אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השורה התחתונה הרזה לא מפריעה למשקיעים ברדקום

השורה התחתונה הרזה לא מפריעה למשקיעים ברדקום

למרות צמיחה של 61% בהכנסות, ספקית השירותים לניטור תעבורה ברשת רשמה רווח נקי של 570 אלף דולר בלבד ב־2010. המניה עלתה בשנה זו ב־500%

02.02.2011, 08:40 | ניר צליק

ספקית הפתרונות לניטור תעבורה ואיתור תקלות ברשתות תקשורת, רדקום, מציגה צמיחה של 61% בהכנסותיה בשנת 2010 ומעבר לרווח נקי שנתי של 570 אלף דולר לעומת הפסד של 2.9 מיליון דולר ב־2009.

עם זאת, הרווח השנתי למניה (Non-GAAP) הסתכם ב־28 סנט בלבד, ומשקף מכפיל גבוה ביותר של 45 ביחס למחיר המניה בשוק, שעמד אתמול על 12.7 דולר.

מנכ"ל רדקום דוד ריפשטיין הסביר ל"כלכליסט" כי להערכתו, תמחור המניה נובע מהטרנדים בתחום התקשורת: "המשקיעים מבינים שעולם התקשורת משתנה בקצב גבוה. פלטפורמות כמו פייסבוק מספקות כיום לגולשים מעין רשת שלמה, כאשר כל התקשורת היא בתוך האפליקציה - כולל צ'ט, כולל וידיאו. זו מהפכה שקורית גם בסלולר, וחברות שניזונות ממנה נהנות מאמון השוק".

הכנסות רדקום ב־2010 הסתכמו ב־19.2 מיליון דולר, מתוכם 5.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי (עלייה של 29% לעומת הרבעון המקביל ב־2009). ברבעון זה רשמה החברה רווח נקי פעוט של 78 אלף דולר לעומת 102 אלף דולר ברבעון המקביל ב־2009, וקופת המזומנים בסיום השנה הכילה 5.7 מיליון דולר בלבד.

רדקום מציינת כי הקופה הידלדלה עקב תשלום מסים בהיקף של 785 אלף דולר בעקבות מכירה ישירה ללקוח בברזיל, והשקעה בפעילויות מכירה ומחקר ופיתוח. בנוסף, חלו עיכובים במסירת מערכות ללקוחות.

החברה העבירה את המיקוד העסקי שלה מארצות הברית אל השווקים המתעוררים, ומוכרת ציוד ישירות לחברות הסלולר במקום לחברות ציוד תקשורת כמו סיסקו שהיו לקוחותיה העיקריות בעבר.

ברבעון הרביעי של 2010 נבעו כ־32% מהכנסות רדקום ממכירות באמריקה הלטינית, 25% ממכירות לאירופה, 16% מצפון אמריקה, 19% מאסיה הפסיפית ו־8% משאר העולם. ריפשטיין אמר כי "2011 תהיה טובה יותר עבור רדקום מהשנה החולפת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות