אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השירות הבנקאי נכנס לכיס

השירות הבנקאי נכנס לכיס

השבוע הצטרף בנק הפועלים לעולם הבנקאות הווירטואלית כדי לאפשר ללקוחות לנהל את חשבון הבנק באמצעות הנייד. "כלכליסט" בדק מה מציעים הבנקים השונים בתחום ומהם היתרונות היחסיים של כל אחד

09.02.2011, 12:00 | רימונה פרקש ברוך

פועלים Connect

 

מתי הושקה התוכנית: השבוע. כיום התוכנית נמצאת בפיילוט וצפויה להתחיל לפעול באופן מלא החל ממרץ.

למי זה מיועד: ללקוחות הבנק בעלי הכנסה של 5,000 שקל ומעלה. בשירות ניתן יהיה להשתמש במקום או נוסף על המערכת האינטרנטית הקיימת היום. הלקוח אינו צריך לבחור בין בנקאות ישירה ללא ישירה, אלא מקבל חבילה אחת - גם שירות ישיר מבנקאי וגם שירות עם הבנקאי שלו בסניף הפיזי שאליו הוא שייך.

הפורמט הטכנולוגי: מגוון אפשרויות חיבור באמצעות האינטרנט, כולל אינטרנט סלולרי וחיבור לרכישות מקוונות; ממשק מתקדם המציג את כל הנתונים החשובים בחשבון הלקוח במסך מרכזי אחד ובעיצוב המותאם למסכים הניידים החדשים; אפליקציות לניהול חשבון במכשירים מתקדמים (מערכות הפעלה של אייפון, אנדרואיד ובלקברי) עם כפתור Call Me המתקשר מיידית לבנקאי בצוות. הממשק כולל התראות בזמן אמת, אפשרות לקבלת הודעות, קבלת תזכורות לביצוע פעולות ואפשרויות לשיחות טלפוניות או לפגישות בסניף עם יועצים מומחים.

פועלים Connect, צילום: אלירן אביטל פועלים Connect | צילום: אלירן אביטל פועלים Connect, צילום: אלירן אביטל

זמינות: בנקאי אישי יהיה זמין בכל יום בשעות 8:00–18:30, וכן בימי שישי וערבי חג בשעות 8:00–14:00. שאר השירותים הטכנולוגיים יהיו זמינים 24 שעות ביממה.

בנקאי אישי אונליין: נוסף על בנקאי בסניף הפיזי, יוכל כל לקוח שמחובר לשירות החדש להיות בקשר עם בנקאי אישי שיהיה זמין להשיב לו על בקשות או על שאלות באופן מיידי. הבנקאי האישי יהיה תמיד מגובה בשני בנקאים אישיים נוספים, כך שללקוח תמיד יהיה עם מי לדבר. התקשורת של הלקוח עם הבנקאי האישי תתבצע באמצעות התכתבות אונליין או בצ'אט, בשליחת ובקבלת הודעות, בטלפון או בדואר אלקטרוני.

ערך מוסף צרכני: לרשות הלקוח יעמדו שני כלים צרכניים מרכזיים: מערכת שתתריע בפניו על מצבים חריגים או חשובים הקשורים להתנהלות הפיננסית שלו, כמו התראה על כך שהלקוח מתקרב לניצול מלא של מסגרת האשראי שלו. כמו כן יקבל הלקוח המלצה מהבנקאי שלו כחלק מהשירות במסגרת הרצון ליצור בנקאות יזומה, אשר תציע ללקוח לנקוט צעד אקטיבי כדי לשפר או להיטיב את מצבו הפיננסי. למשל, המלצה לפרוע פיקדון קצר מועד כדי לכסות בזמן את יתרת החוב שלו, או המלצה על מוצרים פיננסיים שעשויים להתאים לפרופיל ולצרכים של אותו לקוח, כגון פיקדונות או הלוואות מתאימות.

כלי צרכני נוסף שיעמוד לרשות הלקוח, ושבבנק סבורים כי יוכל להביא לשיפור ההתנהלות הצרכנית שלו, הוא מתן אפשרות לכל לקוח להשוות את הרגלי הצריכה הפיננסיים שלו לאלה של לקוחות דומים. השוואה זו תתאפשר בתחומים שונים כולל עו"ש, הלוואות ואף בתחום המשכנתאות.

לילך אשר טופילסקי, ראש החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים. השוואה בין לקוחות לילך אשר טופילסקי, ראש החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים. השוואה בין לקוחות לילך אשר טופילסקי, ראש החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים. השוואה בין לקוחות

מזרחי Live

מתי הושקה התוכנית: דצמבר 2008.

למי זה מיועד: לכל לקוחות חשבון הלייב ללא הגבלה כלשהי. התוכנית מחייבת את לקוחות הבנק לעבור לחשבון מסוג אחר, והדבר בא במקום בנקאות קלאסית בסניף. עם זאת, לכל סניף וירטואלי יש סניף גיבוי במקרה של פעולות הדורשות חתימה.

הפורמט הטכנולוגי: אין אפליקציות. ניתן לקבל התראות במייל או בסלולר על כל הנעשה בחשבון לפי בחירת הלקוח, כגון צ'ק, הפקדה, חיסכון, משכנתה וכדומה.

זמינות: בשעות 7:00–20:00 בכל יום, ובימי שישי וערבי חג בשעות 7:00–13:00. יש גיבוי של המוקד הטלפוני עד חצות - הלקוח מגיע ישירות לבנקאי אישי כולל יועצים בנקאיים למיניהם, ולא למוקדן.

בנקאי אישי אונליין: הלקוח מקבל שירות בכל הנושאים הבנקאיים מאנשי המקצוע הקיימים בבנק: יועצי השקעות, משכנתאות, בנקאים וכדומה. לרשות הלקוח עומדת גם האפשרות ליצור קשר עם מנהל בנק. הפעולה מול הבנקאי נעשית באמצעות כל הערוצים הישירים: טלפון, סלולר, SMS, פקס, אינטרנט, מייל, צ'אט ווידיאו צ'אט. נוסף על כך, הלקוח מקבל שירות שליחים עד הבית במקרה של הזמנת כרטיסי אשראי חדשים ופנקסי צ'קים. כמו כן, הלקוח יכול לדבר עם הבנקאי בחינם מכל מקום בעולם.

ערך מוסף צרכני: לקוח יכול לצפות באמצעות תצוגה גרפית של התפלגות ריכוז ההשקעות שלו, גם בהווה וגם בהשוואה לשנה קודמת, בתיק ניירות הערך. כמו כן, הוא יכול לצפות בתצוגה גרפית שמפלגת את ההוצאות השוטפות שלו בחשבון העו"ש - צ'קים, כרטיסי אשראי ומשכנתה - ומשווה בין שלושת החודשים האחרונים לבין אותה תקופה בשנה הקודמת. תצוגה גרפית נוספת ניתן לראות בכרטיסי אשראי, שם קיימת התפלגות לפי קטגוריות צריכה שונות כמו חשמל, דלק, ביגוד וכדומה - ההשוואה היא של החודש הנוכחי לעומת אותו חודש בשנה הקודמת.

לאומי דיגיטל

מתי הושקה התוכנית: 2009.

למי זה מיועד: לכל הלקוחות שביקשו להצטרף. כל לקוח שמגדיל פעילות מול מה שהיה בתקופה מקבילה מקבל החזר כספי על הגדלת הפעילות. הצטרפות הלקוח היא נוסף על היותו לקוח בסניף הפיזי.

הפורמט הטכנולוגי: נוחות מלאה באתר, מגוון רחב של ביצוע פעולות בנקאיות, העברת מזומנים ב־SMS באמצעות ארנק לאומי, אפליקציית אייפון ידידותית מאוד, מתאים גם לאייפד. מותאם לכ־50 מכשירים חכמים ופחות חכמים - התפוצה הכי רחבה בהשוואה לשאר הבנקים. פעילות ענפה בפייסבוק, טוויטר ובלוג. יש צ'טים ווידאו צ'אט; התראות מהבנק ב־SMS. לקוחות מחוברים ללאומי בזמן אמת. יש Call Back בישיר לאומי, כאשר לקוח מסמס וחוזרים אליו. ניתן להתחיל שירות ממחשב הלקוח בביתו, ולהשלים את הפעילות הבנקאית מול הלקוח פיזית בסניף.

זמינות: זמינות מלאה באינטרנט ומענה אנושי באמצעות לאומי קול - 24 שעות ביממה לכל הפעולות בנקאיות. שירות של יועצים ניתן בסניף. נוסף על כך, לקוחות ישיר לאומי מקבלים שירות 24 שעות ביממה, ובמהלכו הם יכולים לבצע פעילות בנקאית. פעילות יועצי השקעות מתבצעת עד 21:00.

בנקאי אישי אונליין: בנקאי אישי בסניף. באמצעות לאומי קול ובאינטרנט ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות.

ערך מוסף צרכני: במשך שנתיים הלקוח מקבל החזרים כספיים פעם בחצי שנה על הגדלת הפעילות שלו, ביחס לפעילות הקודמת בחצי השנה שלפניה.

הערוצים הישירים בדיסקונט

מתי הושקה התוכנית: בסוף 2009 הושקה האפליקציה באייפון, ולפני כחודש הושקה אפליקציית האנדרואיד.

למי זה מיועד: לכל לקוחות הבנק. קיימת אפשרות לשלב בין הדיגיטליות למגע האישי בסניף.

הפורמט הטכנולוגי: אין צ'אט ואין וידיאו לייב, אך זמין מאוד למשתמש. כולל מידע בכל התחומים: שערי מניות, מטבעות, פעולות בעו"ש ובני"ע וביצוע פיקדונות. תומך באייפון ובמערכת ההפעלה של אנדרואיד.

הערוצים הישירים בדיסקונט הערוצים הישירים בדיסקונט הערוצים הישירים בדיסקונט

זמינות: מוקד הטלפוני הממוחשב, טלבנק, זמין שבעה ימים בשבוע בכל שעה. טלבנק שירות אישי מאויש על ידי בנקאים ויועצי השקעות, וזמין שישה ימים בשבוע בשעות 8:00–24:00, ובשישי וערבי חג מ־8:00 ועד שעה לפני כניסת השבת או החג. שירות האינטרנט והדיגיטל זמין 24 שעות.

בנקאי אישי אונליין: אין.

 

ערך מוסף צרכני: באמצעות הסלולר ניתן לקבל גרפים של תיק האשראי של הלקוח, ני"ע מגובה בגרפים ובטבלאות, התפלגות תיק ני"ע של הלקוח, טבלה המפרטת את הרכב התיק והיסטוריה של הפעולות. דואר דיסקונט באינטרנט מאפשר ללקוח ליצור ארכיון דיגיטלי של כל הדואר שהוא מקבל מהבנק מרגע ההצטרפות שבע שנים קדימה, המחולק לפי תיקיות - מדובר באפליקציה ייחודית ללקוחות דיסקונט.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
אין צורך באפליקציות לפלאפונים
הבנקים צריכים קודם כל לכתוב אתרים תקניים שיעבדו בכל הדפדפנים השולחניים. למשל בנק לאומי תומך באופן רשמי רק באינטרנט אקספלורר (ולכן רק תומך במערכת ההפעלה חלונות). אם הבנקים יוסיפו אתר בסיסי שיהיה גם תקני הוא יעבוד בכל הסמרטפונים בלי צורך בשום אפליקציה. הבנקים מעוניינים בפרסום ולכן עדיף להם להוציא אפליקציות מאשר פשוט לכתוב אתרים שיעבדו בכל הסמרטפונים שלא יביאו להם פרסום כלל.
אלון , תל אביב  |  10.02.11
לכל התגובות