אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תעריפי הסלולר: עלייה של 4.5% ב-2010 צילום: shutterstock

תעריפי הסלולר: עלייה של 4.5% ב-2010

לא התחייבתם לחבילה? תעריפי הסלולר שלכם ימשיכו לעלות

07.02.2011, 07:24 | גילעד נס

על חברות התקשורת נאסר להעלות תעריפים ללקוחות בהתחייבות. עם זאת, מכיוון שחבילת תקשורת סלולרית מכילה גם שיחות, הודעות טקסט ותמונה, גלישה בטלפון ובמודם, שירותי ניווט ותוכן - לקוחות שלא התחייבו מראש לחבילה הכוללת את כל הרכיבים הללו, גילו כי מחיריהם של כמה מהם עלו גם עבורם.

גם המחירים ללקוחות העסקיים המצויים בהתחייבות החלו להתייקר. החברות גם אינן חייבות לייקר את המוצר כדי להביא להגדלת הוצאת הצרכן - הן פשוט יכולות לבטל מוצרים קיימים בדרגות הביניים, כדוגמת חבילות האינטרנט בנפחים קטנים, ואז הלקוח נאלץ לבחור בחבילות גדולות יותר ויקרות יותר, שלא בהכרח ינצל.

החברות מציעות לכאורה מספר דקות רב יותר תמורת מחירים קבועים, אך כדי להגיע למחיר אטרקטיבי לדקה חייב הלקוח לנצל כמעט את כל מכסת הדקות שהוקצבה לו.

לקוחות שינצלו את היכולת להתנתק תוך תשלום קנס מופחת מחברת הסלולר שלהם, במטרה להתחבר לחבילה ללא התחייבות בחברה אחרת, חושפים עצמם להתייקרות תעריפים עתידית בחברה החדשה.

בתחום ספקיות האינטרנט חלה בשנה האחרונה תזוזה משמעותית יותר, כאשר שלוש חברות - 018 אקספון, טריפל סי ו־FAST - החלו להציע חיבורים ללא התחייבות במחירים שווים ואף נמוכים מאלו שמציעות שלוש ספקיות האינטרנט הגדולות נטוויז'ן, בזק בינלאומי וסמייל. עם זאת, כיוון שחיבור לאינטרנט נייח מצריך גם פנייה לספק תשתית (בזק או HOT), מחזיק הצרכן בדרך כלל בהתחייבות מול גופים אלו למשך שנה.

תגיות