אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
2010: עלייה של 8.2% בתנועת הנוסעים בעולם צילום: shutterstock

2010: עלייה של 8.2% בתנועת הנוסעים בעולם

כך על פי נתוני ארגון התובלה האווירית הבינלאומי ובהשוואה ל-2009. באירופה חלה העלייה הקטנה ביותר - 5.1%, ובמזרח התיכון חלה העלייה הגדולה ביותר - 17.8%

02.02.2011, 14:07 | יסמין גיל

עלייה של 8.2% בתנועת הנוסעים הבינלאומית בטיסות סדירות ב-2010, בהשוואה ל-2009, כך על פי נתונים שפרסם היום (ד') ארגון התובלה האווירית הבינלאומי (IATA). בתנועת המטען מדובר בעלייה של 20.6% בין התקופות המדוברות. שיעורי התפוסה בשנה החולפת עמדו על 78.4%, שיפור של 2.7% לעומת 2009.

"העולם נוסע שוב", מסר מנכ"ל יאט"א, ג'יובאני ביסינאני, "לאחר הירידה הגדולה בהיסטוריה מבחינת הביקושים בתעופה ב-2009, אנשים התחילו לטייל ולחזור לעשות עסקים ב-2010. חברות התעופה סיימו את השנה בצורה טובה, אולם עם שולי רווח פתטיים של 2.7%. האתגר הוא להפוך את הביקושים גם לרווח יציב".

בחלוקה לאזורים עולה כי תנועת הנוסעים באפריקה ב-2010 גדלה ב12.9%, בהשוואה לשנה שלפני; באסיה-פסיפיק התנועה גדלה ב- 9%, כאשר על פי הודעת הארגון, הכלכלות של סין ושל הודו ממשיכות להוביל את התאוששות האזור; באירופה חלה עלייה של 5.1% בתנועת הנוסעים, הנמוכה ביותר מבין אזורי העולם. זאת, בין היתר בשל אי דאות כלכלית ומשברי חובות של כמה מדינות, שפגעו בשיפור, לצד מזג אוויר חמור בעיקר בדצמבר. גם האפר הוולקני פגע לתקופה קצרה בפעילות הטיסות ביבשת; באמריקה הלטינית תנועת הנוסעים גדלה ב-8.2%; בצפון אמריקה, חלה עלייה של 7.4%; במזרח התיכון נרשמה העלייה הגדולה ביותר מבין אזורי העולם ב-2010 - 17.8% לעומת השנה שלפני. זאת, בין היתר בשל אספקת מטוסים לחברות תעופה מהמפרץ.

לגבי מחירי הדלק, בארגון מעריכים כי ב-2011 תעשיית התעופה העולמית צפויה להרוויח 9.1 מיליארד דולר, ירידה של 40% לעומת 2010. ההערכה מתבססת על עלות של 84 דולר לחבית נפט. דלק מהווה 27% מהוצאות התפעול של חברות התעופה, וכל עלייה במחירי הדלק "עלולה להרוס את החגיגה", אמר ביסינאני. "במצב של אי ודאות במזרח התיכון, מחירי הנפט נעים מעל מאה דולר לחבית. על כל עלייה של דולר במחיר הממוצע של חבית נפט, חברות התעופה בעולם ישלמו עוד 1.6 מיליארד דולר בהוצאות", הוסיף.

תגיות