אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמן ימני, מחיר יומרני: פולקווסגן פאסאט החדשה מגיעה לישראל בגרסה מחודשת

סמן ימני, מחיר יומרני: פולקווסגן פאסאט החדשה מגיעה לישראל בגרסה מחודשת

הפאסאט החדשה נראית מבחוץ כמכונית כמעט חדשה, אף שאינה שונה משמעותית מהגרסה הקודמת. האיום על הצלחתה מגיע משוק מכוניות המנהלים התוסס, המציע מתחרות זולות יותר

07.02.2011, 09:37 | תומר הדר

כמעט בלי ששמנו לב, שוק מכוניות המנהלים בישראל מתחמם בימים אלה. אחת הסיבות העיקריות לכך היא הטבה בשווי השימוש במה שהיה עד לתחילת השנה רכבי הקבוצה החמישית - מכוניות שמחירן הוא בין 175 אלף שקל ל־200 אלף שקל.

עד 2010 היה שווי השימוש של מכוניות אלה 5,820 שקל בחודש, אך ב־2011 שונתה שיטת החישוב של שווי השימוש (ל־2.48% משווי הרכב), ועלותן החודשית צנחה בכ־1,000 עד 1,500 שקל, והיא עומדת כעת על בין 4,340 שקל ל־4,960 שקל.

סיבה נוספת לפריחה המסתמנת של שוק מכוניות המנהלים היא שדרוגן של מכוניות רבות מהקטגוריה, והגעתן לישראל של מכוניות שעד כה לא נסעו בכבישי הארץ. שדרוג דגם מתרחש כאשר "השעון הביולוגי" שלו מתקדם, וסימני עייפות מצד הציבור מבשרים שמחזור החיים שלו עומד להסתיים. כאשר זה קורה עובר הדגם ניתוח "הרמת עפעפיים" שיאפשר לו להימכר כמה שנים נוספות.

השנה הצטברה מאסה משמעותית של מכוניות מנהלים מחודשות, המגיעות לישראל כשהן חמושות באמצעי השכנוע החדש של תעשיית הרכב העולמית: מגדש טורבו. מדובר בין השאר בפורד מונדאו אקובוסט, בסיטרואן C5, באופל אינסיגניה, שמגיעה לישראל לראשונה, ובפולקסווגן פאסאט המחודשת, הנכנסת גם היא אל הזירה התוססת מתמיד של מכוניות המנהלים.

פנסי חזית מהטוראג

פולקסווגן פאסאט החלה את חייה כמכונית משפחתית, אחות גדולה לגולף. עם השנים התרחקה הפאסאט מהייעוד המשפחתי, ונכנסה יותר ויותר אל תוך טריטוריית רכבי המנהלים. הדור החדש של הדגם ממשיך את המגמה, עם איכות גימור ללא דופי, המהווה סמן ימני בתחום זה בקטגוריה. אין כאן לוח מחוונים מדבר או מחזיקי כוסות מזנקים, רק חומרים מוקפדים, סטריאו מצוין, תנוחת ישיבה טובה מאוד - גם לנוסעים מאחור - ושקט, הרבה שקט. לא רעש מנוע, לא רעשי רוח.

פולקסווגן פאסאט מבפנים. איכות גימור ללא דופי פולקסווגן פאסאט מבפנים. איכות גימור ללא דופי פולקסווגן פאסאט מבפנים. איכות גימור ללא דופי

אבל האמת היא שלא מדובר באמת בפאסאט חדשה. יהיה נכון יותר לומר שהפאסאט עברה מתיחת פנים שנועדה לסנכרן אותה עם מתחרותיה, למרות שבכל הקשור לממדים היא אינה מביאה בשורות מרעישות. הפאסאט החדשה ארוכה בכחצי סנטימטר ונמוכה ב־3 מילימטר מגרסתה הקודמת הקודם. ועם זאת, העיצוב החיצוני יוצר את הרושם שמדובר במכונית חדשה. בפולקסווגן השתילו בחזית הפאסאט שני פנסים שלקוחים מהטוארג החדש, והוסיפו גם שתי יחידות תאורה חדשות.

בפנים הרכב, כמתבקש בימים אלה, מותקנים כל הגאדג'טים הנדרשים בקטגוריה: מערכת המסוגלת להחנות את המכונית ללא מגע יד אדם, בלם יד חשמלי, מערכת מולטימדיה מרשימה ואפילו מערכת שמסוגלת לחוש מתי הנהג עייף ולבקש ממנו בנימוס לעצור בצד הדרך ולשתות כוס קפה.

פאסאט החדשה פאסאט החדשה פאסאט החדשה

הדרך לאילת ארוכה ומעייפת, במיוחד אם היא עוברת דרך הכבישים השבורים והמפותלים של ים המלח, אך הפאסאט מסייעת לעבור אותה מעט יותר בקלות. המנוע, בנפח 1.8 ליטר, מפיק 160 כוחות סוס, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים. התיבה מצוינת, אך לא מחפה על ההרגשה שלפאסאט חסר עוד קצת כוח כדי להתמודד טוב יותר עם העליות של כביש ערד־סדום.

שיוט שקט ומהיר

נסיעה לאילת דרך כבישים שבורים היא תמיד מבחן טוב למכונית מנהלים. מכונית נוחה אך נטולת מנוע ראוי תכעיס את הנהג בעקיפות; מכונית ביצועיסטית בעלת תא נוסעים גרוע תביא אותו במהירות, אך עם גב כואב; ומכונית עם תא נוסעים משובח ובידוד רעשים לקוי תגרום לו לכאבי ראש.

לחצו לצפייה
גלריית כלכליסט: המתחרות (3 תמונות)

אנחנו בקצהו הדרומי של ים המלח. עוד רגע יתחיל הטקס הקבוע - סיבוב ארוך ימינה ליד מערת הקמח, שמאלה חזק ליד המפעל, זהירות מהמשאיות, השתאות מהיעלמותו של הים ויישור ההגה לכיוון אילת. עוד שעתיים נסיעה. מי שיחפש כאן גנים של גולף GTI טורפת סיבובים עלול להתאכזב: הפאסאט החדשה לא אוהבת לשחק. לא נורא, גם הלקוחות לא משתגעים על דברים כאלה. על הסיבובים של עובדה נעדיף לוותר, כדי לתת לפאסאט לעשות את מה שהיא הכי טובה בו: לשייט. בשקט, במהירות, בנוח.

הפאסאט מגיעה לאילת והנהג מעט עייף. המכונית לא הציעה אפילו כוס קפה. זה אני או היא? כנראה ששנינו. הפנקס הכחלחל נשלף, זמן למסקנות. ראשית, נזכיר שוב שלטוב ולרע, פולקסווגן פאסאט אינה מכונית חדשה אלא מכונית מחודשת. הפאסאט המחודשת שומרת על כל מה שהיה בה בגרסה הקודמת: היא שקטה מאוד, נוחה מאוד, מהירה כמו שמצופה ממנה, ומצוידת בתא נוסעים מצוין. ביחד מדובר בחבילה מצוינת.

בשורת החובה נמצא התמחור של פולקסווגן, הגבוה מסורתית מזה של מתחרותיה. והמתחרות אינן טומנות את ידיהן בצלחת. בפורד ובאופל מוצגים בימים אלה דגמים חדשים של מכוניות מנהלים, שבנוסף לאביזרים המתבקשים בקטגוריה מצוידים במנועי טורבו שחוצים את רף 200 כוחות הסוס מבלי להניד עפעף. ההתרחשות הרבה בקטגוריית רכבי המנהלים מציבה את הפאסאט מול אופוזיציה קשוחה למדי, שאמנם אינה מציעה עדיין את אותה איכות גימור, אך מדביקה את הפער בצעדי ענק.

תגיות