אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט":מנכ"ל תע"א מציע לאוצר: נקנה את תעש בשיתוף רפאל

בלעדי ל"כלכליסט":מנכ"ל תע"א מציע לאוצר: נקנה את תעש בשיתוף רפאל

מנכ"ל התעשייה האווירית שיגר אתמול מכתב לשרי האוצר והביטחון, ובו הציע חלופות לכוונת הממשלה למזג את התעשייה הצבאית לרפאל

02.02.2011, 06:55 | נעמה סיקולר

התעשייה האווירית (תע"א) מסרבת להשלים עם כוונת הממשלה למזג את התעשייה הצבאית (תעש) לרפאל. אתמול (ג') שיגר מנכ"ל תע"א יצחק ניסן מכתב לשרי האוצר והביטחון, ובו ביקש שיבחנו כמה חלופות למיזוג המתוכנן, כך נודע ל"כלכליסט".

במכתב ניסן שב ומוחה על החלטת שני השרים, שהתקבלה לפני כשבועיים, למזג את תעש לרפאל. החלופה הראשונה שהוא מציע היא העברת תעש לבעלות משותפת של תע"א ורפאל. ניסן טוען כי לפי חלופה זו תנוהל החברה על ידי דירקטוריון מקצועי שנציגיו ייבחרו על ידי שתי החברות בשיתוף רשות החברות הממשלתיות.

חלופה נוספת שמציע כהן מתייחסת למעמדה של חטיבת גבעון של תעש. החטיבה מייצרת מנועים לטילים, והמתחרה המשמעותית היחידה שלה בישראל היא רפאל. לטענת ניסן, מיזוג של השתיים ייצור כוח מונופוליסטי בתחום ההנעה הרקטית. בתור לקוחה של מנועים אלו, תע"א חוששת מפגיעה במחירים שתיאלץ לשלם. ניסן מציע להפריד את חטיבת גבעון מהחברה הממוזגת תעש־רפאל ולקבוע כי זו תנוהל על ידי דירקטוריון נפרד, וכך תצומצם הפגיעה בתחרותיות ובתע"א.

חלופה שלישית שהציע ניסן לשרי האוצר והביטחון עוסקת גם היא בתחום מנועי הטילים. לדברי ניסן, אם המדינה לא תיתן מענה לבעיית המונופול הפוטנציאלי בתחום, תבקש תע"א אישור מיוחד להפר את האיסור החל עליה לקנות מנועים רקטיים בחו"ל.

החלופה הרביעית, שעליה נלחם ניסן זה חודשים ארוכים, היא למזג את תעש לתע"א במקום לרפאל.

בשבועיים הקרובים צפויים לקיים השרים שימוע לתע"א, לרפאל ולתעש כדי לאפשר להן להציג את עמדותיהן, בטרם ההחלטה על מיזוג תעש לרפאל תעלה לאישור סופי בממשלה.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
עובד תעש'.
עובד כבר 12שנה בחטיבת גבעון , 12שנה ללא שום העלאה בשכר, רק תחליט כבר באמת מי יקח אותנו ואיך יקח אותנו, האנשים בחטיב 'גבעון רצינים ביותר , ההזמנות בשווי של מיליארד שח' ויותר לשנה הקרובה, כמו כן אופי העבודה -יחודי בארץ ובמקומות רבים בעולם, וביבי ויד ימינו ברק-על מי מנוחות, וכל מילה מיותרת.
י'  |  03.02.11
5.
דודו היקר - יש בתעשייה האווירית המון עובדים מיותרים. המנכ"ל מנסה לפטר כמה שיותר.
לפני שמונה חודשים נעמה סיקורל פרסמה כאן, שמנכ"ל והיו"ר של התעש"א מתכוונים לפטר מאות עובדים קבועים וותיקים - מאחר ויש מחסור גדול של הזמנות חדשות. אז תגיד לי דודו - מי צריך אותך שם? מקסימום עוד שנה אתה בבית. הבנת את זה דודו?
הדסה , אשדוד  |  03.02.11
2.
תחיטו כבר עובדי התע"ש ,כבר לא קיבלו תוספת שכר כבר 10 שנים
בבקשה תחליטו כבר,אתם יודעים שעובדי התע"ש לא קיבלו כבר 10 שנים שום תוספת שכר,כולם פתאום רוצים את תע"ש,סימן שזה כדאי לקנות את תע"ש,רק האדמות שיושבת התע"ש שבות מליוני דולרים,אולי זה הסיבה?. אני חושב שהתע"ש כולל העובדים הם נכס למדינה. כיום אין בישראל עובדים פריריים בישראל כמו עובדי התע"ש. שמוליק בת-ים
שמוליק , בת-ים  |  02.02.11
לכל התגובות