אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": מחירי הליסינג של אופל נחשפים צילום: שחר צרפתי

בלעדי ל"כלכליסט": מחירי הליסינג של אופל נחשפים

מסמכים פנימיים של שלמה SIXT חושפים את עלות הרכב החודשית למעסיק; אופל קורסה עולה ללקוח 1,990 שקל לחודש, אסטרה עולה 2,350 שקל בעוד אינסיגניה מתומחרת ב-3,450 שקל

02.02.2011, 06:56 | תומר הדר

חדירתה המחודשת של אופל הגרמנית לשוק הרכב הישראלי מלווה במבצע החדרה אגרסיבי המתקיים הן בתקשורת והן באולמות התצוגה, אך המאבק האמיתי מתקיים דווקא מתחת לפני השטח, בזירת הליסינג - כך עולה ממסמכים פנימיים של שלמה SIXT שהגיעו לידי "כלכליסט", המפרטים את תמחורם של דגמי אופל עבור לקוחות הליסינג של החברה.

המסמכים עצמם מתייחסים לעלות הרכב החודשית עבור מעסיק, כלומר הסכום שתשלם החברה אשר לוקחת את הרכב מדי חודש לשלמה SIXT. סכום זה כולל בין השאר את עלות הרכב, עלות הטיפולים וירידת הערך שלו ומתייחס למכונית אשר נוסעת 30 אלף קילומטר בשנה.

ממסמכי שלמה SIXT עולה, למשל, כי עלותה החודשית של אופל קורסה ללקוח היא 1,990 שקל. לדברי גורמים בענף הרכב, מדובר במחיר חדירה נמוך במיוחד. לשם השוואה, באותו חוזה מוצעת ללקוח יונדאי I20 המתחרה, אשר יקרה מן הקורסה המקבילה ב-1,000 שקל במחיר חודשי של 2,050 שקל. ואולם, עיקר מאמצי ההחדרה לציי הרכב, שרוב המכוניות הנפוצות בהם הן מדגמים משפחתיים, מתמקדים באופל אסטרה.

אופל קורסה אופל קורסה אופל קורסה

על פי החוזים אשר הגיעו לידי "כלכליסט", עלותה החודשית של האסטרה היא 2,350 שקל. לשם המחשה, ממסמכים של שלמה SIXT עולה שעלותה החודשית של טויוטה קורולה סדאן, אשר זולה מן האסטרה ב-2,000 שקל, עומדת על 2,280 שקל. סקודה רומסטר, אשר מתחרה אף היא באסטרה, זולה ממנה ב-5,000 שקל אך עולה מדי חודש 2,435 שקל.

לדברי גורמים בענף הליסינג, עלותה החודשית הממוצעת של מאזדה 3, המכונית הנמכרת ביותר בישראל ובקרב ציי הליסינג הגדולים, עומדת כיום על כ-2,400 שקל מדי חודש. עוד עולה ממסמכי שלמה SIXT שעלותה החודשית של מכונית המנהלים אופל אינסיגניה היא 3,450 שקל. לדברי גורמים בענף הרכב, מצב שבו מכוניות אופל מוצעות ללקוחות במחירים זולים יותר מן המתחרות הקוריאניות והיפאניות עלול להביא למתיחות בין שמלצר ובין ספקיותיו העיקריות, אשר יצמצמו את גובה ההנחות שהן מעניקות לשלמה SIXT ברכישת רכב.

אופל אינסיגניה, אתר  יצרן אופל אינסיגניה | אתר יצרן אופל אינסיגניה, אתר  יצרן

זיכיון השיוק של מכוניות אופל בישראל עבר בתחילת השנה מידיה של היבואנית הקודמת UMI לידיו של שמלצר. עד ינואר האחרון שווקה בישראל רק אופל קורסה, אך עם העברת זיכיון היבוא לידיו של שמלצר הצטרפו אליה האסטרה והאינסיגניה. על פי הערכות בענף הרכב, חודשיה הראשונים של שנת 2011 יהיו קריטיים עבור יבואנית אופל החדשה, אשר תצטרך להוכיח לחברת אופל את עליונותה על היבואנית הקודמת בכל הקשור ליכולת מכירה. לראיה, בשבועות האחרונים כבר צורפו לצי ההשכרה של חברת שלמה SIXT מכוניות מדגמי האינסיגניה והקורסה.

משלמה SIXT נמסר: "פעילות הליסינג וההשכרה של שלמה SIXT מתכוונת להצטייד ברכבי אופל בהיקף של עד כדי 10% מסך רכישות הרכבים בשנת 2011. היקף הביקושים למותג אופל נמצא בעליה מאז השקת המותג מחדש בדצמבר 2010, והדבר משתקף גם בעלייה בביקושים בקרב הצרכנים השונים, ובכלל זה, צרכני הליסינג התפעולי. המחירים הם מחירים ריאלים והנם המחירים שהוצגו עם השקתו המחודשת של המותג בישראל על-פי הקטגוריות השונות".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה