אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האופנועים המדליקים של 2011

האופנועים המדליקים של 2011

התייקרויות הדלק והפקקים האינסופיים מובילים לעלייה במכירות אופנועים בישראל. "כלכליסט" סוקר את החזקים ביותר, המהירים ביותר וגם היקרים ביותר

10.02.2011, 11:44 | תומר הדר

בשוק האופנועים נרשמת לאחרונה התאוששות, כפי שעולה מנתונים שפרסם השבוע איגוד יבואני הרכב הדו־גלגלי באיגוד לשכות המסחר, אשר מצביעים על מסירת 1,362 אופנועים וקטנועים בינואר. הסיבות לכך מגוונות: עליית מחירי הדלק, הפקקים המעיקים ומבצעי המכירות והביטוח שמציעים היבואנים. אך לאופנועים יש תפקיד מעבר להיותם "חולצי פקקים" ואמצעי שינוע מהיר, והכוונה היא כמובן לספורטיביים שבהם, שקורצים בעיקר לרוכבים שרופים שלא יכולים לפתוח שבת בבוקר בלי לדהור בהרי ירושלים. "כלכליסט" מציג את האופנועים השווים ביותר שיגיעו השנה לסוכנויות.

הונדה CBR600F

בקרב חובבי אופנועי הספורט יש יריבות מרה שהחלה אי אז בשנות השמונים, עם הצגת שני דגמי אופנועים מתחרים: סוזוקי GSX-R והונדה CBR. חסידי כל דגם טוענים כמובן לעליונות טכנולוגית, למסורת ארוכת שנים ולנחיתות המתחרה. כעת, עם תחילת 2011, יכולים מעריצי ההונדה לנסות ולטעון שוב לכתר, עם הצגתו של CBR600F מודל 2011. זה אינו הדגם הקיצוני ביותר בסדרת אופנועי הספורט של הונדה - תואר השמור לגרסת המירוצים של CBR, ה־RR - אך ה־CBR600F בכל זאת מצויד במנוע בנפח 599 סמ"ק שמפיק 100 כוחות סוס. בהונדה מדגישים שה־F אמנם אינו מיועד לתקוף מדי יום את מסלולי המירוצים, אך הם גם מציינים בקטן שלא יזיק לקחת אותו מפעם לפעם למסלול. מחיר מוערך: כ־85 אלף שקל.

הונדה הונדה הונדה

ב.מ.וו K1600 GTL

אופנועי התיור נחשבים למכוניות המנהלים של ענף הדו־גלגלי, שכן מדובר בכלי שנועד לשנע רוכב ולפעמים גם מורכב ממקום למקום - במהירות גבוהה, בנוחות מרבית ובפינוק מרבי. ב.מ.וו תציג השנה בישראל את ה־K1600 GTL, אופנוע תיור בעל מנוע ענק במונחים דו־גלגליים: נפח של 1,649 סמ"ק, בעל שש בוכנות, שמפיק 160 כוחות סוס. נוסף על המנוע האימתני מצויד ה־GTL גם במערכת בקרת יציבות דינמית, מערכת מתלים שאפשר לכוון ממושב הרוכב בלחיצת כפתור וכמובן מערכת שמע, בקרת שיוט ומשקף קדמי מחומם. מחיר מוערך: כ־220 אלף שקל.

ב.מ.וו ב.מ.וו ב.מ.וו

KTM RC8R 1190

אופנועי ק.ט.מ האוסטרית מוכרים בעיקר לחובבי רכיבת שטח, אשר לרוב מסרבים, באדיקות דתית כמעט, להיפרד מהכלי הכתום לטובת מתחרים מיפן. ב־2008 השיקה ק.ט.מ סדרה ראשונה של אופנועי סופר ספורט, המיועדים להתחרות כמובן במיטב התוצרת היפנית, והסנונית הראשונה בסדרה היתה סדרת ה־RC. ב־2011 מציגה החברה את ה־RC8R — אופנוע כביש המצויד במנוע בנפח 1,198 סמ"ק, אשר מפיק 175 כוחות סוס ושוקל 185 ק"ג. הצבע? כתום כמובן. מחיר: 162 אלף שקל.

KTM KTM KTM

קוואסאקי W800

לא כל האופנועים המדליקים נועדו לשבור את גבול 300 הקמ"ש בלי להניד עפעף - חלקם פשוט נועדו להיראות טוב, כמו הקוואסאקי W800. מדובר באופנוע רטרו, כלומר אופנוע שעיצובו החיצוני הוא מחווה לאופנועים ישנים, אך מכלוליו מודרניים. ל־W800 יש מנוע בתצורת V בעל שתי בוכנות בנפח 773 סמ"ק, והוא מתהדר כמובן בכרום, שפע של כרום, על האגזוזים, מכל הדלק ולוח המחוונים. מחיר: 64,985 שקל.

קוואסאקי קוואסאקי קוואסאקי

 

הוסקוורנה TE511

את אופנועיה של חברת הוסקוורנה (Husqvarna), יצרנית קטנה יחסית המתמחה באופנועי שטח קיצוניים, החלו לייבא לישראל רק לפני כשנה וחצי. השנה תציג היבואנית, קבוצת קמור, את TE551, אופנוע שטח קיצוני, שמיועד למירוצי שטח ומצויד במערכת מתלים בעלת מהלך של 30 ס"מ, המאפשרת לאופנוע לספוג מהמורות במהירות גבוהה. מנועו של ה־TE511 מבוסס על מנוע של ב.מ.וו, שעבר שדרוג מקיף כדי להתאימו לרכיבת שטח, ומפיק 54 כוחות סוס. מחיר מוערך: כ־85 אלף שקל.

הוסקוורנה הוסקוורנה הוסקוורנה

אפריליה דורסודורו

בעבר ידעו רק מעטים על עצם קיומם של אופנועי הסופרמוטו, מעטים השתמשו בהם בתחרויות ומעטים עוד יותר רכשו אותם. מדובר ביצורי הכלאיים של עולם האופנועים - אופנועי שטח המצוידים במכלולים של אופנועי כביש, שנועדו לאפשר להם להתחרות במסלולים סגורים שבהם יכולת התמרון של אופנועי השטח הגבוהים היא שקבעה מי ינצח. לאחר כמה שנים במחתרת הגיעו אופנועי הסופרמוטו לסוכנויות המכירות, והנצר החדש מבית Aprilia האיטלקית הוא Dorsodoro 1,200. זהו אופנוע בעל מנוע בנפח 1,200 סמ"ק, המפיק 130 כוחות סוס ומיועד, על פי פרסומי היצרנית, לגברים בני 35–40, עשירים, בעלים לשעבר של שלושה אופנועים לפחות. השימוש? על פי חוברת המשתמש של אפריליה: חראקות, הרמות גלגל, החלקות וכיף. מחיר מוערך: כ־95 אלף שקל.

אפריליה דורסודורו אפריליה דורסודורו אפריליה דורסודורו

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
תנו לי לשבור לכם מיתוס
האופנועים לעיל ועוד רבים אחרים ישנים יותר מאותה קבוצה כלל לא חוסכים בדלק והצריכה שלהם כמעט זהה לזו של מכונית משפחתית ממוצעת- היינו בין 10- 12 ק"מ לליטר. בהתחשב בעובדה שניתן להסיע עליהם לכל היותר 2 אנשים ולא את כל המשפחה כמו באוטו- מדובר בצרכן דלק יותר גדול. אבל כמובן אתם לא יודעים את זה כי אין לכם אופנוע. אתם סתם מסתכלים בתמונות ומרגישים מגניבים. עכשיו תנו לי במינוס
11.02.11
לכל התגובות