אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התקשורת: ספקיות האינטרנט ידרשו להצהיר על מהירות מינימלית צילום: אלעד גרשגורן

משרד התקשורת: ספקיות האינטרנט ידרשו להצהיר על מהירות מינימלית

ההצעה נועדה לאפשר ללקוחות להשוות בין החברות גם בהיבט זה. גורמים בענף: "ההוראה לא ניתנת ליישום כלכלי וטכנולוגי, במשרד התקשורת ממשיכים להמציא רגולציה"

08.02.2011, 14:36 | גילעד נס

ספקיות האינטרנט ידרשו לפרסם את המהירות המינימלית שהן מספקות ללקוחותיהן, ולא רק את המהירות המקסימלית - כך מתכנן משרד התקשורת לקבוע. המשרד פרסם היום (ג') שימוע שהופנה לחברות המספקות תשתית לגישה לאינטרנט, כלומר בזק ו-HOT בתשתית האינטרנט הקווי, וחברות הסלולר בתשתית הסלולר הניידת, כמו גם לחברות המספקות את שירות הקישוריות לאינטרנט (ISP) כדוגמת נטויז'ן, בזק בינלאומי, סמייל, אקספון וטריפל סי. החברות התבקשו להעביר את עמדותיהן בנושא למשרד בתוך מספר שבועות, ולאחר מכן יוחלט האם להשית את ההוראה עליהן באופן רשמי.

לטענת שר התקשורת, משה כחלון, פרסום הרף המינימלי שאליו מתחייבות ספקיות התשתית והאינטרנט יגביר את השקיפות בענף ויאפשר ללקוחות להשוות בין הספקים השונים ברכיב זה. כיום מפרסמות החברות רק את המהירות המקסימלית שהן מציעות, ומצהירות כי מדובר על מהירות הניתנת בתנאים אופטימליים. כנגזר מכך, לקוחות רבים זועמים על כך שהמהירות הנרשמת אצלם בפועל נמוכה מזו שהם משלמים עבורה, ומאשימים את ספקיות האינטרנט והתשתית בפרסומים מטעים.

עם זאת, מהירות הגלישה באינטרנט מושפעת מגורמים רבים שאינם בשליטת ספקיות התשתית והקישוריות, כדוגמת מיקומו של השרת אליו גולש הלקוח, רוחב הפס הפנוי של אותו שרת וכדומה. גורמים בענף טענו בחודשים האחרונים, מאז נודע על כוונתו של משרד התקשורת לפרסם את השימוע, כי לא ניתן לבסס פיקוח על מהירות האינטרנט בישראל כל עוד זו מושפעת מגורמים המצויים מחוץ למדינה וגורמים המצויים מחוץ לשליטתם של ספקי התקשורת, כדוגמת ספקי תוכן ושירותים שונים.

"במשרד התקשורת ממשיכים לנסות להמציא רגולציה שלא קיימת בעולם, ולדרוש מהחברות דברים שאינם ניתנים ליישום מבחינה כלכלית וטכנולוגית", אמר לאחרונה בכיר באחת החברות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
מספר 1 צודק, הספקיות מוכרות אוויר בשקל
אין להם מספיק רוחב פס לכל הלקוחות, ועדיין הן ממשיכות למכור חבילות של 50 ואף 100 מגה ללקוח ביתי . אם תבדקו את החיבור שלכם תגלו שבמרבית שעות היום , אינכם מצליחים לגלוש במהירות עליה אתם משלמים. משרד התקשורת צריך לחייב את הספקים למכור חבילות לפי היכולת שלהם לספק את השירות. אם אין להם מספיק קווים לחו"ל, עליהם להפסיק לשווק חבילות עד אשר ישקיעו בתשתית.
עמוס  |  08.02.11
4.
קצת קשה יהיה להגדיר מהי מהירות מינימלית
אמנם יהיה קשה להגדיר מהי מהירות מינימלית, כאשר כל מנהל כל אתר ברשת רשאי לקבוע את מהירות הגישה של כל לקוח אליו, אבל אם יתפרסמו נתונים בדבר רוחב הפס שעומד לרשות החברה וכמות המנויים שלה בכל מהירות נצליח לקבל מדד טוב יותר של סיכויי קבלת מהירות אופטימלית באותו הספק. אני חושב שהמגיבים הראשונים היו בכיוון הנכון, אבל יהיה צורך לשקלל את זה עם מספר נתונים נוספים. אני בטוח שכבוד השר יצליח למצוא אנשי מקצוע מובילים בתחומם שיעזרו בקביעת המדד, ואני מניח שישנם מהלכים בכיוון דומה גם בקרב מדינות אחרות בעולם (האיחוד האירופי למשל).
תומר כהן  |  08.02.11
3.
נכון, אף אחד לא יכול להתחייב על מינימום מהירות גלישה,
אבל כן אפשר לדרוש מהם להתחייב על מינימום מהירות גלישה 90%. מה זה אומר? יתכן שיהיו עומסים רגעיים שבהם המהירות תרד ואפילו יתכנו ניתוקים של כמה דקות מהרשת מדי פעם - אבל אפשר לדרוש שספקיות יתחייבו שבמשך 90% מהזמן, לקוח עם חבילה של 2.5 מגה יקבל 2מגה לפחות, או כל מספר אחר שיגדירו - כל עוד הם מתחייבים אליו והלקוחות מודעים אליו לפני שהם חותמים. חבילת 2.5מגה - 90% מהזמן מעל 2מגה. מה רע?
הייטקיסט , הרצליה קיפוח  |  08.02.11
לכל התגובות