אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירות מקדונלד'ס בעולם עלו ב-5.3% בינואר צילום: בלומברג

מכירות מקדונלד'ס בעולם עלו ב-5.3% בינואר

בארה"ב הייתה עלייה של 3.1% בלבד במכירות עקב מזג האוויר הקיצוני של סוף החודש שפגע בתעשיית המסעדות

08.02.2011, 18:38 | סוכנויות הידיעות
מכירות מקדונלד'ס עלו בינואר ב-5.3% אך העלייה בארה"ב הייתה של 3.1% בלבד, פחות מבשאר העולם. סופות השלגים ומזג האוויר הקיצוני בארה"ב בסוף החודש הכבידו על תעשיית המסעדות.

"בעוד חברות אמריקאיות לא עמדו בתחזיות, הצמיחה באופן כללי הייתה טובה בינואר", אמר ג'ון גלאס, אנליסט מסעדות ממורגן סנלי לסוכנויות הידיעות.

רשת Oak Brook אשר זכתה בנתח שוק ארוחות הבוקר עם דייסות שיבולת השועל שהיא מציעה מתחרה אף ברשת בתי הקפה של מקדונלד'ס אשר החריפו את המאבק על שוק ארוחות הבוקר. החשיפה הבינלאומית של רשת מקדונל'ס, המהווה יותר מ-55% מכלל העסקים של החברה, גברה על הקשיים במכירות בארה"ב.

באירופה עלו המכירות ב-7% כשהמדינות המובילות היו גרמניה, בריטניה, צרפת ורוסיה. זה צריך "להגביר את הביטחון שצעדי הצנע שנקטו מדינות אירופאיות רבות לא ישפיעו על מכירות מקדונלד'ס כפי שרבים חששו", אמר גלאס.

באסיה, המזרח התיכון ואפריקה עלו המכירות ב-5.2% בעקבות צמיחה ביפן וסין. בחודש שעבר צפתה מקדונלד'ס עלייה של 4%-5% במכירות בחודש ינואר. העלייה במכירות היא שיפור לעומת השנה שעברה כאשר מקדונלד'ס דיווחה על עלייה של 2.6% במכירות בעולם וירידה של 0.7% במכירות בארה"ב.

תגיות