אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך ייראו מטוסי העתיד?

איך ייראו מטוסי העתיד?

שקטים יותר, יעילים יותר וירוקים יותר - נאס"א וחברות שונות בעולם מתכנות כבר עכשיו את כלי התעופה בהם נשתמש בעתיד הקרוב והרחוק

27.01.2011, 22:30 | סוכנויות הידיעות
הדור החדש של מטוסי הנוסעים כבר כאן. נאס"א, סוכנות החלל האמריקאית, חשפה לאחרונה מספר עיצובים חדשים למטוסים שקטים וחוסכי אנרגיה שעשויים לטוס מעלינו כבר ב-2025. על העיצובים אחראיות החברות לוקהיד מרטין, נורת'ורפ גרומן ובואינג, אשר זכו במכרז של נאס"א ב-2010 המאפשר להם לחקור ולבחון את הרעיונות החדשים במהלך 2011.

לפי נאס"א, "כל אחד מהעיצובים החדשים מחויב לטוס במהירות של כ-85% ממהירות הקול, לכסות שטח של כ-7,000 מייל ולהיות מסוגל להחזיק בין 50 ל-100 אלף פאונד של כבודה, בין אם מדובר בנוסעים או במטען. במהלך השנה, כל קבוצה תחקור, תבחן, תערוך סימולציות, תשמור ותוותר על המצאות וטכנולוגיות שונות על מנת להפוך את העיצוב שלה למנצח".

ככל הנראה, נאס"א מתכוונת לפתח שורה חדשה של מטוסי-על גדולים, מהירים ושקטים יותר אשר מנצלים פחות דלק וידידותיים לסביבה יותר מהמודלים הקיימים בימינו. חברות נוספות, מלבד השלוש לעיל, מנסות אף הן לעצב את כלי התעופה שנראה בעתיד.

בעל הכנף הסולארי של נאס"א

בעל הכנף הסולארי הוא מטוס בקונספט לא-שגרתי אשר משתמש באנרגיה סולרית ובחבטות כנפיים על מנת להטיס את עצמו. באחד הבלוגים נכתב כי "כלי התעופה הזה ישלב בין אווירודינמיקה, דחיפה, ייצור אנרגיה, צבירת אנרגיה ושליטה - הכל לעיצוב אחד רציף ללא חלקים מכניים אשר נעים בצורה המקובלת".

העיצוב של ג'פאן איירליינס

עיצוב קונספט של חברת התעופה היפנית, ג'פאן איירליינס, שהוכן על ידי המעצב המסחרי לואיג'י קולאני.

"פופין" - המטוס הפרטי של נאס"א

העיצוב השאפתני של המטוס הפרטי הזה נועד להגיד למהירויות של מעל 240 קמ"ש בטווח של כ-80 קילומטר. הפופין, אשר נקרא על שם ציפור, אמור להיות בעל יכולות ריחוף, שקט במיוחד, בעל הנאה חשמלית ומסוגל להמריא ולנחות אנכית.

"העתיד" מאת איירבאס

יוצרי העיצוב הזה של מטוס האיירבאס, אשר נחשף באמצע יולי, אומרים שהוא יכול להפוך לכלי טיס מסחרי סטנדרטי עד שנת 2050. מדובר במטוס בעל כנפיים ארוכות וצרות במיוחד, זנב בצורת האות האנגלית U וגוף "אינטליגנטי" יותר שנועד להגביר את הביצועים ואת היעילות של המטוס.

לדברי החברה, המטוס אמור להיות מהפכני וידידותי לסביבה גם מבפנים: "בעיצוב העתיד של איירבאס החברה מתכוונת לכלול מושבים העשויים מחומרים אקולוגיים המנקים את עצמם ומשנים את צורתם בהתאם לגופו של היושב עליהם. הקירות יהפכו לשקופים בלחיצת כפתור ויאפשרו מבט של 360 מעלות על העולם שבחוץ. כמו כן, יכלול המטוס הקרנות הולוגרפיות של קישוטים וירטואליים, אשר יאפשרו לנוסעים להפוך את התא הפרטי שלהם למשרד, חדר שינה או גינת זן בקלות".

הצלחת המעופפת

כלי התעופה העתידני הזה נראה כאילו נלקח הישר מתוך סרט מדע בדיוני. אך עם זאת, הצלחת המעופפת היא לא רק עתידנית, היא גם ידידותית לסביבה. הדגם עוצב על ידי פרויקט "קלין-ארה" בראשות אטנל שטראטסמה מהאוניברסיטה הטכנולוגית דלפט בהולנד. מטרתה של "קלין-ארה" היא ליצור מטוס ידידותי לסביבה אשר פולט 50% פחות דו-תחמוצת הפחמן לנוסע מהמטוסים של ימינו.

אייקון A5

אייקון A5, המכונה גם ה"אולטימייט ג'וירייד", יכול להמריא ולנחות גם במים וגם ביבשה, וכאשר כנפיו שאורכן כ-10 מטר מקופלות, הוא יכול להיכנס בקלות לחניה סגורה. יוצרי הדגם מקווים "להפוך מטוסים קטנים לספורט היוקרה המוטורי של המאה ה-21", ועל כן עיצבו את האייקון A5 עם עיצוב פנים המזכיר מכונית ספורט ו"סקס אפיל". מחיר המטוס נע סביב 140 אלף דולר.

Terrafugia Transition

הדגם הזה, המכונה גם "המכונית המעופפת הראשונה בעולם", קיבל כבר את אישורי רשות התעופה האמריקנית. הדגם יכול לטוס במהירות של 240 קמ"ש, הוא בעל טווח של כ-740 קילומטר ויכול לשמש גם כמכונית כשכנפיו מקופלות. ה"טרנזישן" יתומחר בכ-200 אלף דולר כאשר יגיע לשוק.

המטוס השקט של MIT

דגם SAX-40 הוא פרוייקט משותף של מהנדסים מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) ואוניברסיטת קיימברידג'. זהו מטוס אשר יכול להכיל 215 נוסעים ומפיק רעש ברמה של 63 דציבלים בלבד בזמן המראה, בהשוואה ל-150 דציבלים במטוסים של ימינו. מטרת הפרויקט היא לבנות מטוס "שלא ניתן לשמוע מחוץ לשדה התעופה".

ספינת האוויר היוקרתית

ספינת האוויר ML866 מכילה 150 מ"ר של חלל פנימי המיועד לספק את חוויית היוקרה האולטימטיבית. "היאכטה המעופפת" הזו מגיעה למהירות שיא של 120 קשר ויכולה להמריא ולנחות אנכית.

מטוס הקונספט של MIT

קבוצת מהנדסים מ-MIT זכו בחוזה של 2 מיליון דולר מנאס"א כדי לעצב כלי תעופה שקט ויעיל יותר שניתן יהיה לייצר מסחרית עד 2030. לפי הדיווחים, המודל לעיל הוא הדגם המוביל כרגע בפרוייקט.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
כתבה לא רצינית
הכתבה לא רצינית, מה הקשר בין השטות של ג'אפאן איירליינס שלא תטוס לעולם (כנף משוכה קדימה בעייתית ולא מהווה ייתרון על כנף משוכה לאחור) לבין האייקון שכבר טס ואין בינו לבין תעופה עתידית ולא כלום (אבג הוא יפהפה - ראיתי בעיניים, מכיר את המנכ"ל) והטרהפוג'יה שהוא גימיק שלא יצליח אף פעם. חוץ מזה 1 מדבר שטויות הייתה התקדמות עצומה וצריכת הדלק ורמות הרעש של ה 707 הן אסטרונומיות ביחס למקובל היום. אבל אתה כן צודק בזה שצריך מנועים וכנפיים בשביל לטוס.
מהנדס , אווירונאוטיקה  |  28.01.11
לכל התגובות