אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהיום: תקן זיהום למכוניות עובדי המדינה צילום: צביקה טישלר

מהיום: תקן זיהום למכוניות עובדי המדינה

זאת במסגרת החלטת הממשלה בנושא זיהום אוויר מכלי רכב מאוקטובר 2007 והחלטת ממשלה ירוקה מדצמבר 2009, שבהן הוטל על משרד האוצר לכלול תנאים בנושא זיהום אוויר במכרזי הרכש

02.02.2011, 15:12 | תומר הדר

עובדי המדינה יסעו מהיום (ד') בירוק: המשרד להגנת הסביבה ומנהל הרכש הממשלתי גיבשו את התנאים הנדרשים להטמעת סף הפליטה המותרת מכלי רכב במכרזי רכש של המדינה. יישום ההחלטה ייכנס לתוקף במכרזים הקרובים שיפרסם מנהל הרכש.

עדכון הטמעת דרישות הפליטה החדשות נעשה במסגרת החלטת הממשלה בנושא זיהום אוויר מכלי רכב מאוקטובר 2007 והחלטת ממשלה ירוקה מדצמבר 2009, שבהן הוטל על משרד האוצר לכלול תנאים בנושא זיהום אוויר במכרזי הרכש שאותם הוא מפרסם. יצוין, כי בנוסף לתנאי הסף להשתתפות במכרזים, דרגת זיהום האוויר תקבע 10% מהניקוד הסופי הכולל בכל המכרזים.

משמעות ההחלטה היא שכל המכוניות שהמדינה תצטרך לרכוש מהיום יחולקו לקטגוריות, שבהן יקבע ציון ירוק מירבי לכל רכב שישתתף במכרז. פירוש הדבר הוא שרכבים שמזהמים מעל הדרגה הנדרשת בתנאי המכרז לא יוכלו להשתתף בו.

במכוניות בעלות מנועי 1.4 ליטרים נקבע ציון ירוק מירבי בדרגה 6. מדובר בדרגת זיהום שנחשבת לנדירה בקטגוריה, מכיוון שרוב הרכבים המצוידים במנועים בנפח 1.4 ליטרים, כגון מאזדה 2 ויונדאי I20, כבר זכו מזמן לציון ירוק הממקם אותם בדרגת הזיהום הרביעית. עבור מכוניות משפחתיות בעלות מנועי 1.6 ליטרים נקבע רף עליון של קבוצת זיהום 9. גם כאן, יש לציין, רוב הרכבים, כגון קיה פורטה (דרגה 5) עומדים בדרישות בקלות. מכוניות בעלות מנועי 1.8 ליטרים המשתתפות במכרזים הוגבלו לדרגת הזיהום ה-11.

תגיות