אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפליקציות חד-פעמיות: עד כמה אנחנו משתמשים ביישומים שהורדנו? צילום מסך: apple.com

אפליקציות חד-פעמיות: עד כמה אנחנו משתמשים ביישומים שהורדנו?

לטענת חברת Localyitcs, ב-26% מהמקרים בשנת 2010 השתמשו הלקוחות באפליקציה שהורידו פעם אחת בלבד

02.02.2011, 11:47 | יוסי גורביץ

כמו שכולנו יודעים, לא חסרות אפליקציות בשוק הסמארטפונים: יש כ-400 אלף מהן באפסטור של אפל, וכ-200 אלף מהן באנדרואיד מרקט של גוגל. אבל האם מורידי האפליקציות גם משתמשים בהן?

לפי מחקר חדש של חברת Localytics, העובדה שהלקוחות מורידים אפליקציה לא מעידה בהכרח שהם גם ישתמשו בה. ב-26% מההורדות בשנת 2010, נעשה שימוש באפליקציה רק פעם אחת – סביר להניח שמיד לאחר ההורדה. ברבעון האחרון של השנה שעברה השיעור טיפס ל-28%.

המשמעות, להערכת החברה, היא שמשתמשים רבים מתלהבים מהמראה של האפליקציה שהורידו, אבל לאחר שהשתמשו בה לא מצאו בה עוד טעם. החברה אינה מפרטת על איזה מאגר נתונים היא מתבססת, אך נראה שמדובר גם באפליקציות חינמיות - שהמשתמשים מורידים על מנת לבדוק האם הן מתאימות להם, ומוחקים אותן אם לא.

לטענת Localytics, המפתחים צריכים לעקוב לא רק אחר מספר ההורדות של האפליקציה, שהוא מדד מקובל מאוד, אלא גם לבדוק האם היישום מספק ללקוחות ערך מוסף גם לאחר הרכישה.

בנוסף ציינה החברה שהתחרות בשוק האפליקציות הופכת לקשה יותר ויותר: אף שמספר האמריקאים המחזיקים בסמארטפונים עלה מ-42.7 מיליון בנובמבר 2009 ל-61.5 מיליון בנובמבר 2010, מספר היישומים גדל הרבה יותר, ויצרני אפליקציות מתקשים להתבלט.

במחקר שנערך בשנת 2009 נמצא כי שיעור השימוש הממוצע באפליקציה נתונה, שלושה חודשים לאחר הורדתה, שואף לאפס. עוד התברר כי רק 30% מהרוכשים טורחים להשתמש ביישום נתון יום לאחר רכישתו.

תגיות