אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקרוב אצלנו? קרואטיה חוזרת לדירוג בטיחות התעופה הגבוה צילום: בלומברג

בקרוב אצלנו? קרואטיה חוזרת לדירוג בטיחות התעופה הגבוה

קרואטיה חזרה לקטגוריה 1 של מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי. בין הממתינות בתור להעלאת הדירוג - ישראל

27.01.2011, 23:25 | יסמין גיל

דירוג בטיחות התעופה של קרואטיה הועלה לקטגוריה 1 הגבוהה, כך נמסר אתמול בהודעת מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA). בהתבסס על הערכות שנעשו ברשות התעופה האזרחית של קרואטיה, נקבע שזו עומדת בסטנדרטים הבינלאומיים של בטיחות, שנקבעו על ידי ארגון התעופה האזרחי הבינלאומי (ICAO). מדינות שחברות התעופה שבתחומן מבקשות להפעיל קווים לארה"ב, נדרשות לעמוד בסטנדרטים האלה.

על פי הודעת ה-FAA: "קרואטיה ביצעה התקדמות משמעותית וכעת מועלית מקטגוריה 2 שקיבלה בספטמבר 2008, לקטגוריה 1". תחת קטגוריה 2, הנמוכה, המובילים האוויריים מקרואטיה לא יכולים היו לבסס קווים חדשים לארה"ב. כעת, עם החזרה לקטגוריה 1, חברות תעופה מקרואטיה יוכלו להוסיף טיסות בקווים לארה"ב, אם ירצו בכך.

קטגוריה 1 משמעותה שרשות התעופה האזרחית של המדינה עומדת בסטנדרטים של ICAO. קטגוריה 2 משמעותה שהמדינה חסרה חוקים ורגולציות מינימליים הנדרשים לפיקוח על המובילים האוויריים שבתחומה, על פי הסטנדרטים הבינלאומיים; או שרשות התעופה האזרחית במדינה - המקבילה ל-FAA בתחומי בטיחות התעופה - לוקה בחסר בתחום אחד או יותר, כמו מומחיות טכנית, כוח אדם מיומן, תיעוד או הליכי פיקוח.

פחות משלושה חודשים לאחר שה-FAA הוריד את דירוג הבטיחות של רשות התעופה הקרואטית, הורד גם הדירוג של רשות התעופה האזרחית הישראלית (רת"א). לפני כחודש אמר מנהל רת"א, גיורא רום, בביקור שערכה הוועדה לביקורת המדינה במשרדי רת"א ובנתב"ג, כי עד כה תוקנו 60 מתוך 85 הליקויים שנמצאו על ידי האמריקאים. אחד המהלכים העיקריים בתהליך החזרה לקטגוריה הגבוהה, הוא אישור הצעת חוק הטיס החדש שנדון בוועדת הכלכלה של הכנסת - כעת בפרק האחרון.

מלבד ישראל נמצאות עדיין ברשימת המדינות שדירוג בטיחות התעופה שלהן הוא נמוך: בנגלדש, חוף השנהב, גאנה, אינדונזיה, אוקראינה, הפיליפינים, נאורו, סרביה ומונטנגרו.

תגיות