אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בדרך למעלה - נס ציונה: מרכז העיר צילום: צפריר אביוב

בדרך למעלה - נס ציונה: מרכז העיר

מי שהיתה עיירה מנומנמת הפכה בעשורים האחרונים לעיר מבוקשת שמחירי הדיור בה מאמירים. אזור מרכז העיר משלב קרבה למוסדות חינוך רבים וסמיכות לעורקי תנועה מרכזיים

31.01.2011, 11:32 | דותן לוי

עד לפני כשני עשורים נס ציונה היתה עיירה מנומנמת ואיכותית עם בתים צמודי קרקע לרוב וכ־20 אלף תושבים. אך מיקומה במרכז הארץ ובין שתי ערים שנהנו מתנופת פיתוח אדירה לא הניח לה להישאר כזו. הבנייה המסיבית, שהחלה בראשון לציון מצפון והמשיכה לרחובות מדרום, לא דילגה על ערי הביניים - באר יעקב ונס ציונה. כיום מתגוררים בעיר כ־38 אלף תושבים, והפרויקטים שמשווקים בה הפכו למתחרים לא קלים לפרויקטים בערים השכנות.

הביקושים לעיר, כמו המחירים, לא צפויים להשתנות בקרוב לאור מחסור בשטחי בנייה פנויים ומיצוי של רוב עתודות הקרקע של העיר.

הרחובות האירוסים והטייסים ממוקמים בצדה הצפוני של העיר, מצדו המערבי של רחוב ויצמן הראשי ובסמוך לשכונת רמת בן צבי. את שני הרחובות ניתן להבדיל בכך שברחוב האירוסים הבנייה חדשה יותר, ולעומתו ברחוב הטייסים הבנייה עממית וכוללת גם בנייני שיכון ישנים. חלקו הצפוני של רחוב האירוסים מתאפיין בבנייה צמודת קרקע ובחלקו הדרומי בבנייה רוויה של עד תשע קומות. אזור זה נחשב בעיר לאיכותי, אך עדיין לא מגיע למחירי השכונות החדשות כגון הארגמן, לב המושבה או שכונת הווילות מליבו. האוכלוסייה ברחובות אלה מורכבת מצעירים וממבוגרים ממעמד סוציו־אקונומי בינוני ומעלה.

אחד המאפיינים הבולטים של האזור הוא הקרבה למגוון רחב של תשתיות כגון קריית חינוך, שכוללת בתי ספר, מתנ"ס, היכל ספורט, סניף של האוניברסיטה הפתוחה, גנים ציבוריים, ספרייה ומרכז תרבות, קופות חולים ומרכזים מסחריים, ומעברו השני של הכביש ספורטק. בנוסף, רחובות אלה קרובים לצירי תחבורה ראשיים כמו כביש 431, ונמצאים במרחק דקות נסיעה בודדות מתחנת הרכבת של ראשון לציון.

תגיות