אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופרסל מסכמת שנה: המכירות עומדות במקום - הרווחיות גדלה צילום: סיון פרג'

שופרסל מסכמת שנה: המכירות עומדות במקום - הרווחיות גדלה

מכירות החברה בחנויות זהות עלו ב-0.1% בלבד ברבעון הרביעי והרווח הנקי קפץ ב-14% ל-89 מיליון שקל. 5 הבכירים קיבלו 24.5 מיליון שקל

09.02.2011, 08:34 | גיל קליאן

שופרסלדיווחה הבוקר (ד') על עליה קלה בהכנסות ובמכירות בחנויות הזהות בשנת 2010. החברה הצליחה להגדיל את הרווחיות הגולמית מפעילותה. בשנת 2010 רשמה שופרסל בשורה העליונה מכירות של כ-11 מיליארד שקל, עלייה של 0.8% לעומת שנת 2009, שנבעה מפתיחת סניפים חדשים ועליה במכירות בחנויות זהות.

שופרסל מדווחת על עלייה קלה של 0.4% במכירות חנויות זהות (חנויות שהיו פתוחות גם ב-2009). בשורת המכירות למ"ר מדווחת החברה על מכירות של 21,650 שקל למ"ר – קיפאון לעומת נתון זה בשנת 2009. נכון לסוף 2010 הפעילה שופרסל שטחי מסחר של כ-541 אלף מ"ר, לעומת 520 אלף מ"ר בסוף שנת 2009.

הרשת הצליחה לשפר רווחיות – שיעור הרווח הגולמי בשנת 2010 עמד על 27% לעומת שיעור רווח גולמי של 26% בשנת 2009. החברה הסבירה את הגידול בשיפור תנאי הסחר.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי מיוחס לבעלי המניות של 334 מיליון שקל, עלייה של 3.4% לעומת הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בשנת 2009. שופרסל תחלק לעובדיה 8% מהרווח הנקי (לפי תנאי ההסכם הקיבוצי עם העובדים) – המסתכם בסכום של כ-28 מיליון שקל. החברה מעסיקה כ-12,400 עובדים, מתוכם 7,600 ייהנו מהמענק - כך שמדובר במענק ממוצע של כ-3,684 שקל לעובד. עם זאת, הכסף לא יתחלק שווה בשווה בין העובדים.

שיאן השכר של הרשת לשנת 2010 היה אפי רוזנהויז, נשיא ומנכ"ל הרשת, שנהנה משכר בעלות של 8.7 מיליון שקל. מרבית הסכום נבע מהענקת אופציות. ריצ'רד הנטר, מנהל העסקים הראשי, קיבל מהחברה שכר בעלות של כ-4.9 מיליון שקל, רפי ביסקר ושלום פישר, היו"רים המשותפים ברשת, קיבלו שכר בעלות של כ-3.8 מיליון שקל כל אחד. איציק אברכהן, סמנכ"ל תפעול ושרשרת אספקה, קיבל שכר בעלות של 3.2 מיליון שקל. בסך הכל עמדה עלות שכרם של 5 מקבלי השכר הגבוה בחברה על כ-24.5 מיליון שקל.

ברבעון הרביעי דיווחה הרשת על עליה צנועה יותר במכירות בחנויות הזהות, שהסתכמה ב-0.1% לעומת הרבעון המקביל. מכירות מגזר הקמעונאות ברבעון הרביעי עמדו על כ-2.8 מיליארד שקל, עלייה של 1.6% שנבעה מפתיחת חנויות חדשות. המכירות למ"ר נותרו ללא שינוי גם ברמת הרבעון – ועמדו על 5,384 שקל למ"ר. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון הרביעי על 27.6%, לעומת 26.7% ברבעון המקביל. הרווח לרבעון הרביעי עמד על 89 מיליון שקל, עליה של 14.1% לעומת הרבעון המקביל.

"בסיס טוב להמשך"

במקביל דיווחה שופרסל על רכישת רשת אורגניק מרקט תמורת 31.3 מיליון שקל. הרשת אמורה להפעיל עד סוף השנה 20 מתחמי מזון אורגני ובריאותי בתוך סניפי שופרסל וכן מפעילה 8 סניפים תחת המותג שלה. העסקה נדרשת לאישור החברה כעסקת בעלי עניין, משום שבין בעלי המניות של אורגניק מרקט נמנית הולי ברונפמן, אחותו של מתיו ברונפמן השותף בשופרסל.

 

ביסקר ופישר מסרו בהודעת החברה: "שופרסל מסיימת את שנת 2010 עם שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים ועם נתוני שיא במכירות וברווח הנקי. תוצאות אלה טובות במיוחד בהתחשב בתחרות העזה שאפיינה את הענף במהלך כל השנה. שיעורי הרווח התפעולי של 4.9% ברבעון האחרון ו-4.6% ברמה השנתית דומים לאלו של רשתות קמעונאות המזון המובילות בארה"ב ובמערב אירופה. מיצובה המוביל ואיתנותה הפיננסית הגבוהה של החברה מהווים בסיס טוב ליישום אסטרטגיית צמיחה החדשה, עליה הכרזנו בדצמבר 2010.

רוזנהויז מסר בהודעה: "אנו מסכמים את שנת 2010 עם רווח גולמי הגבוה ב-1% מעל השנה שעברה, עם רווח תפעולי של 4.6% ורווח שיא של 335 מיליון שקל לשנה. השנה פתחנו 10 סניפים בשטח של 14,000 מ"ר, שהם החלק הראשון מהתכנית שלנו להוספת 100,000 מ"ר שטחי מסחר בחמש השנים הבאות. כחלק מהתכנית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות