אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חנות איקאה בנתניה נשרפה כליל; הערכה: שיקום הסניף יימשך עד שנה צילום: עמית שעל

חנות איקאה בנתניה נשרפה כליל; הערכה: שיקום הסניף יימשך עד שנה

השריפה החלה הבוקר ככל הנראה על הגג המצופה זפת והתפשטה למבנה כולו. הנזק נאמד במיליוני שקלים. המבטחות - הפניקס וכלל ביטוח

05.02.2011, 19:08 | גיל קליאן

חנות איקאה בנתניה נשרפה כליל. השריפה פרצה הבוקר על גג המבנה במקום שבו פועלים המנועים שמפעילים את המערכות הטכניות. גלאי האש פעלו ושני עובדי חדר הבקרה הזעיקו את מכבי האש ואת המשטרה.

משירותי הכיבוי בנתניה נמסר כי לא ידוע כעת מה הגורם לדליקה, והנושא נמצא בבדיקה. כעת, מה שנשאר מהסניף הנתנייתי ייהרס, ובמקומו ייבנה סניף חדש. "הסניף כמו שהוא נראה עכשיו – נראה כמו טוטאל לוס", אמר ל"כלכליסט" יו"ר איקאה ישראל, רון הדסי.

מתוך כך מעריכים ברשת כי תיקון הנזקים שנגרמו לסניף בעקבות השריפה ייארך זמן ארוך של בין חצי שנה לשנה. במקרה כזה הנזק לרשת, בשקלול אובדן המכירות, מגיע למאות מיליוני שקלים.

סניף איקאה עולה בלהבות, היום, צילום: עמית שעל סניף איקאה עולה בלהבות, היום | צילום: עמית שעל סניף איקאה עולה בלהבות, היום, צילום: עמית שעל

חברות הביטוח שייפגעו מהשריפה הן הפניקס וכלל ביטוח. הפניקס מבטחת את מבנה הסניף בנתניה עבור בעלי המקום - ישראלום ובריטיש ישראל - ואילו כלל ביטוח מבטחת את תכולת הסניף עבור חברת איקאה ישראל. לא ברור כעת מה היקף הכיסוי של הפוליסות - ואם הן אכן יכסו את הנזקים הכבדים שנגרמו בעקבות השריפה. לדברי הדסי, "יש לנו פוליסות ביטוח מסודרות, גם לנושאים של מלאי וגם לאובדן רווח ועוד, וכשנגיע לרגע של הביטוח נתמודד גם עם זה".

כמו כן אמר הדסי כי עד לבנייתו מחדש ופתיחתו של הסניף בנתניה לא מתוכנן פתרון בינים כלשהו, והרשת תפעל תחת הסניף בראשון לציון בלבד. לדבריו, "אנחנו כרגע נתמקד במתן שירות לכל הארץ באמצעות סניף ראשון לציון. אנחנו עושים עכשיו את כל ההיערכויות הנדרשות לכך".

מנכ"ל איקאה, שלומי גבאי, ציין כשנשאל האם היו איומים על החברה מצד גורמים אלה ואחרים כי "מעולם לא היו עלינו איומים". גבאי ציין גם כי המבנה עמד בכל תנאי הבטיחות ועבר לאחרונה ביקורת בנושא. לדבריו, "אין לנו כרגע שום השערה והערכה לנסיבות שגרמו לדליקה ולשמחתנו אין נפגעים בנפש. אנחנו בודקים את הדברים יחד עם הרשויות. כעת אנו עוסקים בטיפול בעובדים לקראת מחר - ללמוד את הנזק שנגרם ונערכים לקראת הבאות".

הדסי ציין כי "מדובר על מתקן פעיל ומאובטח זה 10 שנים. איקאה זה ארגון חזק - רשת איקאה תמשיך לשגשג ולהיות רשת מובילה בישראל. נתקן את הנזק במהירות האפשרית".

באיקאה ישראל מבהירים כי קונים שרכשו סחורה באיקאה נתניה וממתינים למשלוח יקבלו את המשלוחים מסניף ראשון לציון שיפעל כרגיל וכל המוצרים יסופקו השבוע. מוקד שירות הלקוחות יפעל בחנות ראשון לציון ויענה על כל שאלות הלקוחות.  

החנות הראשונה בישראל

חנות איקאה בנתניה היתה החנות הראשונה של הרשת בישראל והחלה לפעול בשנת 2001. החנות מתפרסת על שטח של כ-23 אלף מ"ר, והיתה שטח המכירה והתצוגה היחיד של איקאה בישראל עד מרץ 2010 – אז פתחה הרשת סניף ענק נוסף בראשון לציון. הסניף בראשון לציון תופס שטח של 34 אלף מ"ר, וכולל גם שטחי מחסנים המשמשים את החנות בנתניה.

בשנת 2009 רשמה חנות איקאה בנתניה מכירות של כ-496 מיליון שקל. היתה זו שנת השיא לסניף – אשר שירת כמות לקוחות שחרגה מהכמות אותה תוכנן לשרת. כך למשל ב-2009 הגיעו לחנות הנתניתית 2.4 מיליון מבקרים. הסניף בראשון לציון הוקם על מנת לפתור בין השאר את בעיית העומס בנתניה, כאשר פתיחתו הביאה לירידה בנפח העסקים בחנות בנתניה. את שנת 2010 סיים הסניף בנתניה עם מכירות של 319 מיליון שקל בלבד – ירידה של כ-35.7% לעומת השנה הקודמת.

למעט ירידה זו שנבעה מפתיחת החנות בראשון לציון – הסניף בנתניה רשם עליות רציפות במכירות מאז הוקם. ב-2001 רשם הסניף מכירות של 211 מיליון שקל, בשנת 2002 רשם מכירות של 308 מיליון שקל, בשנת 2003 רשם מכירות של 325 מיליון שקל, בשנת 2004 רשם מכירות של 350 מיליון שקל, בשנת 2005 רשם מכירות של 400 מיליון שקל, בשנת 2006 רשם מכירות של 427 מיליון שקל, בשנת 2006 רשם מכירות של 427 מיליון שקל, בשנת 2007 רשם מכירות של 470 מיליון שקל ובשנת 2008 ירדו מעט המכירות ועמדו על 463 מיליון שקל.

איקאה היא חברה פרטית ובוחרת שלא לדווח על רווחיותה לציבור, אלא רק על שורת המכירות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
קנו באיקאה ראשל"צ
איקאה היא רשת נהדרת כיף להסתובב בה. אין מה להשוות לרשת הום סנטר הפלצנית וחסרת איכות מוצרים ואיכות שירות . הום סנטר בנתניה והסיבבה כניראה שמחים אני קורא לצרכנים לתמוך בחנות בראשון לציון .איקאה מקפידה להראות ולבצע כי הצרכן הוא המלך ןלא הרשת ניגוד להום סנטר וחרותיה.
חן , מרכז  |  06.02.11
6.
שיווק הגון ביותר!
ביום שישי האחרון בקרתי לראשונה באיזושהי חנות של 'איקאה' זו שעל הדרך לפלמחים. כעבור שלוש שעות שיטוט, הלכתי לדרכי . רק כעבור שעות "נפל אצלי האסימון" וקלטתי שבכל אותו הזמן, לא הוטרדתי ע"י אף לא אחד מהמוכרנים, איש מהם לא הציע לי את עזרתו המדומה שהיא בעצם "הפעלת לחץ" להשבית את התודעה שלי ולאלץ אותי לצאת מהחנות עמוס במוצרים שבגין קנייתם אשנא את עצמי ואת החנות לימים רבים. יחד עם זה, בכל פעם שבקשתי ללמוד על מוצר כזה או אחר, אך נשאתי את עיני ומיד נעניתי וזכיתי לשמוע אך ורק תשובות לשאלות אותן שאלתי!!! שנים אני ממשט בחנויות ובמרכולים, משוכנע ובטוח שירמו אותי בהם מה שקורה לעיתים תכופות. שיטת השיווק המבלבלת הזו לא קיימת באיקאה. המוכרנים השיבו רוח נעימה ומפוייסת עלי ואין לי ספק שעל רוב הלקוחות האחרים. עכשיו כשאני שומע את הנהלת המוסד מבטיחה שעובדי החנות בנתניה לא ינזקו, אני מאמין להם בפעם הראשונה מאז הפך השיווק לסוג של דת.
מייק פלג  |  05.02.11
לכל התגובות