לשמש גם כמכונית כשכנפיו מקופלות. ה"טרנזישן" יתומחר בכ-200 אלף דולר כאשר יגיע לשוק.
המטוס השקט של MIT
דגם SAX-40 הוא פרוייקט משותף של מהנדסים מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) ואוניברסיטת קיימברידג'. זהו מטוס אשר יכול להכיל 215 נוסעים ומפיק רעש ברמה של 63 דציבלים בלבד בזמן המראה, בהשוואה ל-150 דציבלים במטוסים של ימינו. מטרת הפרויקט היא לבנות מטוס "שלא ניתן לשמוע מחוץ לשדה התעופה".
ספינת האוויר היוקרתית
ספינת האוויר ML866 מכילה 150 מ"ר של חלל פנימי המיועד לספק את חוויית היוקרה האולטימטיבית. "היאכטה המעופפת" הזו מגיעה למהירות שיא של 120 קשר ויכולה להמריא ולנחות אנכית.
מטוס הקונספט של MIT
קבוצת מהנדסים מ-MIT זכו בחוזה של 2 מיליון דולר מנאס"א כדי לעצב כלי תעופה שקט ויעיל יותר שניתן יהיה לייצר מסחרית עד 2030. לפי הדיווחים, המודל לעיל הוא הדגם המוביל כרגע בפרוייקט.
14 תגובות לכתיבת תגובה